Kadjar 2015 (2016) 1.6 dCi 130 4x4 radiosta antenni irti?

renmek

Jäsen
Kuuluu vain sivistysalueilla, periferoissa ei välttämättä mitään ja siinä välillä huonosti. Aiemmin toiminut hyvin. Kattoantenni näyttäisi olevan OK

Olisiko antennin piuha irronnut? Katosta tai radion takaa? Kummastakohan kannattaisi lähteä kaivelemaan?

Tietämättä, millaisia poppikoneita näissä ylipäätään on, tämähän on sitten se isolla R-Link näytöllä varustettu, jossa on radiot sun muut integroituna.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Ettei olisi antennin jalassa oleva vahvistin saanut kosteutta sisäänsä, vanhemmissa relluissa tuo oli vanhemmiten normaali vaiva (mm meidän menneeseen Megane II jouduin sen vaihtamaan).

Keltainen Cabrio

Nuorempi jäsen
Mikäli Navikaan ei löydä GPS-signaalia niin vika todennäköisesti juurikin antennissa, minulla juuri 2017 Scenic antennin vaihdossa kyseisestä syystä.

renmek

Jäsen
Ettei olisi antennin jalassa oleva vahvistin saanut kosteutta sisäänsä, vanhemmissa relluissa tuo oli vanhemmiten normaali vaiva (mm meidän menneeseen Megane II jouduin sen vaihtamaan).
Tämä itsellenikin tuli nettihakujen perusteella vastaan, joskin tosi huonosti mitään pmateriaalia tuntuu löytyvän.

Miten tuohon antennijalkaan pääsee käsiksi? Eli kuinka irtoaa mitään rikkomatta?

Mikäli Navikaan ei löydä GPS-signaalia niin vika todennäköisesti juurikin antennissa, minulla juuri 2017 Scenic antennin vaihdossa kyseisestä syystä.
Navi löytää kyllä paikan, joskin hiukan kauempana startatessa näköjään miettii kauemmin kuin ennen olinpaikkaansa...

hhelminen

Tunnettu jäsen
Miten tuohon antennijalkaan pääsee käsiksi? Eli kuinka irtoaa mitään rikkomatta?
Kattoverhoilu pitää pudottaa ja raottaa takaa, ensin täytyy poistaa takaa ainakin kattokahvat (apinakiikut) ja c ja d pilareiden suojamuovit, sen jälkeen pitäisi kattopahvi saada alemmas ja antaa periksi että jalkaan pääsee käsiksi.
Omasta capturista olen koko kattoverhoilun kerran ottanut irti katon eristyksen tähden.

renmek

Jäsen
Saitko homman kondikseen?

Itsellä tösin tuo Navi tuntuu toimivan jotakuinkin OK, vaikka radio edelleen lähinnä pelkkää kohinaa, sitäkin vain yhdeltä kanavalta

hhelminen

Tunnettu jäsen
OK.... Käykö tuo hainevä siis suoraan tuon lyhyen piiskan sijaan? Tuleeko tuossa linkin kamppeessa se vahvistinmokkulla mukana (jos oikein ymmärsin, siellä juuressa on sellainen?)

katso liitettä 21145
Käsittääkseni käy koska samaa antennia tarjottiin aiemmin vaihtoehtona myös paremmin varusteltuun Capturiin, samahan lukee myynti ilmoituksssakin..
Juu ja jalassa on integroituna antennivahvistin.

Ylös Bottom