Katkaisijoiden valot?

MikkoR

Nuorempi jäsen
Kyseessä -03 Laguna ja katkaisijoista on valoja pimeänä tai ei ole... Elikkäs, missä näistä kuuluu olla valaistus ja pystyykö lamppua vaihtamaan ollenkaan?

- Ratissa olevat vakionopeussäätimen namiskat
- Kojelaudassa oleva vakkarin "pääkytkin"
- Keskuslukon katkaisija keskikonsolissa
- Valojen korkeussäätö
- Mittarivalojen himmennin
- Penkinlämmitin
- Ilmasuuttimien säätimet?

Ikkunannostimissa kuuluu olla ja niistäkin osa pimeänä. Voiko niihin vaihtaa lamppuja?

ALI_HASSAN

Jäsen
Vs: Katkaisijoiden valot?

Osa riippuu varmaan vähän varustetasostakin. Mutta:

- Ratissa olevat vakionopeussäätimen namiskat: näissä ei ole valoja ollenkaan
- Kojelaudassa oleva vakkarin "pääkytkin": pitäis varmaan olla, mulla on se pimeä, mutta viereisessä ESP:n nappulassa on valo
- Keskuslukon katkaisija keskikonsolissa: on valo
- Valojen korkeussäätö: on valo, tosin mullahan ei ole kyseistä rullaa ollenkaan ;D
- Mittarivalojen himmennin: on valo
- Penkinlämmitin: ei taida olla, en kyllä ainakaan muista
- Ilmasuuttimien säätimet?: niissä ei ole valoa

Mullahan on sisävalojen kytkimissäkin (kaikissa) valo, mutta karvalakkimalleissa tuskin on valoja siellä. Jokuhan oli tänne hiljattain laittanut juttua juuri ikkunan nappien valon vaihtamisesta ja viestiketjussa oli polttimotyyppikin sanottu. Pitää itsekin se ketju vielä etsiä, kun on kuskin ovesta yksi nappi pimeänä + se cruisen nappula

MikkoR

Nuorempi jäsen

ALI_HASSAN sanoi:
- Kojelaudassa oleva vakkarin "pääkytkin": pitäis varmaan olla, mulla on se pimeä, mutta viereisessä ESP:n nappulassa on valo
- Valojen korkeussäätö: on valo, tosin mullahan ei ole kyseistä rullaa ollenkaan ;D
- Mittarivalojen himmennin: on valo
- Penkinlämmitin: ei taida olla, en kyllä ainakaan muista
- Ilmasuuttimien säätimet?: niissä ei ole valoa

Jep. Kuskin oven katkaisinpaneelissa on nyt takaikkunoiden napit sekä "lapsilukko" valaistu ledillä. Rumba jatkuu muiden ikkunakatkaisijoiden osalta kunhan posti tuo lisää ledejä. Lähikaupassa olivat liian kalliita. Ja lisätietona, että penkinlämmittimien katkaisijoissa ei siis ole valoa.

Mitenkäs tuon keskuslukon katkaisijan valo oikein toimii? Sisällä on tavallinen hehkulamppu sinisen hupun alla sekä hiukan punertava led. Hehkulamppu on ilmeisesti taustavalo, mutta mikä sen toisen virka on?

Mistähän saisi kunnon sähkökaaviot...?

ALI_HASSAN

Jäsen

Se punanen valo syttyy kun ovet lukitaan, ainakin kun auto käy eli lähinnä silloin kun automaattilukitus lukitsee ovet liikenteeseen lähtiessä. Itse tuossa yksi ehtoo huomasin, että eihän mulla siinä pala se valkoinen/sinertävä valo. Eli siinä kuitenkin sitten pitäisi olla valo... Pitää ruveta itsekin noita tilaamaan, kun alkaa sen verta monta olla pimiänä

Ylös Bottom