Kannattaako Autodociin luottaa? Kokemuksia verkkokaupoista?

ErikS90

Nuorempi jäsen
Onko täällä porukalla kokemuksia Autodocista varaosien tilaamisesta? Olen katsellut sieltä joitakin Renaultiin sopivia osia, mutta ennen tilaamista olisi hyvä kuulla muiden kokemuksia. Miten toimitukset ovat sujuneet – ovatko osat tulleet ajallaan ja olleet oikeita? Entä miten mahdolliset palautukset tai reklamaatiot ovat toimineet, jos osa ei olekaan sopinut? Myös kokemukset muista varaosien verkkokaupoista kiinnostavat. Mitä kauppoja olette itse käyttäneet ja mihin olette olleet tyytyväisiä?
Kiitos kokemuksista!

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Autodoccia olen itse käyttänyt ja hyvin on toiminut. Viikossa yleensä toimitus. Olen yleensä tarkistanut varaosavalmistajan sivuilta sopivuuden ja ainoat jotka olen palauttanut olivat väärät takajarrulevyt joista toisessa oli vieläpä magneettirenkaassa kolhu kun joku oli sen ilmeisesti pudottanut. Sain hyvityksen mutta se pelkkä palauttamisen vaiva on jo niin iso, että pyrin valkkaamaan vain sopivia osia. Sieltähän voi ottaa lisämaksusta sen palautusturvan niin ei tarvi sitten miettiä onnistuuko palauttaminen.

Sellainen asiakkaiden pitäminen tyhmänä tuosta kaupasta kyllä tulee mieleen kun hinnat, allennusprosentit ja listahinnat vaihtelevat pävittäin. Eli jos on iso alennusprosentti niin lähtöhinta on sinä päivänä korkeampi. Mutta laittaa tarvitsemansa tuotteet ostoskoriin ja tekee tilauksen sitten kun koko ostoskorin summa on alimmillaan, jos siis ei ole kiire.

Viimeksi muokattu:

teekeepee

Jäsen
Autodogista olen ottanut niitä Rellun osia, mitä ei täältä kohtuudella löydy. Hinnat ovat kylläkin nousseet, mutta aina ovat toimitukset pelanneet. Paitsi yhden kerran tuli muovinen pohjalevy vähän vääränlainen. En viittinyt palauttaa, kun sai pienellä ymppäämisellä paikoilleen.

otto

tipan tuntija + R 19
viimeksi (lue viimeisen kerran) kun tilasin niin pakoputkiston toimituksesta otettiin 60€ kpl (taka ja väliputki kyseessä) pelkästä oranssilla teipillä vähän peitetty arimpia kohtia ja äänenvaimentimen pinta oli kuin golf-pallon pinta, ulostulo mutkalla ja pää rytyssä, tais olla pahnan pohjimmaiset kyseessä. lähetin kuvat ja textin perkeleen kuvilla tehostettuna, ei minkäänlaista palautetta tullut mulleppäin ja etuvilkkua kun tilasin (kolmesti) eri numerosarjalla niin tuli aina samanlainen joten trodo on sen jälkeen pelittänyt mun tapauksessa hyvin.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
viimeksi (lue viimeisen kerran) kun tilasin niin pakoputkiston toimituksesta otettiin 60€ kpl (taka ja väliputki kyseessä) pelkästä oranssilla teipillä vähän peitetty arimpia kohtia ja äänenvaimentimen pinta oli kuin golf-pallon pinta, ulostulo mutkalla ja pää rytyssä, tais olla pahnan pohjimmaiset kyseessä. lähetin kuvat ja textin perkeleen kuvilla tehostettuna, ei minkäänlaista palautetta tullut mulleppäin ja etuvilkkua kun tilasin (kolmesti) eri numerosarjalla niin tuli aina samanlainen joten trodo on sen jälkeen pelittänyt mun tapauksessa hyvin.
Juu tästä ittekkin tyrmistyin jo muutama vuosi sitten ja lopetin koko Docin käytön.

En ole kellään muulla toimittajalla vielä törmänny siihen, että rahtihinta on aivan mielivaltainen. Kertoo siitä että niillä on paska kuriiri-diili.

Nimittäin juu, oli kyseessä auton puskurin nahka. Rahdiksi länttäsivät muistaakseni about 180€!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja itse puskuri maksoi noin satasen. TÖTTÖRÖÖ!!!

Arvatkaapa tilasinko muualta.....

Ja tuo mitä Mustis sanoo on myös niin totta.

pequ

Jäsen
Vankalla yhden tilauksen kokemuksella Autodocista voin kertoa että kaikki sujui hyvin. Tilasin öljyä, suodattimia, akkulaturin ym. tarviketta joiden hinta oli kilpailukykyinen. Tosin makuutin kamoja ostoskorissa pitkään koska tuotteiden hinta vaihteli päivittäin ja kyttäsin edullisinta hintaa.

Toimituskulutkin olivat ilmaiset kun tilauksen arvo ylitti kynnyksen. Kaiken lisäksi paketti toimitettiin kotiovelle. Yksi pieni reikä paketissa oli mutta sisältö oli ehjää.

Isompien tuotteiden kanssa voi olla hankampaa koska tavara saattaa tulla pitkien matkojen takaa ja on monenlaista kuljetusta matkalla.

Tontsaitte

Nuorempi jäsen
Itse lopetin useita vuosia sitten Autodocin käytön, koska alkoivat siellä vaihtamaan osia toisen valmistajan vastaaviin täysin omin lupinensa (kun itse valittu jonkun valmistajan osa niin sellaisen myös haluan). Aeromotors ja Trodo ollut nyt käytössä. Aeromotorsin kanssa nuo takuuasiat ei myöskään tahdo toimia eli yhden tehdas-rikkinäisen lisäjarruvalon kanssa odoteltiin reilut 3 kk ennen kuin olivat jossain todenneet sen vialliseksi ja palauttivat rahat. PP market kokeiltu kerran ja silloin toimi jopa takuupalautuskin kun ei pakopaineen anturi toiminut.

jk_single

Jäsen
Tilasin Kadjariin takaiskareita Aeromotorsista ja tuli vahingossa 4WD malliset Bilsteinit, kun en tiennut mitä eroa niissä on ja nettikauppojen selitykset ovat yleisesti ottaen yhtä surkeita, vaikka muka haet rek-numeron perusteella. Mitoitus on kuitenkin sen verran lähellä että niitä saa asennettu (kun ei epäile mitään) mutta rupesivat kolisemaan ja olivat muutenkin liian jäykät koska ovat 4WDssä vinommassa asennossa.

Aeromotors ei ottanut vastuuta epämääräsistä tiedoista, oli oma vika kun oli vääriä asentanut.

PS. 200km ajetuja 4WD Kadjar/Qasqai takaiskareita olisi kaupan.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Eikös se ole aika perusjuttu, että viimeistään ennen asentamista tarkistetaan, että osa on oikea. Ei taida olla montaa puljua joka hyväksyy asennetun osan palautuksen kun siytenhän se täytyisi myydä käytettynä osana eteenpäin. Jos ei viitsi nähdä vaivaa ja selvittää mikä osa täsmälleen on oikea niin kaikista helpointa on viedä auto korjaamolle. Itsellä käynyt hyvin vähän huteja kun on vain selvittänyt mikä osa sopii. Valmistajilla on tähän hommaan hyvät webbisivut ja jos ei ole ei osta sellaisen valmistajan osia.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Tilasin Kadjariin takaiskareita Aeromotorsista ja tuli vahingossa 4WD malliset Bilsteinit, kun en tiennut mitä eroa niissä on ja nettikauppojen selitykset ovat yleisesti ottaen yhtä surkeita, vaikka muka haet rek-numeron perusteella. Mitoitus on kuitenkin sen verran lähellä että niitä saa asennettu (kun ei epäile mitään) mutta rupesivat kolisemaan ja olivat muutenkin liian jäykät koska ovat 4WDssä vinommassa asennossa.

Aeromotors ei ottanut vastuuta epämääräsistä tiedoista, oli oma vika kun oli vääriä asentanut.

PS. 200km ajetuja 4WD Kadjar/Qasqai takaiskareita olisi kaupan.
Hyvänä vinkkinä voin kertoa, että jos tilaa juurikin esim Aerolta, etkä tiedä mitä oot tarkalleen tilaamassa, katso ensin rekkarilla motonetistä vastaavia.

Etenkin merkkituotteiden kohdalla on täsmennyksiä ja mittoja kyseiseen autoon. Siälä voi vaikka lukea että tämä osa JOS 4WD.

Toisekseen, kun teet tilauksen niin laita tilauksen viestiin lisätietona aina autosi VIN. Saavat tarkastaa siitä sopivuuden.

Ja kannattaa myös katsoa minkä auton valikosta itse valitsee... ;)

Varmin tapa on ottaa auton hajotuskuva, katsoa haluamasi osan OE.numero, ja vertaa aina siihen.

jk_single

Jäsen
Hyvänä vinkkinä voin kertoa, että jos tilaa juurikin esim Aerolta, etkä tiedä mitä oot tarkalleen tilaamassa, katso ensin rekkarilla motonetistä vastaavia.

Etenkin merkkituotteiden kohdalla on täsmennyksiä ja mittoja kyseiseen autoon. Siälä voi vaikka lukea että tämä osa JOS 4WD.

Toisekseen, kun teet tilauksen niin laita tilauksen viestiin lisätietona aina autosi VIN. Saavat tarkastaa siitä sopivuuden.

Ja kannattaa myös katsoa minkä auton valikosta itse valitsee... ;)

Varmin tapa on ottaa auton hajotuskuva, katsoa haluamasi osan OE.numero, ja vertaa aina siihen.
Voi kiitti...

Siis kyllä nyt tiedän niitä eroja teksteissä hakea kun kantapään kautta on oppinut ja piti ruveta tutkimaan että mikä mättää. En tiennytkään että Kadjarista on ollut 4WD malli, enkä olisin tietenkään asentanut mitään jos uusi osa olisi ollut selvästi erilainen.

Runkonumeron kautta tarkistamalla Aeromotors väitti ensin että sopivat. Motonetin sivulla puhutaan multilinkistä tjs eikä missään mainita 4WD. En syytä Aeromotorsia omasta virheestä mutta oikean osan löytäminen ei ole aina tehty helpoksi.

Mitä tämä kuva tarkoittaa?

1789451615798.png

PikaClio

Jäsen
Oma kokemus Aeromotorsista on OK. Varaosia sieltä on tullut tilattua apaut 7000€ edestä. Tavarat on tulleet lähes 100 prosenttisesti oikein. Jos on mennyt pieleen niin on ollut omaa huolimattomuutta.

Nyt on meneillään reklamaatio Jeep Grand Cherokeen "grille supportista" eli maskin takana olevasta muovihimmelistä jossa mm, lamput ovat kiinni. Ensimmäinen tuli rikkinäisenä, oli kääritty pelkästään kuplamuoviin ja veikkaan että oli rikki ennenkuin ehti Viron ulkopuolelle.
Reklamoin ja lähettivät toisen joka sekin oli rikki. Ja tottakai pelkästään kuplamuoviin pakattuna. Tätä edellistä osaa toimittajalta tilatessaan olivat saaneet itsekin rikkinäisenä ko. osan varastolleen.

Meilejä on lähetetty ja kaikki on sujunut hyvässä hengessä. Ainoastaan kuvia pyysivät lähettämään todentamaan tilannetta. Pyysin tällä kertaa pakkaamaan huolellisesti vaikka oikein pahvilaatikkoon. Ihme kun ei heti ollut tehty näin kun tuollaisen osan kohdalla joutuu rahdinkin maksamaan.

Saas nähdä miten nyt käy. Tähän mennessä on saldona kolme rikkinäistä osaa. Asiakaspalvelu on ainakin OK!

Viimeksi muokattu:

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Ensimmäinen tuli rikkinäisenä, oli kääritty pelkästään kuplamuoviin ja veikkaan että oli rikki ennenkuin ehti Viron ulkopuolelle.
Itse myös tullut tilattua Autodocista lähes kaikki varaosat eikä huteja ole juurikaan ollut. Omat paketit ovat lähteneet kauempaa Euroopasta enkä muista onko niitä tullut Viron kautta mutta Virosta ei ainkaan lähetetty ole. Tuohan on Saksalainen firma, toki varmasn Virossakin voi olla välivarasto nykyään.

PikaClio

Jäsen
Itse myös tullut tilattua Autodocista lähes kaikki varaosat eikä huteja ole juurikaan ollut. Omat paketit ovat lähteneet kauempaa Euroopasta enkä muista onko niitä tullut Viron kautta mutta Virosta ei ainkaan lähetetty ole. Tuohan on Saksalainen firma, toki varmasn Virossakin voi olla välivarasto nykyään.
Kiitos kun huomautit...nimittäin omassa tekstissä oli virhe...tarkoitin kyllä Aeromotorsia. Toki, alkaahan molemmat samalla kirjaimella :)

Ylös Bottom