Kangoo -00 ajonesto ongelma

kossi

Jäsen
Meni päällee, ja kaikkihan tietää kuinka sitten kävi :)
Eli onkos muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa ECU ohitettuun ? Kertaalleen käytetty narun päässä pari viikkoa sitten, silloin herjasi virtalukon ympärillä olevasta kelasta / puolasta. Toimi sitten nilkuttaen, eli joskus lähti laakista tai sitten pari lyhyttä starttausta jolloin ajoneston valo jäi vilkkumaan, sitten kun jäi palaamaan yhtäjaksoisesti käynnistyi. Onko kokemusta ongelmasta ?
Kyselin kelan/puolan hintaa niin ei kuulostanut pahalta, mutta pitää kuulemma vaihtaa koko ECUkin, ja ohjelmoida koko höskä uusiksi siis hintaa hommalle siinä tonnin kieppeille. Eipä noin vanhaan sotaratsuun viittis investoida :)
Tai josko jollain on jotain hackia tai crackia ongelman poistoon, laitteet härveliin kiinni pääsemiseski löytyy :) Niin ei siis kipinää eikä kakkua, mukavasti starttaa kyllä, ja välillä jopa hörähtää, mutta vain valu vilkuttaa :)

a.e

Aktiivinen jäsen
Vs: Kangoo -00 ajonesto ongelma

Itse oon ollut siinä uskossa että tuo virtalukon kehä vaan lukee
avaimessa olevan koodin ja lähettää sen eteenpäin, joten jos sen vaihtaa niin ei tarvitse koko systeemiä
uusia.

Mutta kuitenkin reilulla satasella sais tuolta ajoneston ohitus laitteen.

http://www.remotekey.eu/renault_kangoo_immobiliser.html

kossi

Jäsen

Kitokset tiedosta, täytynee pistää tilaukseen :)
Ja tuon kelan suhteen mulla oli sama käsitys. Mutta Biliasta kertoivat että heidän järjestelmä kehoittaa myymään ohjausyksikön myös. Tiedä häntä onko vaan kaupankayntiasia vai eikö uudempi kela toimi vanhan ohjauksen kanssa ?
Kiitoksin täytyypä tänään tutkia josko jotain tekohengitystä sais Kongolle tehtyä :)

kossi

Jäsen

noniin uutta tietoa, molempiin avaimiin uusi paristo ja avot ykkösavaimella lähti käyntiin. Kokeilin kokkosavaintakin silläkin toimi kerran mutta toiseella startilla rupesi vilkuttaan. No ilmeisesti avaimen lähettimessä siis vikaa. Ykkösavaimella taas lähti :D Koslalla ei ole ajettu kuin 180 tuhatta, vaikka vanha onkin. Niin ihmettelinkin että olis elektroniikka jo niiin hapertunutta :) No täytyy tutkia vielä asiaa ja hankki tuo plugi varanvuoksi hanska lootaan. Jos sattuu vaikka Kittilän Pokassa oikutteleen niin ei tarvi jäädä 4kympin pakkasella ihmetteleen että paleltuuko vaiko eikö :P . Siis vyö ja henkselit on hyvä olla, pysyy varmasti housut ylhäällä :D

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

Mulla oli Cliosta menny avaimessa oleva siru rikki. Suutari kopioi vara-avaimesta toimivan sirun ja taas pelitti molemat avaimet. Maksoi 50 €. Liekö sulla sitten siinä tunnistinkehässä vika?

Megane

Aktiivinen jäsen

a.e sanoi:
Itse oon ollut siinä uskossa että tuo virtalukon kehä vaan lukee
avaimessa olevan koodin ja lähettää sen eteenpäin, joten jos sen vaihtaa niin ei tarvitse koko systeemiä
uusia.

Mutta kuitenkin reilulla satasella sais tuolta ajoneston ohitus laitteen.

http://www.remotekey.eu/renault_kangoo_immobiliser.html

Testailin kerran huvikseni toimivan Ooppelin ajonestoa,oli käytössä varaosa-auto,ja tulin siihen tulokseen että ajonesto on kolmen kimppa,ECU:n,avaimessa olevan sirun ja virtalukon ympärillä olevan sirun lukijan,vaihdoin varaosa-autosta pelkän sirunlukijan,niin eipä toiminut,olisi kait pitänyt koodata... :(

a.e

Aktiivinen jäsen

Tuolla hätäkeino jos tuo tunnistinkehä menee rikki mutta avaimet toimii.
:o

http://www.youtube.com/watch?v=reSyRjBap90

Megane

Aktiivinen jäsen

a.e sanoi:
Tuolla hätäkeino jos tuo tunnistinkehä menee rikki mutta avaimet toimii.
:o

http://www.youtube.com/watch?v=reSyRjBap90

Mikähän tuossa oli idiksenä,yhdistää nuo punainen ja sininen johto vai mikä?Jos tunnistinkehä on rikki niin eikait tuo silti tunnista avaimessa olevaa sirua? ???

a.e

Aktiivinen jäsen

Käsittääkseni tuo avaimen ympärille pyöritetty johto toimii tunnistimena
rikkoutuneen tilalla ja ottaa avaimen sirusta tiedot.
Mutta en kyllä saa selvää yhdistääkö siniseen ja punaiseen vai pelkästään punaiseen.
:)

Ylös Bottom