Tällä kertaa sitten tämmöistä vikaa. Eli, nyt rellu on alkanut tuhoamaan vetoakseleita (syy ei liene järjettömissä tehoissa?) eikä se enempää kuskin ajotavassa. Vasen vetari vaihdettiin rutinan takia akseleineen, koko paketti, ja siitä vaihdosta noin kuukausi eteenpäin sama, se uusittu vetari alkoi uudestaan rutisemaan. Asennuksessa ei tehty virheitä, napamutteri on edelleen kiinni, ja myös vaihteistoöljyt vaihdettiin siinä samalla. Nyt rutinat tulee stereo lähetyksenä ja duettona koska oikean puoleinen on yhtynyt samaan laulukuoroon. Auton alta on ravisteltu moottorin ja vaihteiston tuennat, jotka on ok, ei väljiä. Välyksiä tutkittiin ihan asiansa osaavalla korjaamolla. Pyöränlaakereissa, raidetankojen päissä, alapalloissa eikä muissakaan ollut välyksiä. Hyvin pientä välystä havaittiin raidetankojen sisäpäissä (uudet raidetangot päineen odottaa jo takaronkissa sitä vaihto inspiraatiota). Mutta sitten itse kysymykseen . Mikä mahtaa tuhota noita vetoakseleita kun ei näytä oikein löytyvän järkisyitä niiden menemiseen? Kokemuksia? Välyksiä tutkineella korjaamolla nostettiin myös olkapäitä hieman hämmästyneenä.
Sehän lienee tiedossa että ranskattarissa saattaa ilmetä joskus, mutta erittäin harvoin vikoja, mutta onneksi osat halpoja.
Ja vielä yksi kysymys samalla mikä ei tapaa enää liity voimansiirtoon eikä vetareihin. Tyhjäkäynti seilaa kylmänä 1600-2200rpm välillä, ja tyhjäkäynti asettuu sillä tavoin kun sammuttaa moottorin sen jälkeen kun kone on jo lämmin, ja käynnistää vähän ajan päästä uudelleen. Moottori lämpiää hitaasti eikä sisällöltään tule kovin kuumaa. Termari just uusittu, eikä ollut vaikutusta. Yritin irrottaa tyhjäkäynti moottorin sähköliitintä, mutta eipä se taida irrota ehjänä. Liittimen lukitusklipsi kyllä liikkuu, mutta liitin ei vaan irtoa. Aattelin ihan ekana toimenpiteenä puhdistaa imukotelon ja tutkia mahdolliset ilmavuodot, mutta kun se liitin ei irtoa, siis liittyen tuohon tyhjäkäyntiin.
Sehän lienee tiedossa että ranskattarissa saattaa ilmetä joskus, mutta erittäin harvoin vikoja, mutta onneksi osat halpoja.
Ja vielä yksi kysymys samalla mikä ei tapaa enää liity voimansiirtoon eikä vetareihin. Tyhjäkäynti seilaa kylmänä 1600-2200rpm välillä, ja tyhjäkäynti asettuu sillä tavoin kun sammuttaa moottorin sen jälkeen kun kone on jo lämmin, ja käynnistää vähän ajan päästä uudelleen. Moottori lämpiää hitaasti eikä sisällöltään tule kovin kuumaa. Termari just uusittu, eikä ollut vaikutusta. Yritin irrottaa tyhjäkäynti moottorin sähköliitintä, mutta eipä se taida irrota ehjänä. Liittimen lukitusklipsi kyllä liikkuu, mutta liitin ei vaan irtoa. Aattelin ihan ekana toimenpiteenä puhdistaa imukotelon ja tutkia mahdolliset ilmavuodot, mutta kun se liitin ei irtoa, siis liittyen tuohon tyhjäkäyntiin.