jarrupalat liimautuu??

cherry

Jäsen
tulen märällä ilmalla kotiin ja pistän auton autotalliin. sitten kun olen lähdössä seuraavan kerran ajeleen ni takarenkailta kuuluu kova naksahdus ennen kuin auto alkaa liikkuun..
ellen ole ymmärtänyt väärin niin jarrupalat ikäänkuin liimautuu kiinni jarrulevyyn?? vai olenko väärässä?
mitenköhän sen naksahduksen saa pois?
pelästyy vaan hieman aina kun lähtee liikkeelle että nyt napsahti jarrut tms.. :-\

A

automatti

Vieras
Vs: jarrupalat liimautuu??

Jarruttelet vähäsen ennenkuin ajat auton talliin,ei oo outo ilmiö.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Melko yleistä. Mun laguna tekee (tosin harvoin) mutta myös samaa. Yleensä tuo on merkki siitä että takajarrut laahaavat hieman eli palat eivät palaudu jarrutuksen jälkeen irti levyistä. TÄhän auttaa oikeasti se että otetan ja putsataan/herkistellään takapalojen liukupinnat jne.

A

automatti

Vieras

Ei tartte aina olla laahaavat jarrut.Jotku jarrupalat ja levyt ruostuu ihan silmissä,en tiedä onko ne tehty kierrätysmetallista ,romutetuista Saabeista ja riisinkeittimistä. ;D

jhelmine

R19 1.4 S -93

Sateisella ilmalla taitaa kannattaa lämmittää/kuivattaa jarrut kuivaksi ennen parkkiin ajoa. Se hivenen auttaa siihen rohinan tuloon. Moottorijarrutuksilla ja muuten kevyellä jarrujalalla ei taida jarrut pysyä kunnossa??

HellFile

Jäsen

Eipä tuossa mitään outoa ole.

Minulla ainakin kosteilla keleillä ekat jarrutukset pitää tosi pahaa ääntä. Selvästi jotain ruostetta ehtii tulla jarrulevyille. Siitä ne sitten yleensä jo toisessa tai kolmannessa jarrutuksessa häviää.

Ylös Bottom