Koleos keskuslukko

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
2009 vuoden Koleoksesa on periaatteessa hyvä systeemi, ettei tarvitse kaivaa avainta taskusta kun lukitsee ovet. Avainhan saa olla taskussa ajaessakin ja kun lähtee autosta, saa ovet lukkoon kahvan napista jos avain on riittävän lähellä. MUTTA kun se mokoma ei lukitse takaovea napista, niin onkin ihan hyödytön systeemi. Pitäisikö lukita ja onko joku ohjelmointijuttu?

teekeepee

Jäsen
Saatko takaoven lukkoon avainkortista. Mulla kolmos Scenicissä pitäisi mennä ovet lukkoon, kun lähtee kortti mukana riittävän kauaksi autosta, ei tarvitse painaa mitään. Ovet menee lukkoon paitsi kuskin ovi rupesi temppuilemaan ja jäämään auki. Otin viime kesänä oven sisukset esille ja mittasin tulevan jännitteen lukolle, se oli 11,3 V. Samaa ilmoitti mun vikakoodinlukijakin, että kuljettajan puolen ovelle tulee matala jännite. En ole saanut selvyyttä, että mistä saakka se jännite panttaa, oven muihin sähköhimmeleihin tulee riittävä jännite.
Olen lukinnut ja avannut kuskin oven perinteisesti kortissa olevalla avaimella.

Prairie

Jäsen
Minulla on myös Scenic III ja samantapainen ongelma. Kaikki ovet kyllä lukkiutuvat autosta etäännyttäessä. Ne myös avautuvat käden tullessa kahvalle - paitsi kuskin ovi, se vaan pysyy lukittuna. Joskus auttaa se, että painelee avainkortin näpyköitä lukkoon ja takaisin. Joskus ei kuitenkaan auta muu kuin mennä jostakin muusta luukusta sisään ja avata sisäkahvasta. Tai sitten kaivella se kortin avain esiin. En ole tämän auton kanssa vielä tarvinnut merkkihuoltoa, mutta nyt täytyy kai mennä. Ison laskun osaavat kuulemma kirjoittaa, toivottavasti muutakin.

MTI

Aktiivinen jäsen
Voisko olla lukon moottori vika. Mulla lagunassa on ollut jo monta vuotta vikakoodit molemmista etuovista(näkee clipllä). Nyt talvella vaihdoin vänkärin oven lukkomoottorin kun ei enää joka napinpainalluksella auennut.
Nyt näyttää enää kuskin oven vikakoodia, se kuitenkin vielä pelaa. Pitääkin tilata moottori valmiiksi, ebaysta saa parilla eurolla :cool:

teekeepee

Jäsen
No tässä teekeepee. Mittasin silloin viime kesänä oven saranan vierestä liittimeltä, että piuhat lukolle ovat ainakin sillä kertaa kunnossa. Ei ainakaan irti poikki, kun muutaman kerran kortista lukitsemista painaa, niin loksahtaa lukkoon (kuulee korvallakin, kun kuuntelee läheltä). Avatessa lukosta kuuluu vaan hienoista hurinaa, ihan kuin löyly ei riittäisi. Luulen ongelman joskus ratkeavan , koska kuustudiosta tuttu Pertti Jotuni on aikanaan todennut, että jokaiseen asiaan on luonnollinen selitys.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Niin siis avainkortista menee normaalisti lukkoon, että ei ole lukossa mitään vikaa. Kahvasta vain ei mene takaluukku lukkoon. Voihan sieltä olla yhteys poikki.

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Tämäkin asia selvisi, kun luin ohjekirjaa. Napista kun painaa niin 3 sekunnin päästä ovet avautuvat jos avain on vielä vaikutusalueella. En aiemmin ehtinyt 3 sekunnin aikana kokeilemaan takaluukkua joten luulin, että se ei lukitu. Nyt kun nopeasti menee takaluukulle niin lukossahan se on. Kaikki ovet avautuvat 3 sekunnin päästä jos avain on vielä lähellä ja sulkeutuvat uudestaan kun avain viedään kauemmas. Ja kun noin on sulkenut niin myös avautuu aina kun tulee avaimen kanssa lähelle. Tämä siis toimii ja on vieläpä hyvä systeemi.:)

Ylös Bottom