kahden vanhan Scenicin jatkoksi tuli ostettua Grand Scenic 2009 1,9dCi

Samuel100

Jäsen
Vs: kahden vanhan Scenicin jatkoksi tuli ostettua Grand Scenic 2009 1,9dCi

Kun tuo next genereisson kuulostaa hyvälle, niin sehän tietää hyvää meille Rellu faneille.
Tosin vielä aika tuoreita pelejä, joten aikahan sen näyttää vasta.
Mäkin yllätyin, kun tuossa mun autossa on peräti 12-vuoden puhkiruostumattomuus takuu, joten ainakin siinä on menty eteenpäin.

Samuel100

Jäsen

Tänään vein auton takaisin liikkeeseen ja sain oman vanhan 9000 saabin tilalle.
Onhan tuo Saabi paljon!! pehmeämpi ja hiljaisempi ajaa.
Huonoa on se kulutus. Ja vanhuuden pienet viat.
Miinuksena GS;n verrattuna jäykkyys ja sisätilat.

Vielä huomasin ennen kun vein auton takaisin, että jarrut ovat ilmausta vailla.

3 vikaa viikossa, ei huono!

Samuel100

Jäsen

vielä jatkoksi:
miten tuo mun auto on kuin täryjyrä? Eikös sen pitäisi olla melko hiljainen ja mukava ajettava myös huonoilla tiellä?

Samuel100

Jäsen

Tänään sain auton takaisin.
Ajelin n. 10km ja taas rysähti vaihteistossa, eli korjaus ei mennyt niinkuin Srömsössä.
Jotain solenoideja olivat kuulemma vaihtaneet ja jotain muuta puhdistusta.
Ei muuta kun takaisin.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Auts :( Se taisi sitten sen Rellun taru olla siinä. Meinaan se seuraava korjaus olisi vaihtolaatikko ja sille tulee jo sen verran hintaa että jos myyjä ei laskusta rupea vastaan tappelemaan, niin varmaan ehdottanevat jopa kaupan purkua :'( Vasta 150tkm takana ja jo aski vaihtokunnossa. Viitannee askiöljyvaihdon täydelliseen piittaamattomuuteen ???

Samuel100

Jäsen

Mitä muuten maksaa uusi/kunnostettu laatikko noin suurinpiirtein?

Jame

Jäsen

Samuel100 sanoi:
Minä kyllä lähtisin aika vahvasti haastamaan myyjäliikettä kaupanpurkuun. Reilut kaksi viikkoa kaupanteosta ja ihan riittämiin ollut jo murhetta "yhden auton eliniäksi". Rahat takaisin ja parempaa yksilöä etsiskelemään. Niin paljon on harmia kuullut +100 tkm ajetuista eri merkkisistä automaateista että itse en ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.

Samuel100

Jäsen

Jame sanoi:
Samuel100 sanoi:
Minä kyllä lähtisin aika vahvasti haastamaan myyjäliikettä kaupanpurkuun. Reilut kaksi viikkoa kaupanteosta ja ihan riittämiin ollut jo murhetta "yhden auton eliniäksi". Rahat takaisin ja parempaa yksilöä etsiskelemään. Niin paljon on harmia kuullut +100 tkm ajetuista eri merkkisistä automaateista että itse en ainakaan sellaista uskaltaisi ostaa.
Kyllähän tuo voisi olla ihan vaihtoehto.
Toisaalta, jos ne tuohon hommaa uuden vaihdelaatikon (mitä eivät kyllä varmaan tee), niin se kävisi kyllä.
Meillä on ollut monia automaatteja ja paljonkin ajettuja. Ekan kerran mulla on ongelmaa.

Jame

Jäsen

Samuel100 sanoi:
Toisaalta, jos ne tuohon hommaa uuden vaihdelaatikon (mitä eivät kyllä varmaan tee), niin se kävisi kyllä.
Meillä on ollut monia automaatteja ja paljonkin ajettuja. Ekan kerran mulla on ongelmaa.
Tuskin hommaavat, epäilen minä. Ostohinnastahan ei ole sen tarkempaa tietoa, eikä noita "tomaatteja" kovin paljoa ole muutenkaan myynnissä mutta jos nyt välttämättä sellaista haluaa niin onko tuo listan toinen esim. yhtään "oikealla hehtaarilla?"

http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic?id_fuel_type=2&id_gear_type=3

Samuel100

Jäsen

Jame sanoi:
Samuel100 sanoi:
Tuskin hommaavat, epäilen minä. Ostohinnastahan ei ole sen tarkempaa tietoa, eikä noita "tomaatteja" kovin paljoa ole muutenkaan myynnissä mutta jos nyt välttämättä sellaista haluaa niin onko tuo listan toinen esim. yhtään "oikealla hehtaarilla?"

http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic?id_fuel_type=2&id_gear_type=3
Kyllä mä voin kertoa ihan oikean hinnan minkä maksoin. 9900€
Ja tuo auto voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, jos tämä kauppa menisi puruun asti.
Paitsi, että tällä kertaa tarkastaisin tuon huoltohistorian paremmin.
Tosin tässä munkin autossa on ihan ok huoltokirja.

HiTec

Jame sanoi:
onko tuo listan toinen esim. yhtään "oikealla hehtaarilla?"
Itse olen tuota listan 3. (III-korinen GS Oulussa) seurannnut jo jonkun aikaa ja aika ... erikoista hinnoittelua tuntuu myyjä käyttävän. Meinaan ensin se tuli myyntiin hinnalla X, josta sitten pudoteltiin pienemmin tahi suuremmin pykälin alaspäin. No nyt sitten pari pv sitten myyjä laittaa sille ensin huomattavasti jo lähtöäänkin suuremman hinnan ja heti perään editoi sen vain hieman alkup. pyyntöään suuremmaksi => Nettiauto näyttää tuon poskettoman hinnan yliviivattuna, ikäänkuin tuo nykyinen huuto olisi nyt "tingitty alennushinta" tms, vaikka se todellisuudessa on reippaasti 4-numeroisen summan enempi kuin tuo pohjahinta ennen tuota numerotemppuilua :eek:

Eikä muuten ole eka vastaavaa numeroleikkiä harrastanut Nettiauton / -moton / -karavaanin myyjä ??? Vähän samaa kuin ne klassiset hintapyyntö on jotain ja "vaihtohinta" on huuto + X ::)

Mutta siis kyllähän ne automaatitkin kestää jos niistä huolehtii. Aika moni kuitenkin laiminlyö sen 60tkm välein tehtävän öljyvaihdon ja sitten tulee juuri näitä ongelmia, aski paukkuu ja/tai nykii vaihdoissa, vaihteet ei pysy päällä, vaihtohetket on mitä sattuu, jne... :-\ Josta tulikin taas mieleen tuo Oulun case, kun ko. yksilö on kuitenkin jo n. 280 tkm kelattu. Liekö vanha taksi kun ikää kuitenkaan tuolla ei vielä montaa vuotta ole ???

Jame

Jäsen

HiTec sanoi:
Itse olen tuota listan 3. (III-korinen GS Oulussa) seurannnut jo jonkun aikaa ja aika ... erikoista hinnoittelua tuntuu myyjä käyttävän. Meinaan ensin se tuli myyntiin hinnalla X, josta sitten pudoteltiin pienemmin tahi suuremmin pykälin alaspäin. No nyt sitten pari pv sitten myyjä laittaa sille ensin huomattavasti jo lähtöäänkin suuremman hinnan ja heti perään editoi sen vain hieman alkup. pyyntöään suuremmaksi => Nettiauto näyttää tuon poskettoman hinnan yliviivattuna, ikäänkuin tuo nykyinen huuto olisi nyt "tingitty alennushinta" tms, vaikka se todellisuudessa on reippaasti 4-numeroisen summan enempi kuin tuo pohjahinta ennen tuota numerotemppuilua :eek:
Näyttää olevan autokauppias vaikka myykin autoa ns. siviilihenkilönä.

Tämä on myös vanha tuttu, ei mennyt yksityisen myymänä kaupaksi vaikka hinta taisi käydä alimmillaaan 12 tuhannessa.

http://www.nettiauto.com/renault/grand-scenic/6097711

HiTec

Jame sanoi:
Tämä on myös vanha tuttu, ei mennyt yksityisen myymänä kaupaksi vaikka hinta taisi käydä alimmillaaan 12 tuhannessa.
Eikös tuo ole about "standard procedure" Kun uusi on jo katseltuna ja kenties jopa hommattuna, laitetaan wanha ensin itse myyntiin js jos ei kauppoja tulee, hommaudutaan siitä eroon toisella tavalla = myydään (hirveällä tappiolla) liikkeeseen. No klassisimmillaanhan tämä tapahtuu esim. bränikkää autoa tilatessa kun on useamman kk toimitusajat, niin yksityisenä myydään tuon toimituksen ajan sitä wanhaa, joskos tuosta saisi liikkeen kanssa jo sovittua vaihtoarvoa paremman hinnan. Jos ei mene kaupaksi, niin vaihdossahan tuo sitten menee liikkeen vaihtoautorivistöön 8)

Itsellä tuo Scenic tuli ihan rahakaupalla kun ei tarjoamani vaihdokki kelvannut liikkeeseen lainkaan :eek: No tuo antoi tietty sitten mahdollisuuden tinkiä oikein huolella GS:n hinnasta ja ihan hyvällä menestyksellä jopa :) Vastaavasti sitten oltiin "useamman auton loukussa" vajaan kuukauden, kunnes löysin tuolle vaihdokkiehdokkaallenikin ostajan itse 8)

Samuel100

Jäsen

On siinä joku astetta isompi vika, kun auto lähtee D vaihteella valumaan ylämäessä taaksepäin:(

Samuel100

Jäsen

Ensi viikon torstaina menee auto taas korjaamolle.
Vaihtavat samat solenoidit, jos vaikka on ollut viallinen yksilö.
Vähän epäilyttää, mutta toivotaan toivotaan.

Samuel100

Jäsen

Siellä se auto on edelleen korjaamolla.
Ei tainut olla vialliset osat. Nyt epäillään viallista moottorinohjausta ja kaasupolkimeen pitäisi liittyä.
Enpä usko! Pelkällä kaasulla ei tuollaisia rytkäyksiä saa aikaiseksi.

Ja on kuulema normaalia, että nyky automaatit ei jaksa pitää autoa paikoillaan ylämäessä.

kurtsi

Kia Niro EV

Samuel100 sanoi:
Siellä se auto on edelleen korjaamolla.
Ei tainut olla vialliset osat. Nyt epäillään viallista moottorinohjausta ja kaasupolkimeen pitäisi liittyä.
Enpä usko! Pelkällä kaasulla ei tuollaisia rytkäyksiä saa aikaiseksi.

Ja on kuulema normaalia, että nyky automaatit ei jaksa pitää autoa paikoillaan ylämäessä.
Hivenen amatöörinä epäilen ammattilaisen sanoja, -06 Grand Scenic DPO-automaattivaihteistolla pysyi mäessä ilman jarrua tai kaasua. Kone sama kuin aloittajalla. Ei tietenkään jyrkässä ,mutta kuitenkin. Samalla jäi pois yksi turha vaihteiston päälle kytkeytyminen, kun oli koko ajan veto päällä. Korkeintaan kymmeniä sekunteja, ei minuutteja.

Samuel100

Jäsen

kurtsi sanoi:
Samuel100 sanoi:
Hivenen amatöörinä epäilen ammattilaisen sanoja, -06 Grand Scenic DPO-automaattivaihteistolla pysyi mäessä ilman jarrua tai kaasua. Kone sama kuin aloittajalla. Ei tietenkään jyrkässä ,mutta kuitenkin. Samalla jäi pois yksi turha vaihteiston päälle kytkeytyminen, kun oli koko ajan veto päällä. Korkeintaan kymmeniä sekunteja, ei minuutteja.
Niin ovat pysyneet muut mun automaatitkin, joten vähän epäilyttää.
Voisikohan joku vastaavanlaisen auton omistaja kokeilla omassa autossaan tätä??

Samuel100

Jäsen

No niin.
Viikon korjaamoreissun lopputulos oli, että vika oli uusi ja syynä akku ::)
Miten tuo akku voi vaikuttaa kun laturin pitäis kuitenkin työntää virtaa ajossa, vaikka akku huono olisi ollutkin?
Jotenkin tuntuu, että tämä tarina ei pääty tähän :'(

Jäähöylä

Jäsen

Samuel100 sanoi:
No niin.
Viikon korjaamoreissun lopputulos oli, että vika oli uusi ja syynä akku ::)
Miten tuo akku voi vaikuttaa kun laturin pitäis kuitenkin työntää virtaa ajossa, vaikka akku huono olisi ollutkin?
Jotenkin tuntuu, että tämä tarina ei pääty tähän :'(
Ehdota seuraavaksi vararenkaan paineen tarkistusta. Mutta jos kaikki vaihdetaan takuuseen niin ei voi moittia.

Mäkinen: Yks automaatti pysyy, toinen ei. Eräs yleinen A/T tekijä on ainakin tyhjäkäynnin laatu, jos se on hintelä niin valuu... ellei ole renaultin tuttu tyyppivika, en sitä murehtisi.

"viallista moottorinohjausta ja kaasupolkimeen pitäisi liittyä."
- TPS eli kaasupolkimen asennon tunnistus häikkä tekee just tommosia ja mitävaan temppuja. Mutta siitä tullee vikakoodi - ainakin sen voi testata testiohjelmalla tahi tuon TPS-potikan helposti yleismittarilla. Jännitesignaali siitä onkin aina hintelä, vain 0,4-2V ... hapettuneet liittimet voikin kuolettaa sen signaalin ja aiheuttaa kaikenlaista rykimistä kylmässä koneessa sekä A/T ohjauksessa. Tai potikka voi itessään pätkiä sattumanvaraisesti. Minulla tämä TPS on 100% kunnossa, mun scenicin A/T vika ei siis ole siinä.
- Sensijaan jos latausjännite on vajaa, tapahtuu mitä sattuu. ...sen 13.8V korjasinkin heti ensmäiseksi; nyt 14,7V
- olen just selvittämässä vanhan DP04 A/T lootassa 'samaa' nykäsy-ropleemia. Yks solenoidi on tilauksessa ja molemmat tietokoneet 'auki' ja signaalien haarukointia ajossa ... ja pirattiCLIP tilattu, kts se CLIP ketjusta.
- tämä ongelma oli ostettaessa ja myyjän mukaan ollut vuosia. En usko sen rikkovan laatikkoa, revittelyssä jyllää paljon isommat voimat ja senkin tulee kestää se. Eihän kyseinen vika tietenkään mikään lempifiitseri ole mutta kyllä sen kanssa voi elää...

Mutta luulis tuossa olevan perusteet kaupan purkuun.

Ylös Bottom