Kangoon takaiskarit ...

Tappu

Jäsen
Viestejä
53
Taitaapi sitten joutua iskari hommiin ??? Hokasin jotta Kangoo "ui aika syvällä" vänkärin puolelta takaa , joten taitaa "parantua " taka iskarien vaihdolla? Paljonkohan ko. kinneriin mahtaa iskarit kustantaa, ja mistähän ne mahtaa nopeimmin saada? Onkohan ko. vemputtimien vaihto kovinkin työläs homma? Kokemuksia ? ::)
 

Knak

Jäsen
Viestejä
162
Vs: Kangoon takaiskarit ...

Ennemmin kuulostaisi vääntösauva antautuneen. eli taka-akseli remonttiin pääset.
 

Tappu

Jäsen
Viestejä
53
Vs: Kangoon takaiskarit ...

Miten ko. homma onnistuu "kotikonstein" vai pitääkö tilata aika pajalle ???
 

Tappu

Jäsen
Viestejä
53
Vs: Kangoon takaiskarit ...

löysin netistä "ohjeet" miten homma hoidetaan ... kiitos vaan netti. Ihmetyttää vaan jos tosiaan nuo vääntelysauvat on tuollasta "kulutustavaraa" , että autoon jolla ei ole vielä 200tkm täynnä niin joudutaan tekemään "takajousille" täyttä remppaa... halpaa lystiä, huollosta antoivat kustannusarvion : osat 2*325 € +työ n.60 €/tunti + vielä tilpehöörit ... jotta näin... Taidanpas "korjailla" itte ajan kanssa... ;D
 

kiitokurre

Nuorempi jäsen
Viestejä
1
Vs: Kangoon takaiskarit ...

joo vääntösauvat meni kans viime kesänä ja siitä asti on seissy perse tatamissa
 

Tappu

Jäsen
Viestejä
53
Vs: Kangoon takaiskarit ...

Tänään irrottelin "uudemmasta Kangoon akselistosta"( koko akselisto hiluineen maksoi 250€ ) vääntösauvat... lekalla kun ulosvetäjät/liukuvasarat ei toimineet... Huomenissa olisi tarkoitus asennella ne paikalleen tuohon "Ranskan seisojaan"... ans kattoo miten käy... ihmisethän näitä hommia tekee myös työkseen... ;D ;D
 

Tappu

Jäsen
Viestejä
53
Vs: Kangoon takaiskarit ...

Huppista... sauvat sekä iskarit vaihdettu ja jousitus säädetty ... tosin aikaa meni paljon kun yhdellä kädellä homman teki, mutta tulipahan hankittua tuokin kokemus ja säästettyä muutama sata euroa , pauttiarallaa 1200 - 1500 €... Vääntösauvat oli hiukkasen tiukassa kun olivat ruostuneet kunnolla kiinni , piti tehdä itse muutama "erikoistyökalu" jotta ne sai vaihdettua... yksistään niiden vaihto ei auttanut ongelmaan...
Kallistuksenvaimentimet piti myös vaihtaa , koska vänkärin puolimmainen oli tosi pahasti ruostunut/murtunut sekä myös poikki. Päällepäin suojakumikin näytti olevan ihan kunnossa, mutta kun kerran vaimennin ei ole "umpiputkea" niin se oli ruostunut sisäpuolelta aivan puhki ! ???
 

jukgra

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Vs: Kangoon takaiskarit ...

:-\ Jup, perse tatamissa tässäkin Kangoossa.
takimmaiset ja lyhyemmät sauvat , joissa valurauta mötikät molemmissa keskellä tukina, ovat ilmeisesti joustinsauvat, poikki kummaltakin puolelta.
jostain pitäisi löytää uudet edulliset uudet tai purku osat tilalle ??
meganeen löytyisi (ohuemmat tangot , ainakin jossain mallissa) ja laguunaan (ilmeisesti 10 cm leveämpi) akseleita tuntuisi riittävän , mutta ei taida noista apuja olla. vm.-03;sesta kangoosta löytyi sopivat.
 

Tappu

Jäsen
Viestejä
53
Vs: Kangoon takaiskarit ...

Onnea vaihtotyöhön! Ei se loppujenlopuksi ole kovinkaan kummoinen homma, vaatii vain vähän viitseliäisyyttä, hermoja , "puhalluslampun", ruosteenirrotinta, lekan,kierretankoa,32 hylsän, prikkoja, muttereita, ittelle korjaussarjaa/sarjoja... ym. pientä ...
http://www.rtf.fi/wiki/index.php?title=V%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6sauvatakajousituksen_madallus
tuolta löytyypi pikkasen vinkkejä mitä kannattaa tehdä ja miten ...
 
Ylös Bottom