Laguna 2 GT 2.0T 204hv arvonselvitystä

karamelli

Nuorempi jäsen
Heipparallaa!

Olisi aikeissa pistää 2005 vuosimallin Laguna 2 GT 2.0T 204hv myyntiin. Sedan, manuaali 6-vaihteinen.
Punamustat täysnahkaverhoilut, tuulilasin lämmitys yms. perus mukavuudet sähköisenä.
Kilometrejä kertynyt vajaa 250 000.. Mikä olisi hiukan suuntaa antava hinta-arvio tällaiselle menopelille?
Samanlaisia ei oikein tahdo löytyä mistään.

kimbe

Tunnettu jäsen
No kauanko siitä on, kun olet itse ostanut ja mikä oli hintaluokka silloin? Eipä noille juurikaan vertailupohjaa ole, kun ainoastaan vajaa parikymmentä täällä uutena kaiken kaikkiaan myyty (hatchback + farkku). Niillä muutamalla yksilöllä, mitä tässä parin-kolmen vuoden sisään on myynnissä näkynyt, on pyynti ollut kolmen tonnin luokkaa. Sitä en tiedä, että onko kaupaksi menneet, ja jos on, niin mihin hintaan. Eipä näistä vanhoista bensasyöpöistä renuista juurikaan mitään saa, kuten ei renuista ylipäätään.

Itellä ollut moinen GT-Laguna vuodesta 2009, ja kun hyvin on pelannut ja varsinkin isolla tiellä mukava ajaa, niin pidetään nyt harrasteajossa ja virityskohteena niin kauan kun kasassa pysyy. Enemmän itselle käyttöhyötyä kuin mitä myydessä saisi, varsinkin kun on talouden ainoa vetokoukullinen auto. Seuraava omistaja saa sitten joskus todennäköisesti olla Kuusakoski Oy.

karamelli

Nuorempi jäsen
No kauanko siitä on, kun olet itse ostanut ja mikä oli hintaluokka silloin? Eipä noille juurikaan vertailupohjaa ole, kun ainoastaan vajaa parikymmentä täällä uutena kaiken kaikkiaan myyty (hatchback + farkku). Niillä muutamalla yksilöllä, mitä tässä parin-kolmen vuoden sisään on myynnissä näkynyt, on pyynti ollut kolmen tonnin luokkaa. Sitä en tiedä, että onko kaupaksi menneet, ja jos on, niin mihin hintaan. Eipä näistä vanhoista bensasyöpöistä renuista juurikaan mitään saa, kuten ei renuista ylipäätään.
Sepäs tässä hankalaa onkin kun itse oon ostanut auton kolmisen vuotta sitten pilkka hintaan kummisedältäni Se tässä juu on kun oli sitten rellu mikä tahansa niin Suomessa ei hirveetä arvostusta saa.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Pilkkahintaan se nykyäänkin menee.. Olen katsellut, että tälläkin hetkellä on nettiautossa myynnissä 2.0 dCi Coupeja kaksin kappalein noin 4800€ , tämä Suomen hinta, keskieuroopassa enemmän. Itse katselin kauan 1.5 dCi Coupe Meganea, mutta meni kaupaksi. Tuskin nuo enää syksyllä tarjolla on? Asiallinen pienikulutuksellinen auto tuo 2.0 dCi Coupe Laguna, sen takia kiinnostaa.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Vanhojen dieseleiden hintaa Suomessa painaa se että Suomen valtio rankaisee niiden liikenteessäpitämisestä kovalla kädellä toisin kuin monissa muissa Euroopan maissa.
Toinen tietysti se että monesti niillä on ajettu paljon juuri sen vuoksi koska silloin ajo on ollut kokonaisuudesssaan edullisempaa kuin bensa-autolla.

T_White

Aktiivinen jäsen
Pilkkahintaan se nykyäänkin menee.. Olen katsellut, että tälläkin hetkellä on nettiautossa myynnissä 2.0 dCi Coupeja kaksin kappalein noin 4800€ , tämä Suomen hinta, keskieuroopassa enemmän. Itse katselin kauan 1.5 dCi Coupe Meganea, mutta meni kaupaksi. Tuskin nuo enää syksyllä tarjolla on? Asiallinen pienikulutuksellinen auto tuo 2.0 dCi Coupe Laguna, sen takia kiinnostaa.
Oliko se 1.5dCi musta ja Konalassa 3.6k? Kävin sitä alkuvuodesta ajamassa, mutta se kauppa jäi kun madallukset oli tyyliin: Jokainen hidastetöyssy pohjas ja näkyvyys oli todella heikko takaviistoon ja taakse, niinkuin nyt Coupeissa toki usein onkin. Ei sitten napannutkaan vaikka komia ja pirtsakka olikin. Farkku sitten tarttui lopulta mukaan joka kelpaa monikäyttöön oikeinkin hyvin.

Btw. Yksi vastaava kiinnostava on myös myös myynnissä. Meg Coupe 1.9dCi ja RS -korisarjalla. Hinta kyllä suolainen 7.5k.

Laguna Coupet tyylikkäitä.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Juu siitä mustasta oli kyse. Matalallajan nuo Coupet on mutta ... Tuo valkoinen oli myynnissä " käytettynä" tarjolla alkuvuodesta Huutokaupat.comissa suhteellisen järkevään hintaan, mutta muutamalla satasella jäi saamatta. Nyt pestynä ja putsattuna 7500€, lievään yli hintaan, jopa Saksastakin saa halvemmalla. Tietty jos tuollaisen haluaa, mutta haluajia ei nyt nii paljon ole.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Vanhojen dieseleiden hintaa Suomessa painaa se että Suomen valtio rankaisee niiden liikenteessäpitämisestä kovalla kädellä toisin kuin monissa muissa Euroopan maissa.
Toinen tietysti se että monesti niillä on ajettu paljon juuri sen vuoksi koska silloin ajo on ollut kokonaisuudesssaan edullisempaa kuin bensa-autolla.

Tämä tai nämä asiat ovat kyllä aivan totta, mutta kun joskus on tottunut dieseliin ja siihen vääntöön ( ja kulutuslukemiin) ei niistä luopua voi. Itse olen nyt olosuhteiden pakosta ajanut vähän vierasmerkkisellä bensarosvolla, ei mitään vikaa, muutakun bensaa vie ihan liikaa ja syö " öljyä". Ei tätäkään kestä. Vikoja ei nyt ole ollut eikä tullut 26000 km aikana, on jämäkkä ja hyvä, mutta ikävä silti on Renault - mukavuuteen ja " ongelmiin". Uskon että muutos tässä tapahtuu vielä tämän kuun aikana.

T_White

Aktiivinen jäsen
Juu siitä mustasta oli kyse. Matalallajan nuo Coupet on mutta ... Tuo valkoinen oli myynnissä " käytettynä" tarjolla alkuvuodesta Huutokaupat.comissa suhteellisen järkevään hintaan, mutta muutamalla satasella jäi saamatta. Nyt pestynä ja putsattuna 7500€, lievään yli hintaan, jopa Saksastakin saa halvemmalla. Tietty jos tuollaisen haluaa, mutta haluajia ei nyt nii paljon ole.
Noniin. Vai oli huutokaupoissa se valkoinen. Toki varmasti vähän järkevämpi hinta siellä ollut.

Btw. Se musta on taas myynnissä. Olivat ottaneet vain pois sen, tai aika loppunut? Nyt 300e hintakin edullisempi. Myyjällä ei varmasti ole ollut kovaa hinkua myydä, kun itse sillä ajellut. Tekniikahan oli hyvä, mutta extra madallus ei. Nyt yli puolet kuitenkin halvempi kuin se valkoinen. Tokihan siihen sais vaihdettua normi jousi /iskarit suht halvalla ja veikkaan, että tasan 3k lähtis, ehkä.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Tämä tai nämä asiat ovat kyllä aivan totta, mutta kun joskus on tottunut dieseliin ja siihen vääntöön ( ja kulutuslukemiin) ei niistä luopua voi. Itse olen nyt olosuhteiden pakosta ajanut vähän vierasmerkkisellä bensarosvolla, ei mitään vikaa, muutakun bensaa vie ihan liikaa ja syö " öljyä". Ei tätäkään kestä. Vikoja ei nyt ole ollut eikä tullut 26000 km aikana, on jämäkkä ja hyvä, mutta ikävä silti on Renault - mukavuuteen ja " ongelmiin". Uskon että muutos tässä tapahtuu vielä tämän kuun aikana.
Kyllä dieselillä on mukava ajella eikä tarvitse tankata kuin 1000km välein. Itselläni 3 diesel-farmaria, kaikki Renuja, yksi niistä pakettiauto. Moottorin luotettavuuden takia pitäytynyt noissa. Tosin Lagunan suutinogelma pitää ratkaista kunhan on aikaa, ei ole ollut sen kanssa kiire kun ei ole tarvetta pitää 3 autoa liikenteessä.

Ylös Bottom