Järkikäyttöä radion näytölle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PappaX
  • Aloitettu Aloitettu
P

PappaX

Vieras
Kävin hakemassa kaupasta uuden jenkkakoneen Scenicciin, kun palo käämit kasettiadapterin kanssa tappeluun. Esittelyhyllyn halvin Pioneeri muutti kojelautaan muutaman hetken asennuspainilla paikallisen Motonetin pihassa.

Nyt mietin, jotta olisiko sille virattomaksi jääneelle näytölle jotain hyötykäyttöä olemassa? Kompassiksi?

Jos joku tarttee, niin täältä lähtee toimivana kojelaudasta otettu soitin + c-kasettiadapteri + ratin kaukosäädinpulikka nimellistä korvausta, eli myötätuntoa vastaan.

jokelaiska

Nuorempi jäsen
Vs: Järkikäyttöä radion näytölle?

Moro

Käyköhän tuo -98 radio -04 autoon? Mulla hajosi moinen nauhanpyöritin ja vastaavaa olen etsimässä.
Missäpäin radio sijaitsee? Voisin tulla jopa hakemaan jos ei kaukana ole..

//jokelaiska

jaho

Aktiivinen jäsen

Eipä taida kyseinen vaihto onnistua. 2004 vuoden autoissa on nuo tuner list malliset soittimet ja 90-luvun puolella näitä ei vielä ollut. Näin ollen et saa toimimaan näyttöä ja kaukosäätöä.

ALI_HASSAN

Jäsen

PappaX sanoi:
Nyt mietin, jotta olisiko sille virattomaksi jääneelle näytölle jotain hyötykäyttöä olemassa? Kompassiksi?

Itse laitoin Lagunassa tuon näytön päälle semmoisen sisälämpömittarin, jonka Motonetistä sai parilla eurolla. Muuten ihan hyvä, mutta siinä ei tietenkään ole valoa, eli ei näy pimeässä. Ja tuo kojelaudan yläpinta tuntuu lämpenevän melkoisesti ajossa eli mittari näyttää sitten lämpimämpää, kuin mitä todellisuudessa on. Eli jokseenkin turha vehje. Mutta eipä tuo valkoisena loimottava näyttö enää häikäise pimeässä niin paljon, kun tuo mittari on siinä edessä!

T_White

Aktiivinen jäsen

jokelaiska sanoi:
Moro

Käyköhän tuo -98 radio -04 autoon? Mulla hajosi moinen nauhanpyöritin ja vastaavaa olen etsimässä.

Jos radio-osa pysyi ehjänä, niin no hätä.

Käy Hong Kongista tms. kaupasta ostamassa FM-lähetin. Niissä on USB tikku- ja SD muistikorttipaikka. Tikulle talletat mielimusasi kotona ja tikku lähettimeen, johon laitat lähetystaajuuden, esim. 89.00mhz, radioon sama taajuus (talleta tuo taajuus johonkin muistipaikkaan, niin on kuin oma radiokanava ja kätevä luovia "oman" musan ja radiokanavien välillä vaihtoviiksestä). Laite voi olla aina tupakkasytkässä kiinni. Niin mulla ainakin :)

Tässä mallia: Ebaysta noita saa naurettavan halvalla, mutta Honkkaristakin saa n.7 eurolla. Joten :)

http://www.ebay.com/itm/Car-kit-MP3-Foldable-FM-Transmitter4-SD-MMC-USB-CD-8098-/190644733183?pt=Other_MP3_Player_Accessories&hash=item2c634fc4ff

P

PappaX

Vieras

Ei mua se pimeä näyttö & toimimaton rattikaukosäsätöpulikka häirihte.

Jos se mollottaisi valaistuna, niin olisin jo rapsinyt johot irti.

Nyt vaan tuli mieleen ottaa se kokonaan poies ja laittaa tilalle LCD-näyttö, jossa on jotain hyötytietoa näkösällään. Pakokaasulämmöt? Nopeustieto akselilta mitattuna?

jokelaiska

Nuorempi jäsen

T_White sanoi:
jokelaiska sanoi:
Moro

Jos radio-osa pysyi ehjänä, niin no hätä.

En tiedä mikä on rikki, mutta oletettavasti radio rikkoo näyttöpanelin piirin. Näyttö on kertaalleen vaihdettu toimivaan, joka meni sekin rikki noin viikon jälkeen. Eli: -04 Scenicin oikeanpuoleinen näyttö (jossa radio ja lämpömittari) on pimeenä ja epäilen syylliseksi radiota, joka viime syksynä pari kertaa pamautti melkein kaiuttimet rikki (miksi?), minkä jälkeen näyttö pimeni ja vasen puoli näytöstä näkyy vain "puoliviivaisena".
Etsin siis syyllistä ja/tai uutta radiota.

//jokelaiska

a.e

Aktiivinen jäsen

jokelaiska sanoi:
Moro

Missäpäin radio sijaitsee? Voisin tulla jopa hakemaan jos ei kaukana ole..

//jokelaiska

Eikös 04:sissa pitäisi olla jo cd-soitin meinaan jos on ongelmia niin olisko
joku viritellyt siihen kasettisoittimen.
:-\

Jonitsi

Jäsen

Pioneerin ja muidenkin soittimien valmistajilta on olemassa adapteri jolla saa integroidun radion näytön ja rattiohjausen toimimaan uudessakin soittimessa... Hintaa noin 90e.

Ylös Bottom