Elikkä eräässä Vantaan korsossa sijaitsevassa tehtiin parisen viikkoa sitten etujarruremontti. Eli eteen vaihdettiin, luonnollisesti molemmille puolille, jarrulevyt ja palat.
Tuossa noin viikko sitten huomasin, että autosta lähtee melkoinen meteli.
Ääni on sellainen peltinen/metallinen "räminä" tai kolkatus. Vein auton takaisin korjaamolle, niin siellä vaihdettiin kuskinpuolen pyörän laakeri. Ei mitään vaikutusta ääneen. Ääni ei ihan koko aikaa kuulu, mutta noin 95% ajasta. Lähinnä ei kuulu kun esim parkkipaikalta lähtee eikä ole nopeutta. Kun nopeus kasvaa, niin ääni kasvaa.
Ääni kuuluu jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Vähemmän kiihdyttäessä. Jarruttaessa ääni kuuluu paremmin.
Ääni kuuluu 80kmh ajettaessa ja varmaan nopeammassakin vauhdissa, mutta alkaa olla muita suhinoita niin paljon, että se peittyy.
Ääni kuuluu suoraan ajettaessa ja mutkissa.
Äänen taajuus riippuu auton nopeudesta, elikkä renkaiden pyörimisen nopeudesta. Äänen voimakkuus ei muuten paljoa tunnu muuttuvan.
Moottorin kierroksilla ei ole vaikutusta. Eikä myöskään onko vaihdessa silmässä, kytkin pohjassa tai kokonaan vapaalla.
Ääni ei kuulu kun keulan nostaa ylös ja pyörittää rengasta. Ääni kuuluu vain, kun paino on renkaalla.
Ääni siis kuuluu kuskin puoleisesta eturenkaasta.
Jarruremontin yhteydessä vaihdettiin vetonivelen suojakumin klemmari. Voiko se ottaa johonkin kiinni?
Voiko ABS:t aiheuttaa jotain tälläistä ääntä?
Ratissa ei tunnu minkäänlaista ja ääni tuskin kuuluu, jos ikkunat autossa on kiinni.
Uudessa klemmarissa ei näy minkäänlaisia hankautumisen merkkejä.
Auto nostettiin kokonaan ilmaan, mutta jarruremontin tekijän kanssa ihmetellessä ei löydetty mitään syytä ääneen.
Meteli on kuitenkin todella häiritsevää.
Kellään mitään ideoita mistä tuo ääni voisi lähteä?
Vanteessakaan en nähnyt mitään jälkiä hankaamisesta.
Pölykapselia ei ole.
Tuossa noin viikko sitten huomasin, että autosta lähtee melkoinen meteli.
Ääni on sellainen peltinen/metallinen "räminä" tai kolkatus. Vein auton takaisin korjaamolle, niin siellä vaihdettiin kuskinpuolen pyörän laakeri. Ei mitään vaikutusta ääneen. Ääni ei ihan koko aikaa kuulu, mutta noin 95% ajasta. Lähinnä ei kuulu kun esim parkkipaikalta lähtee eikä ole nopeutta. Kun nopeus kasvaa, niin ääni kasvaa.
Ääni kuuluu jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Vähemmän kiihdyttäessä. Jarruttaessa ääni kuuluu paremmin.
Ääni kuuluu 80kmh ajettaessa ja varmaan nopeammassakin vauhdissa, mutta alkaa olla muita suhinoita niin paljon, että se peittyy.
Ääni kuuluu suoraan ajettaessa ja mutkissa.
Äänen taajuus riippuu auton nopeudesta, elikkä renkaiden pyörimisen nopeudesta. Äänen voimakkuus ei muuten paljoa tunnu muuttuvan.
Moottorin kierroksilla ei ole vaikutusta. Eikä myöskään onko vaihdessa silmässä, kytkin pohjassa tai kokonaan vapaalla.
Ääni ei kuulu kun keulan nostaa ylös ja pyörittää rengasta. Ääni kuuluu vain, kun paino on renkaalla.
Ääni siis kuuluu kuskin puoleisesta eturenkaasta.
Jarruremontin yhteydessä vaihdettiin vetonivelen suojakumin klemmari. Voiko se ottaa johonkin kiinni?
Voiko ABS:t aiheuttaa jotain tälläistä ääntä?
Ratissa ei tunnu minkäänlaista ja ääni tuskin kuuluu, jos ikkunat autossa on kiinni.
Uudessa klemmarissa ei näy minkäänlaisia hankautumisen merkkejä.
Auto nostettiin kokonaan ilmaan, mutta jarruremontin tekijän kanssa ihmetellessä ei löydetty mitään syytä ääneen.
Meteli on kuitenkin todella häiritsevää.
Kellään mitään ideoita mistä tuo ääni voisi lähteä?
Vanteessakaan en nähnyt mitään jälkiä hankaamisesta.
Pölykapselia ei ole.