Laguna 2 -06 lisävalojen sähköt ja tulipellin läpivienti?

Glen

Jäsen
Morjens

Lagunaan tuli laitettua valot keulalle. Muuten on piuhat vedettynä mutta tarve olisi saada katkaisin sisälle ja ohjausvirta sitä kautta. Eli mistä kautta tuota piuhaa kannattaa lähteä viemään tulipellin läpi? Pimeässä huomasin että kauhean paljon ei kamaa tule tulipellin läpi kuskin puolelta. Ja mieluusti sieltä sen vetäisin. Eli onko tuolla olemassa joku tulppa mistä vetää vai yritänkö väkisin samasta reiästä, josta konepellin avausvaijeri menee? Toi tuntui olevan melkoisen tiukka kumin osalta.

Lisäksi jos ja kun tuon katkaisimen saan sisälle niin mistä päin sitä herätettä kannattaa lähteä hakemaan? Sulakerasian lisäksi siis?

VAIMOLLARENU

Jäsen
Vs: Laguna 2 -06 lisävalojen sähköt ja tulipellin läpivienti?

Minä olen aina työntänyt ohuen teräslangan läpivientikumin reiästä ja sillä vetänyt piuhan läpi. Herätteen olen yleensä ottanut sulakeboxista vaikka en tiedä onko se viisasta.

Glen

Jäsen

Sehän tässä onkin, kun ei noita läpivientejä oikein tahtonut näkyä. Ja tuota eristettä tuntuu olevan pikkasen enemmän kuin -75 100A Datsunin tulipellissä. Jos joku tietää sanoa missä kohtaa tuolla on läpivientiä mistä viedä piuhaa läpi niin osais hakea oikeasta paikasta. No pitää valoisammalla kattella.

Jour de fete

Jäsen

Eikös lisäpitkien ainoat heräte-mahdolliduudet ole pitkienvalojen rele tai valoille menevä johto, hytin ja konehuoneen sulakkeissahan kummassakin on 1-2 käyttämätöntä joihin siis tulee +12V. Muistan jostain lukeneeni, että hansikaslokeron takana olisi parikin tulppaa, mattoa ja rojua pois niin löytynee...

RanskanLagu

Hyvin suunniteltu jää tekemättä

Eikös tuo katkaisin kannata laittaa Releen (85) maajohdon väliin, jolloin ei tarvitse etsiä kojetaulun alta muuta kuin sopiva maadoituspiste.

Itse myös asentelin lisäpitkät samanlaiseen Lagunaan, mutta ilman katkaisinta (kesällä sulake pois ja kivisuojat päälle).

VAIMOLLARENU

Jäsen

Kirjoitin näköjään aikaisemmin sumareiden kykennästä! :-[ Lisäpitkille olen ottanut virran akusta ja herätteen normipitkien piuhasta "rosvolla". Jos haluaa säännöstellä lisäpitkien toimintaa katkaisimella niin silloin tosiaan kannttaa otta maa kapiinin rungosta katkaisijan kautta.

Glen

Jäsen

Aika ja pimeys rajoittivat tätäkin projektia sen verran että katkaisin jäi laittamatta. Pitänee katsoa uusiksi ensi kesänä, kun on lämmintä ja valoisaa.

Glen

Jäsen

VAIMOLLARENU sanoi:
Saitko kuitenkin valoa pimeyteen eli lisäpitkät pelittään? :)

Joo sain. Piuhat oli muuten jo valmiina joten tuon katkasimen poisjättäminen ei juurikaan muuttanut suunnitelmia. Nyt vain pitää sit muistaa poistaa sulake kun laittaa kivisuojat paikalleen. Tai vetää se katkaisin kabiiniin. :)

VAIMOLLARENU

Jäsen

Umpikivisuojat on siitä pahat että jos unohtuu paikalleen ja käyttää pitkiä niin voi polttimet kärähtää ja huonolla tuurilla muutakin!
Keerran piti pysähtyä elokuussa kesken matkan kun "pimeys yllätti". :-[

Ylös Bottom