Laguna 2001 merkillinen sähkövika

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja penqvist
  • Aloitettu Aloitettu
P

penqvist

Vieras
Morjesta! Mulla on vuoden 2001 Laguna ja tuossa juhannuksena mökillä ollessani auto lepäsi märällä nurmikolla koko viikonlopun ja kotiinpäin lähtiessä auto ei oikein lähtenyt käyntiin..luojan kiitos lopulta lähti. No seuraavina aurinkoisina päivinä auto kuivasi ja starttikin parani. Juhannuksen jälkeen ilmeni toinen harmittava sähkövika ja kysynkin tietääkö kukaan mistä seuraava voisi johtua..? Eli kyseessä on sisätilanvalot ja niiden palaminen. Kun avaimen laittaa virtalukkoon ja tämän jälkeen vasta laittaa ovet kiinni ja starttaa auton, jää sisätilan valot palamaan noin vartiksi-puoleksi tunniksi. Mutta sitten jos ovet laittaa ensiksi kiinni ja tämän jälkeen avaimen virtalukkoon ja starttaa, sammuvat valot ihan normaalisti auton startattua. Ja myös silloin tällöin käy niin kun auton sammuttaa ja avaimen ottaa pois virtalukosta, pitäisi valojen syttyä, mutta välillä jäävät syttymästä..
Onko kellään kokemusta?

P

penqvist

Vieras
Vs: Laguna 2001 merkillinen sähkövika

Näyttää olevan vähän harvinaisempi sähkövika, kun vastauksia ei ole tullut.
Edelliseen viestiin lisäten eilen kävi niin, kun pimeässä tarvitsin lisävaloa auton sisätiloihin ja tuosta valojen päälle jäämisestä johtuen pidän katon katkaisijat OFF-asennossa, jotta valot eivät palaisi koko aikaa..no, yritin kytkeä takanaistuville valot päälle, mutta valot eivät syttyneetkään. =) Tänään taas kaikki valot toimivat. Voisiko kyseessä olla joku sähköjohtojen hapettuminen? Voisiko sulakkeissa olla vikaa? Onko kellään mitään ideaa, miten lähteä ratkomaan tilannetta ennenkuin vien korjaamolle?

dci

Aktiivinen jäsen

Oletkos kokeillut windows-tyylistä korjausta; eli akku irti muutamaksi minuutiksi ja toivotaan parasta, muista että radion koodi tarvitaan ....

P

penqvist

Vieras

En oo vielä kokeillut. Hyvä kun sanoit tuosta radion koodista..täytyykin se jostain kaivaa.

dci

Aktiivinen jäsen

Kannattaa laittaa auto 'perusasentoon', kun irrottaa akun. Tarkoitan että ovet kiinni, ikkunat kiinni, sisävalot pois, radio kiinni, ilmastointi pois ja virta-avain pois (olikohan vielä muuta?).
Todennäköisesti akun irrotuksella ei ole vaikutusta puoleen eikä toiseen, mutta eihän kokeilu paljoa otakaan.

DaVinci

Nuorempi jäsen

Hei,

Minulla -01 Lagunassa täysin sama vika. Eli jos laittaa avaimen paikalleen ennen ovien sulkemista, palaa sisätilan valo 15 minuuttia. Lappeenrannan Auto-Kilta epäili vian olevan kortinlukijassa. En kuitenkaan innostunut sen vaihtoon kun tämän ominaisuuden kanssa pystyy "elämään".

P

penqvist

Vieras

Aa..okei..jotenkin vähän ajattelin samaa. Se on näköjään lagunassa heti jos vika liittyy sähköön ni avainkortti on syy..joo-o. No niinkuin sanoit niin tuo on vika jonka kanssa pystyy elämään. =) Kiitos että kerroit.

P

Poistunut käyttäjä 1043

Vieras

Täällä myös 2001 Lagunassa juurikin samankaltainen vika. Eli jos käynnistää auton, vaikka ovi auki niin sisävalot jäävät palamaan n.15 minuutiksi. Itse olen tehnyt niin, että olen ottanut jalkatilojen polttimot kokonaan pois. Onkohan joku selvittänyt mistä tuo oikeasti johtuu?

P

penqvist

Vieras

Mulla se ilmeni tosiaan heti silloin kun sateisen viikonlopun auton seisottamisen jälkeen auto ei startannut. Siellähän voi olla jotain hapettumista, mutta fakta tieto olisi kiva juttu. Sit ku merkkiliikkeeseen menee kysymään ni jotenki tuntuu ettei niitä kiinnosta edes ajatella et mikä siinä voisi olla vikana. Auto huoltoon ja ne vaihtaa kaiken.

Billancourt

Nuorempi jäsen

Minulla ilmeni aiemmassa 2001 Laguna 2:ssa ongelmia sisävalojen kanssa. Jos ovet avasi koneen käydessä, syttyivät sisävalot normaalisti. Ovet sulkiessa ei sitten tapahtunutkaan mitään, vaan sisävalot jäivät palamaan. Ongelma korjaantui kortinlukija uusimalla (osa n. 300e, työ 20e).

Ylös Bottom