Laguna 1,5 dCi Sport Tourer 2011

Ketsu

Jäsen
Kokeillaan liittää muutama kuva ostamastani lagunasta. Auto on rekisteröity 15.11.2011 ja kilometrejä on kertynyt nyt 47 th. Takuutakin olis vielä vuoden verran jäljellä. Mukava auto ja pieni kulutuksinen.

Liitteet

masi

Jäsen
Vs: Laguna 1,5 dCi Sport Tourer 2011

On kyllä hyvännäköinen valkoisena! Ja ihan siistit talvivanteiksi, näyttäis nekin olevan 17"?

Onko mitään suunnitelmia tai hankintoja edessä? Itse juuri tosiaan tilasin koukun, ja mietin vielä pitäisikö kattotelineet hommata noihin kattokaiteisiin jotta sais boksin kiinni. Ja vanteita nyt pitää aina vaihtaa :D

Ketsu

Jäsen

Vetokoukku tosiaan pitäis laittaa. Kattotelineet kävin tänään hakemassa ja laitoin boxin katolle. Koiraverkko on myös hankintalistalla.

Ketsu

Jäsen

Aika mukavasti on matka alkanut. Pari asiaa olisi edellinen omistaja voinut hoidattaa kuntoon. Toinen etuiskari piti vaihdattaa takuuseen. Kuskin kulmasta kuului lievää kolahtelua. Airbagin asentoanturi menee myös vaihtoon. Maahantuojan varaosavarasto on aika kehno. Osat menevät näköjään useinmiten Ranskan tilaukseen.

Ketsu

Jäsen

Otetaan vähän takaisin. Asentoanturi tuli parissa päivässä eikä mennytkään Ranskan tilaukseen.

Ketsu

Jäsen

Aika mukavasti on mennyt. Kilometrejä on itsellä tullut 25th (nyt yht 70 th) ja jotain pientä ohjelmaa on ollut. Ovenrajoitin meni takuuseen, kun alkoi paukkumaan. Nyt ollaan menossa "egr-huoltoon" pienen nykimisen vuoksi. Auto nykii satunnaisesti pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella, samalla auto kärsii lievästä tehonpuutteestä. VIkavaloja ei syty eikä nykiminen kovin paljoa haittaa. Se loppuu samantien kun polkaisee reilummin kaasua. Huollossa puhdistavat egr-venttiillin. Oireet sopii tähän nykyautojen (dieseleiden) murheenkryyniin. Katsotaan miten puhdistus auttaa. Keskikulutus on ollut 5,5 l. Toki ajan aika pitkää siivua. Huollossa tehtiin ruiskupuolelle päivitys ja sen jälkeen ajotietokone alkoi valehdella kulutuslukemia hieman alaspäin. Etuvaimentimet menivät vaihtoon jo talvella. Pientä kolinaa kuului molemmista. Ajettavuus on kyllä hyvä. Välillä tulee ajettua muitakin autoja ja on tämä oikeesti mukava. Vetokoukku tuli laitettua keväällä. Kiinteä koukku asennuksineen jäi alle 500 e:n (7-napainen).

Mr.Blue

Mustat Rellut

Aika samanlaisia oireita on itsellänikin, eli nämä lienevät niitä "tyyppivikoja". Mulla on joulukuussa 2011 rekisteröity vastaava auto, jolla on nyt ajettu 65 tkm. Ostin alkuvuodesta käytettynä.

Ovistoppari paukkuu mullakin, menossa takuuseen kunhan saisin sinne ajan (listan vioista olen jo lähettänyt). Samanlaista satunnaista nykimistä esiintyy, hyvä tietää tuosta EGR-huollosta. Samoin etupäässä kolahtelee, itsekin olen epäillyt iskareita kun kuulemma missään ei väljää ollut 60 tkm huollon yhteydessä. Sellaista enemmän tai vähemmän jatkuvaa matalaa "kumahtelua" jopa lähes tasaisella tiellä ja pientä kolahtelua töyssyissä. Myöskin yläpään kääntölaakerit jurisevat käännettäessä, ne varmaan hoidettaneen siinä samalla.

Ilmastoinnin kompura vaihdettiin takuuseen alkukesästä, magneettikytkin ilmeisesti oli mennyt.

Muita takuuhommia olisivat navin joystick, joka on alkanut jumittamaan, sekä mittaristo, jossa nopeusmittarin taustavalosta osa vilkkuu/sammuu ajoittain.

Mutta kaikkiaan on kuitenkin ollut todella positiivinen matka tähän mennessä tämän auton kanssa, tykkään. Ihan yhtä laadukkaalta ei yleisesti vaikuta kuin tuo GS III, mutta onneksi on vielä takuuta jäljellä. :D

Ketsu

Jäsen

Mielenkiintoinen episodi oli tuo etuvaimentimien vaihto. Ensimmäinen meni takuuseen kuulemma vahingossa, toinen piti itse maksaa.

MTI

Aktiivinen jäsen

Minkälasta ääntä ne vaimentimet piti? Mulla kolahtaa vänkärin etukulmassa kun tulee hidastetöyssystä alas vähän kovempaa ::)

Jätkä

Jäsen

MTI sanoi:
Mulla kolahtaa vänkärin etukulmassa kun tulee hidastetöyssystä alas vähän kovempaa ::)
Samanlainen ääni, oikeastaan pamaus, kuului minullakin ja merkkipajallehan se piti viedä, kun iskaria epäilin vialliseksi ja lukenut olin takuuseen vaihdetuista. Löysivät ainoastaan koiranluusta vikaa, joka vaihdettiin, mutta vieläkin kuuluu kolahdus vänkärin puolelta pahemmissa ulosjousto tilanteissa.

MTI

Aktiivinen jäsen

Pitääpä käydä itsekkin kyselemässä meniskö vielä takuuseen. Mut eikö takuuaika ole jo periaatteessa ohi, mulla papereissa luki 3v/150tkm ja uudemmissa tais olla 4v/100tkm
Mulla on 3v (vm-12)täynnä ja kilsat 130tkm. Vai ovatko niin höveleitä et menee takuuseen takuuajan päätyttyäki :p

Jätkä

Jäsen

Voi ne uuden iskarin takuuseen antaakin, mutta työt varmaan pitää maksaa.

Ketsu

Jäsen

Omasta lagunasta toinen vaimennin vaihdettiin takuuseen, kilometrejä oli 48 th ja takuuta jäljellä (4v/100000km). Toinenkin vaimennin aloitti kolahtelun 5000 km ja 2 kuukautta myöhemmin. Kun kysyin vaimentimen takuuvaihdosta, vastattiin, että ei olisi sen ensimmäisenkään pitänyt takuuseen mennä (kuluva osa kuulemma), mutta ottivat omaan piikkiinsä sen. Eli toinen vaimennin meni omasta pussista.

Ketsu

Jäsen

Teetätin 90 th huollon vähän etuajassa (nyt 83th). KÄytin Rinta-Joupilla Oulussa. Vaihdettiin ilman-, öljyn- ja raitisilmasuodatin, jarrunesteet. Normi öljynvaihto ja tarkastukset. Huolto köyhdytti 314 e. Palvelu ja aikataulussa pysyminen ok. Osien hinnat aika lähellä tarvikehintoja. Tuli aiemmin tammikuussa vaihdatettua polttoainesuodatin. Alkuperäinen vaihdettuna 150e. Suodatin on vähän hankalassa paikassa, joten oli helpompi näin.

muski

Aktiivinen jäsen

Ketsu sanoi:
Teetätin 90 th huollon vähän etuajassa (nyt 83th). KÄytin Rinta-Joupilla Oulussa. Vaihdettiin ilman-, öljyn- ja raitisilmasuodatin, jarrunesteet. Normi öljynvaihto ja tarkastukset. Huolto köyhdytti 314 e. Palvelu ja aikataulussa pysyminen ok. Osien hinnat aika lähellä tarvikehintoja. Tuli aiemmin tammikuussa vaihdatettua polttoainesuodatin. Alkuperäinen vaihdettuna 150e. Suodatin on vähän hankalassa paikassa, joten oli helpompi näin.

Tarkistivatko sulta jakohihnaa?? Onko ruskeaa pölyä hihnakotelon luona? Mun työpaikalla on noita 1,5 DCi koneita alettu tarkistaan, kun noilla kilometreillä yksi särky ja hihnapölyä oli paljon, pyörät tosi kuluneet. Toinen pelastettiin noilla kilometreillä ja remmistä olis kohta hampaat irronnut.... tuohonkin tilattiin uudet pyörät jakopäähän, kun oli niin kulunut.

Ketsu

Jäsen

Täytyypä tarkistaa. Huoltopöytäkirjassa ei ollut asiasta mainintaa.

Ylös Bottom