Katsastusmies ei päästä läpi OBDn takia vaikka kaikki pelaa...

e0700719

Nuorempi jäsen
Oli joku aika sitten vikaa tuon kampuran asennontunnistimen kanssa. Mutta nykyään käynnistyy taas hyvin. Nyt oli katsastuksessa kuiteski hylkäyksenä obd viat, katsastusmies viittas tuohon kampuran anturiin. Luin ite vikakoodit ja tulee DF052 ja DF053.

Vaihdoin tuon anturinki kolaroidusta meganesta ja ei vieläkään lähde koodit pois vaikka kuinka nollaa.

Nyt sitten loppuu idet. Onko nokillaki anturi? Mitä muita antureita vois vielä kokeilla vaihtaa?

Pitääkö muuten koodit lukea kone käynnis, virrat vaan päällä vai avain taskus?

Alkaa sapettamaan ku on hyväskunnos oleva auto, joka pelaa moitteetta, päästöt on normaalit, mutta leimaa ei heru. Ikävää ku hyvää autoa näin mollataan.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Katsastusmies ei päästä läpi OBDn takia vaikka kaikki pelaa...

DF052 Injector control circuit
DF053 rail pressure regulator function (tämä ei ehkä pidä paikkansa, oli dci vehkeiden osalta mainittu..)

Noi nopealla googlauksella tuli vastaan. Mikä tuo auton malli ja moottori oli?

e0700719

Nuorempi jäsen

Laguna00 sanoi:
DF052 Injector control circuit
DF053 rail pressure regulator function (tämä ei ehkä pidä paikkansa, oli dci vehkeiden osalta mainittu..)

Noi nopealla googlauksella tuli vastaan. Mikä tuo auton malli ja moottori oli?

Laguna 1.6 vm-03 on auto.

tuon injector control circuitin voisin kyllä vielä tarkastella, jos tänään vaikka vähä purkais. Oisko ideoita, mitä komponentteja tai antureita kantsis käydä läpi?

Mut ei taida hirveesti olla reilipainetta mun pensarellus =) Mun vikakoodin lukijas taas lukee "vehicle speed from abs.." tjsp. Tuskin on sekään oikeen.

Vähä on käyny mieles, että mitähän nuo rellun anturi/automaatio suunnittelijat on miettiny noita anturien johdotuksia ja liittimiä suunnitellessa. Noh luultavasti valmistuskustannuksia. Itse olen moottorisuunnittelijana eräällä moottorivalmistajalla ja oon tottunu siihen, että nuo on aika kriittisiä ja ne tehdään kunnolla.

Noh... aina ei voi voittaa, jos ei rupea selviämään vois ehkä purkaa ja paalittaa. Tuntuu vaan pahalta täysin toimivaa ja hyvää autoa paalata siks ku sitä ei saa vikakoodien takia katsastettua. En rupea maksamaan tuhansia euroja huoltamolle kun ne rupeaa ihmettelemään.

e0700719

Nuorempi jäsen

Joker-1979 sanoi:
e0700719 sanoi:
Luin ite vikakoodit ja tulee DF052 ja DF053.

http://forum.carpartseuro.com/Books/Airbag/RENAULT-Airbag-0839.pdf

SRS control module. Side crash sensor, passenger's side - programming enor. ??? :-X

Ottakaa tästä nyt sitten selvää.. Sama koodi, ja monta selitystä, on nää ihania vehkeitä.. :D

Eikös sillon luulis airbagin valo palavan.

Ei hitto ku kätevää....

e0700719

Nuorempi jäsen

rellun merkkihuollosta kerrottiin koodeille merkitykseks ykkös ja kakkospytyn suuttimet. Outoa kun vaan ei käynnis tunnu

Ylös Bottom