Jarrupaineen säädin

askel_vakaa

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Eli pomppas tuo -94 laguna katsastuksessa tuon säätimen toimimattomuudesta. Onko joku saanut tuollaista tekohengitettyä ihan crc:llä tai muilla konsteilla. Minkälainen toimintaperiaate ylipäätään tuossa säätimessä on eli onko siellä joku mäntä joka jakaa sitä voimaa tarvittaessa ???
 

Henkka 80

Jäsen
Viestejä
116
Vs: Jarrupaineen säädin

askel_vakaa sanoi:
Eli pomppas tuo -94 laguna katsastuksessa tuon säätimen toimimattomuudesta. Onko joku saanut tuollaista tekohengitettyä ihan crc:llä tai muilla konsteilla. Minkälainen toimintaperiaate ylipäätään tuossa säätimessä on eli onko siellä joku mäntä joka jakaa sitä voimaa tarvittaessa ???

En oo sen paremmin sitä tutkinu mut crc:llä tuo alkoi toimimaan hyvinkin nopeasti. Liikuttelet sitä vipua vaan väkisin ja ruikit crc:tä välillä niin kyllä se siitä.
 

askel_vakaa

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Vs: Jarrupaineen säädin

Mitenkäs paljon tuon kuuluisi liikkua...äsken kävin herkistelemässä mutta ei tuo tuntunut kuin pari senttiä liikkuvan ???
 

skara

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 190
Vs: Jarrupaineen säädin

Eli vivusto siis ainakin liikkuu riittävästi. Tarkista todellinen toiminta siten, että toinen painaa jarrua kovasti sisällä, sillon pitäs jotain elämää tapahtua venttiilissä. Sehän toimii siis siten, että taka-akselilta tulee venttiilille jousikuormaa painon mukaan enemmän, joka vastustaa sulkuventtiilin toimintaa. Sieltä venttiilistä pyrkii siis tappi ulos, jolloin se sulkee paineen takapyöriin. Olipas selkeästi selitetty, no toivottavasti ymmärsit ;)
 

askel_vakaa

Nuorempi jäsen
Viestejä
3
Vs: Jarrupaineen säädin

Kiitoksia vastauksista...Vähän aikaa kun auton alla ihmetteli niin kyllähän se toimintaperiaate selvis ja herkistellään vielä niin eiköhän se tuosta inssillekin kelpaa...toivotaan ::)
 
Ylös Bottom