laguna 2.0 2003

samforman71

Nuorempi jäsen
Vikana on että moottori käy liian kovilla kierroksilla kylmänä. Lämmetessään kierrokset laskee normaaliksi. Jos pitää autoa lohkolämmittimessä niin kierrokset on normaalit. Moottoriin on vaihdettu lämpötila anturi. Ei vaikutusta.

MTI

Aktiivinen jäsen
Ei kait nyt sentään ulkolämpötilamittari käyntiin vaikuta.
Imusarjan ja kaasuläpän vuotavat tiivisteet vaikuttaa.

samforman71

Nuorempi jäsen
imuilman lämpötila anturi näyttää testerillä liian korkeita lukemia. ajossa 6 asteen lämpötilassa 38 astetta testerillä. vaihdan uuden, jos se auttais

samforman71

Nuorempi jäsen
Nyt viikonloppuna irrotin muovisen imusarjan ja huomasin, että o-renkaat oli toispuoleisesti puristuneet. Aiemmin olen asentanut ensin läppärungon ja sitten muovi-imusarjan. Nyt toisinpäin. Lisäksi laitoin prikat ruuvien alle. Selkeä muutos tapahtui. Kylmänä kierrokset nousee kahteentonniin ja heti kohta kierrokset alkaa asteittain laskemaan. Eiköhän toi kakstonniakin ole hivenen liian korkea, mutta tolla tulee toimeen.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Mulla nostaa kiertokset kahteen tonniin kylmällä moottorilla ja tulee tosiaan toimeen. En ole itse vielä jaksanut irrotella noita imupuolen osia, vaikka uusia tiivisteitä on jo hankittu. Tulee toimeen...

samforman71

Nuorempi jäsen
Ei kait nyt sentään ulkolämpötilamittari käyntiin vaikuta.
Imusarjan ja kaasuläpän vuotavat tiivisteet vaikuttaa.
Tämä kommentti osui oikeaan. Venttiilikopan ja imusarjan välinen (huohotin) tiiviste oli syyllinen. Brakecleanerillä vuoto selvisi helposti.
Tein moottoriin kansi remontin pari vuotta sitten ja jostain kumman syystä en vaihtanut imusarjan tiivisteitä uusiin. No parempi myöhään kun ei milloinkaan. Hyllyssä ollut tiivisteet odottamassa. Nyt kierrokset nousee 1300 rpm ja elämä hymyilee:)
Kiitos kommenteista.

• Tykkää
Reactions: MTI

samforman71

Nuorempi jäsen
Mulla nostaa kiertokset kahteen tonniin kylmällä moottorilla ja tulee tosiaan toimeen. En ole itse vielä jaksanut irrotella noita imupuolen osia, vaikka uusia tiivisteitä on jo hankittu. Tulee toimeen...
Kannattaa vaihdella tiivisteet ja sit vielä brakecleanirillä varmistaa et ei vuoda.

samforman71

Nuorempi jäsen
Lagunassa oli sellaine vika, että sillointälllin mittsristoon syttyi service, luistoneston ja hehkun merkkivalot. Tyhjäkäynti kierrokset nousi 3000 kierrokseen. Vaihdoin toisen käytetyn kaasuläpän ja käytetyn kaasupolkimen. Vika oli jonkin aikaa poissa. Luulin että vika korjaantui. Liitteenä vikakoodit. Alkoi temppuilemaan taas kylmien kelien myötä. Eräässä keskustelussa mainittiin että vika olisi johtosarjassa (katkos). Etenkin kaasuläpän liittimessä. Kiristin liitimen abikot ja siinä taisi olla vika. Heti sain vikakoodit kuitattua pois, eikä ole uusinut.IMG_20260207_155620952_MFNR.jpg

Ylös Bottom