Laguna 2 etuistuinten vaihto + airbagit

kivenpyörittäjä

Nuorempi jäsen
Onko joku vaihtanut sähköpenkkejä manuaalisäätöisiksi kuten itse haluan tehdä tai päinvastoin. Jakkarassa on airbagit ja sähköt kulkee sillä liittimellä lattiassa. Jos paikalle vaan heittää toisenlaisen penkin, tunnistaako systeemi sen eli tuleeko bagistä ongelmia? Sähköjakkara polttaa sulaketta, olen kokeillut jo moottorin vaihtoa, katkaisijoiden vaihtoa ym ja keinot alkaa loppua muuten kuin vaihtaa koko jakkarat.

kimbe

Tunnettu jäsen
Tunnistaa se varmasti sen, että mitä airbageja sieltä pitäisi löytyä, ja jos joku puuttuu, niin eiköhän sieltä melko varmasti vikavalo ruutuun tule. Jos Lagunan manuaalisäätöiset vastaavilla tyynyillä, niin tuskin siinä silloin ongelmaa on.

Jos tuohon säätösysteemin vaihtoon lähtee, niin ehkä kannattaisi selvittää, että millaisella vaivalla ne manuaalisäätöisen kiskot/mekanismin saa ruuvattua niihin alkuperäisiin penkkeihin, niin ei tarvitse koko penkkejä vaihtaa. Kyseessä GT:n nahkapenkit?

Mitä sulaketta/mistä sulakerasiasta se polttaa ja missä tilanteessa? Ja ongelma koskee oletettavasti ainoastaan toista jakkaraa?

kivenpyörittäjä

Nuorempi jäsen
Tuo muuten hyvä ajatus, joka kävi mielessä itselläkin. Josko kiskot saisi vaihdettua. Polttaa sulaketta vain kuskin penkkiä eteen taakse liikuttaessa, varsinkin taakse. Ylös ja alas sekä selkänoja pelaa hyvin. Apukuskin penkissä ei ongelmaa. Olen ostanut sähköjakkaran osia ja vaihtanut jo ko moottorin, toki voisi kokeilla vielä kolmattakin. Vaihdoin myös ne katkaisijat. Aina sama juttu, enkä ole nähnyt että kaapelit olisi mistään rikki. Ovat joo GT orkkis nahkajakkarat. Jos eteen takas saisi perinteisillä kiskoilla siirrettyä niin korkeus ja selkänoja toimisi vielä sähköllä. Ehkä testaan tosiaan vielä yhdellä moottorilla, kun niitä tuli useampia. Nimittäin silloin ei polta sulaketta kun ei istu päällä ja käsin vähän auttaa liikettä.

kimbe

Tunnettu jäsen
Nimittäin silloin ei polta sulaketta kun ei istu päällä ja käsin vähän auttaa liikettä.
Jotenkin tuo nyt kuulostaa siltä, että penkki ei kuormitettuna kulje kiskoilla ihan niin kevyesti kuin pitäisi, ja haukkaa sen takia liikaa virtaa. Varmaan sulla on penkki ollut kokonaan pois, kun moottoria olet vaihtanut, mutta mekanismissa ei mitään epäilyttävää ole ilmeisesti näkynyt?

Onkohan noissa kuskin ja apukuskin penkeissä moottorit itsessään jotenkin eri kätisiä keskenään, eli saako moottorin kuskin penkistä apukuskin penkkiin, jotta näkisi kulkeeko vika moottorin mukana.

kivenpyörittäjä

Nuorempi jäsen
Joo se kätisyys ei sinänsä haittaa. Jos katkaisijaa pitää vetää eri suuntaan niin samapa tuo. Se ollut jo useampaan kertaan irrallaan, mutta oikein niihin kiskoihin ei pääse käsiksi irrottamatta penkkiä vielä kiskoistakin, mutta varmaan pitää tehdä vielä sekin. Ostin yhdet käytettyjen penkkien osat ja noita moottoreita useampi eli pitänee kokeilla vielä toisella ja katsoa vielä kertaalleen ne kiskot. Puhaltelin ne paineilmalla viimeksi. Seuraava on se, että tilaan pelkät manuaalipenkin kiskot ja kokeilen vaihtaa ne. En ole vaan löytänyt tietoa siitä onko niissä kiskoissa se koko mekanismi vipuneen yms.

kivenpyörittäjä

Nuorempi jäsen
Jess. Lopulta todennäköinen syy löytyi kun päätin vielä pistää penkin atomeiksi pelkän moottorin vaihtamisen sijaan. En meinannut onneksi saada kiskoja irti fiksusti, niin sitten penkin sisältä löytyi auki nirhaantunut kaapeli. Ei tarvii vaihtaa kiskoja. Loogista kun ensin ongelmaa löytyi kun painava minä ajoin, sitten jo kun vaimo ajoi ja nyt lopulta muutenkin. Jotenkin vielä toimi kun muisti pitää penkin yläasennossa. Katotaan kuinka haastava on vaihtaa kaapelit, on mulla jopa koko penkin mekanismi kaapelieneen, mutta voi olla helpompaa paikata tuo ja laittaa tukevat suojat päälle.

Liitteet

• 20201106_173059.jpg
    20201106_173059.jpg
    914,8 KB · Katsottu: 5
Ylös Bottom