Laguna 2 (2006) radion vaihtaminen

LagunaSeca

Nuorempi jäsen
Tarkoitus olisi laittaa tämä Kenwoodin soitin vakiona tulleen Cabassen tilalle:

https://www.fanaticaudio.com/shop/soittimet/1-din-soittimet/kenwood-kdc-x5000bt/

Kaksi kysymystä:

1. Koska en ole aiemmin mankkojen kanssa pelannut, niin toimiiiko ratissa olevat radion säätöviikset/painikkeet suoraan tuon Kenwoodin mankan kanssa, vai tarvitaanko jotain välikappaleita? Onko näissä olemassa jotain standardia tms.?

2. Motonetin äijä varoitteli, että joissain "uudemmissa" autoissa saattaa auto hyytyä kokonaan kun alkuperäinen mankka otetaan irti. Ilmeisesti jonkinlainen varkaudenestosysteemi(!?). Kuulosta kummalliselta, mutta oletteko törmänneet moiseen? Kertoi kauhutarinan jonkun kaverinsa Citikka C5:sta missä auto oli vetänyt takalukkoon eikä auttanut vaikka alkup. mankan oli asentanut takaisin. Pitäisi kuulemma merkkiliikkeeseen viedä ja siellä resetoida systeemi, mahdollisesti.

ALI_HASSAN

Jäsen
Vs: Laguna 2 (2006) radion vaihtaminen

Ei toimi suoraan ne auton kauko-ohjainviikset, tuossahan lukeekin että vaatii autokohtaisen adapterin. Täältä http://www.erikoisvaruste.fi/
olen itse tilannut niitä adapterijohtoja. Vaatii siis sekä auto- että soitinkohtaisen johtosarjan. Tarvitset myös sen radion ympärille tulevan muovikehyksen, koska tuo Cabassen etulevy on leveämpi kuin normaaleissa soittimissa. Itse soitin sen etulevyn takana on toki vakiokokoinen.

Jotakin juttuja olen itsekin kuullut että auto menisi sekaisin soittimenvaihosta johtuen, mutta ei ainakaan Relluissa ole tuollaista ongelmaa esiintynyt.

Morbus

Jäsen
Vs: Laguna 2 (2006) radion vaihtaminen

Juu ei ole kyllä itsellä ollu ikinä sellasta autoa joka olis seonnu radion vaihdosta, liekö sit jotain "legendaa"...tosin, autot ollu kyllä aina väh.10v vanhoja että ei niissä ikinä ole ollu nykyautojen elektroniikkaa...mutta jotenkin en kyllä jaksa siltikään uskoa siihen...voin olla kyllä hyvinkin väärässäkin.. ::)

Ylös Bottom