Jakoavain vilkkuu koetaulussa

suomipoika77

Nuorempi jäsen
Eli tollanen valo vilkkuu Laguna 2003 farkussa.

Syttyi yllättäen. Huoltoon matkaa vielä lähes 15000 km. Mikähän mahtaa olla vikana? Nesteitä pitäis olla. Tarpeeksi.

jaho

Aktiivinen jäsen
Vs: Jakoavain vilkkuu koetaulussa

Ei mitään vikaa. Tuon huoltovälin saa ohjelmoitua valikosta, kilometri väli jolloin jakoavain alkaa vilkkumaan. Ohje lukee käyttohjeessa. En muista suoralta kädeltä kuinka meni, mutta ajotietokoneella piti mennä siihen valikkoon jossa huoltoväli kiloetreinä on ja sen jälkeen painaa mittaristosta nappia. Tämän jälkeen saat asetettua uuden kilometri määrän. Pääpiirteittään näin, mutta kuten sanoin ohjekirjassa tuo on selostettu tarkemmin.

suomipoika77

Nuorempi jäsen

Suurkiitos! Nollattua sain ja jakoavain ei enää vilku! Huh. Relluhuollossa eivät sanoneet muuta,ku että tuo tänne auto niin laitetaan kuntoon. Huh huh. Ei muuta, ku kovaa ajoa! :D

jaho

Aktiivinen jäsen

Kyllä huolto näköjään rahastaa osaa. Olisivat tästäkin todennäköisesti sievoisen summan keksineet. Hyvä, että sait nollattua tuon.

suomipoika77

Nuorempi jäsen

Edelliselle: Juuri näin. Autoista en paljo ymmärrä,mut Relluhuolto tulee tästä lähtien kierrettyy kaukaa. Hien juttu,ku sai täältä apua. Parin sekunnin hommasta olis saanu maksaa öljyjenvaihdot jne. Minimihinta olis ollu kuulemma 200 euroa. Huh.

Tietääkö muuten kukaan,mistä sais Rellun anturin,et näkis ite vikakoodit? Ohjelma löytyy jo.

kimbe

Tunnettu jäsen

suomipoika77 sanoi:
Tietääkö muuten kukaan,mistä sais Rellun anturin,et näkis ite vikakoodit? Ohjelma löytyy jo.

Kaivannee pikkaisen lisäselvitystä, jotta tuohon voi vastata. Siis mikä ohjelma löytyy? Puhutko Clipistä? Vai jostain muusta?

Ei mikä tahansa OBD-lukija kuitenkaan kaikkien ohjelmien kanssa ristiin toimi, jos puhut jostain universaalimmasta ohjelmasta.

Antti O

Aktiivinen jäsen

Minulla tuli vaan tässä mieleen, että se jakoavain voi myös ilmoittaa muustakin huoltotarpeesta kun öljynvaihdosta?
Eikös renaulttikin vaadi 2-4v välein vaihtamaan jarru/jäähdytinnesteet. Saksalaisissa ainakin syttyy kellon kuva kun on aika vaihtaa jommat kummat ja huoltokirjasta voi katsoa leimoista millon edellisen kerran ne on vaihdettu. Tämähän kuuluu määräaikaishuolto-ohjelmaan tosi monella automerkeillä. Itsellä ollut tapana nesteet ja jarrunesteet vaihdattaa 2v välein, ja sitten öljyhuoltokaan ei mene sinne "jakarille" tms. asti vaan vaihdatan jo ennemmin. En usko noihin longlife ohjelmiin yhtään.

Ehkä jo hieman aiheen vierestä. mutta menköön.

suomipoika77

Nuorempi jäsen

Hyvää tietoa tuoki oli. Lisäsin syyläriin litkuu. Minimis oli pinta. Tietty Rellun omaa nestettä. Pitää kesällä tehä sit kunnon huolto. Kaikki tieto on hyvästä. Mulla tieto ei lisää tuskaa. Tarkotus on oppia ite huoltaan autoa. Kuukausi sitte ostin Rellun. Nyt 129700 mittaris ja ainaki vielä tuntuu 1,6 kulkevan kivasti.

T_White

Aktiivinen jäsen

suomipoika77 sanoi:
Suurkiitos! Nollattua sain ja jakoavain ei enää vilku! Ei muuta, ku kovaa ajoa! :D

Olikos sulla bensa- vai diesel? Mulla tuo D-versio, napsahtaa 30 donaa aina kun nollaa "napista". Puolessa välissä tullut öljyt vaihdeltua = 15 donan välein, joku sanoi että vois itse määrätä oman lukeman? enpä ole itse sitä tsekannut.

Antti O sanoi:
Minulla tuli vaan tässä mieleen, että se jakoavain voi myös ilmoittaa muustakin huoltotarpeesta kun öljynvaihdosta?
Eikös renaulttikin vaadi 2-4v välein vaihtamaan jarru/jäähdytinnesteet. Saksalaisissa ainakin syttyy kellon kuva kun on aika vaihtaa jommat kummat ja huoltokirjasta voi katsoa leimoista millon edellisen kerran ne on vaihdettu.

Onneksi rellu ei ole saksalainen.

jaho

Aktiivinen jäsen

Muistelin ulkomuistista, että saisi tuon huoltovälin määrätä itse tästä en todellakaan ole varma, mutta tuo 30 000km se on vakiona.

Lagunassa 120 000km kohdalla kuuluisi vaihtaa apulaitehihna ja sille rullat sekä öljyt, kaikki suodattimet ja tulpat ainaskin. Nämä taas ulkomuistilta kun ei ole autoa juuri nyt lähettyvillä.

d_a_mage

Jäsen

Lagunassa huoltomuistutus on 30000km tai vuosi. On olemassa myös 20000km huolto-ohjelma, mutta ilmeisesti suomessa on aina sovellettu 30tkm ohjelmaa. Mutta öljy siis pitäisi joka tapauksessa vaihtaa vuosittain, vaikka kilsat eivät olisikaan täynnä.

joker-1979

Aktiivinen jäsen

Joskus tänne foorumiin tuli laitettua nuo ohjeet (imuroitu joskus netin syövereistä), mutten nyt enää löytänyt.

Löytyy taas liitteenä.. 8)

Liitteet

Ylös Bottom