Infrapuna-avaimet lakkasi toimimasta Laguna vm.96

SKlaguna

Nuorempi jäsen
Osaisiko joku neuvoa:
Lagunan (vm.96 1,8 rt) infrapuna-avaimet (KUMPIKIN!!) ovat pois pelistä, toinen lakkasi toimimasta jo aikoja sitten ja tänään pimahti toinenkin. Ei suostu avaamaan eikä sulkemaan ovia avaimesta painamalla, vaikka paristotkin on vaihdettu >:( Keskikonsolin napista kyllä aukeaa ja menee lukkoon... Mikä avuksi? Pitääkö avaimet sitten uusia jossain merkkiliikkeessä vaiko mitä??? Ja maksaa tietysti maltaita :'( Jos jollain vastaavia kokemuksia, niin otan kiitollisena kaiken tiedon vastaan :)

rellu70

Jäsen
Vs: Infrapuna-avaimet lakkasi toimimasta Laguna vm.96

katsoppa siitä vastaan ottimesta kuinka hapettunut se on ja jos se on puhdas niin korjaa avaimen ir ledin jalka juottamalla

rellunpippana

Aktiivinen jäsen

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=623.15

Katselepa tuolta vanhempaa juttua.

Tommik

Jäsen

Unohda nuo vanhat infrapunat ja laita kokonaan uusi nykyaikainen Keskuslukituksen kauko-ohjauslaite Viper 211HV. Laitoin muutama vuosi sitten ja olen ollut tyytyväinen. Kantama n. 100-150 m. Jälleenmyyjä ja asennus Hälytin.com,Oulu. Helppo asentaa ja ei tarvi erikseen koodata. Autoni Renault Laguna Break -96. Vanhaa boxia ei tarvi poistaa vaan uusi korvaa vanhan. Mukana hyvät ohjeet. Hinta oli jotain 69 € sis. 2 kpl ohjaimia. Tuotekuvaus löytyy heidän sivuilta. Tulipa vähän mainosta vaan hyvää kannattaa... :)

Tommik

Jäsen

Tein ohjeiden mukaan ja lisäsin tarvittavan releen. Hyvin kaikki on pelannut. Lisätietoa saat soittamalla tai lähettämällä kyselyn firmaan.

SKlaguna

Nuorempi jäsen

Vielä koetan välttää uuden kauko-ohjauslaitteen ostamista ;D Avainvaunulta neuvoivat putsaamaan sen katossa olevan piirilevyn, ei auttanut. Onko kellään kuvaa ehjästä piirilevystä tai tietoa mistä kuvan löytäisi? Arvelin jos siitä näkisi olisiko levyissä nähtäviä eroja :-\

P

PappaX

Vieras

Avainvaunu on perseestä, jos menet sinne Rellun ongelmien kanssa takuuajan jälkeen. Ei niitä kiinnosta.

Kunhan tulee ylimääräistä aikaa ja on mahkuja, niin tiluutan tuon aikaisemmin ehdotetun korvikkeen. On vähän helpompi viedä pirssiä katsastukseen/huoltoon, kun ei tarvitse selittää kikkaa jättää avain radioasentoon, ettei ajonesto aktivoidu prosessin aikana.

Tosin onhan tässä jo kohta kolmatta kesää ajeltu ilman pelaavaa kaukosäätöä, eli ainakin meillä kyetään sen kanssa elämään ihan täysillä. Kellon mukaan ajoneston ohituskoodin naputtelu kestää 18sekuntia, eli ei se nopea liikkeelle lähteminen ainakaan siitä ole kiinni.

SKlaguna

Nuorempi jäsen

Tommik sanoi:
Infrapuna on ihan hanurista. Siirry nykyaikaan :)

:D Epäilen kovasti, että niin tässä tuleekin käymään. Mutta pitäähän sitä ensin koettaa edes selvittää josko saisi vieläkin edullisemmin korjatuksi ;)

Pekkis

Jäsen

Ajan ja rahan tuhlausta vanhan infraohjauksen elvyttäminen. Jokunen vuosi sitten laitoin Viper murtohälyn -97 1.8 rt lagunaan ja vaihdoin keskuslukon ohjauksen alkuperäisestä tuohon Viperin murtohälyyn. Radio-ohjatun toimivuus kaikin puolin huomattavasti parempi. Kytkennät samalla tavalla kuin tuossa pelkässä keskuslukon ohjaimessa, mutta käynnistyksenestolle ei kyllä siihen lagunaan tarvinnut tehdä mitään. Avaimestakin tyhjensin sisältä kaiken mitä irti sai. Avaimessa taisi olla ledin ja patterin lisäksi pieni piirilevy. Liekkö tuossa lagunassa sitten mitään käynnistyksenestoa loppusissaan ollutkaan...

Reniks9

Rahat ei riitä kuin ranskalaisiin...

Helpointa on vaihtaa avain ja vastaanotin, mä laitoin kaikista Paali-Ukon Nevadoista talteen. Meniskö siinä hommassa abouttiarallaa 3 minuuttia...5,5???

valis

Jäsen

Mulla pimeni kans yks avain, toista ei ollut. Päätin sitten samantien tilata uuden avaimen, ja vein molemmat koodattavaksi. Oli vanha avain vain hukannut koodin, ja alkoi toimimaan koodauksen jälkeen. Koodauksella hintaa oli 30 euroa.

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

No Lagunan kauko-ohjaimet on toiminut tähän asti heikosti vain etuovien kohdalta tähtäilemällä on saanut lukot auki ja usein jopa 5 painallusta se on vaatinut.Ajattelin tuon järjestelmän kuitenkin säästää kun avaimiakin on kaksi.
Nyt sain tuon kattopanelin osan irrotettua ja katsottua mitä vikana ja mullahan olikin johtoliittimet puoliksi irti piirilevystä,lisäksi oli pölyä tuossa kuvussa ja piirilevyllä.Putsaamalla ja liittimen kiinni laittamalla parani huomattavasti,farkku kun on nyt aukeaa sieltä takaluukunkin takaa kauko-ohjaimella. ;)
Merkkejä ksteudesta ei onneksi näkynyt

SKlaguna

Nuorempi jäsen

Päädyin sitten ostamaan tuon Viper 211hv:n :). Ohjeet on kyllä aika hyvät, mutta riittääköhän mun autosähkötietämys kuitenkaan itse vaihtamiseen :-\ Siinä se odottelisi asennusta. Pitänee kysellä autokorjaamojen hintoja aluksi...

t33mu

Nuorempi jäsen

juhani sanoi:
No Lagunan kauko-ohjaimet on toiminut tähän asti heikosti vain etuovien kohdalta tähtäilemällä on saanut lukot auki ja usein jopa 5 painallusta se on vaatinut.Ajattelin tuon järjestelmän kuitenkin säästää kun avaimiakin on kaksi.
Nyt sain tuon kattopanelin osan irrotettua ja katsottua mitä vikana ja mullahan olikin johtoliittimet puoliksi irti piirilevystä,lisäksi oli pölyä tuossa kuvussa ja piirilevyllä.Putsaamalla ja liittimen kiinni laittamalla parani huomattavasti,farkku kun on nyt aukeaa sieltä takaluukunkin takaa kauko-ohjaimella. ;)
Merkkejä ksteudesta ei onneksi näkynyt

Samaa tekee täälläkin, tosin sedan malli itsellä. Harvoin aukaisee ovet auton takaa painamalla, aina saa kävellä heti etuoven viereen ja tähtäilemällä se sit napsauttaa ovet auki. Tässä lueskellessa näitä juttuja taidan itsekkin päätyä vaihtamaan tuon jossain vaiheessa ennenkun isompia ongelmia tulee..

P

PappaX

Vieras

SKlaguna sanoi:
Päädyin sitten ostamaan tuon Viper 211hv:n :). Ohjeet on kyllä aika hyvät, mutta riittääköhän mun autosähkötietämys kuitenkaan itse vaihtamiseen :-\ Siinä se odottelisi asennusta.

Kerro kokemuksia käytöstä - itellä tiluussa, kunhan lompsa sallii

Tommik

Jäsen

Kannattaa muistaa, että kaikki liitokset pitää tehdä tinaamalla, että saat valmistajan myöntämän takuun. Olen ollut kyllä tuotteeseen tyytyväinen.

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

Parantuuhan tuo auton käyttömukavuus kun lukot aukeaa kaukaa ja kunnolla.Itse en usko että ajonesto on ongelma kun tuskin sitä omassa lagunassa onkaan kun ei ole punaista vilkkuvalo silmää ;)

SKlaguna

Nuorempi jäsen

PappaX sanoi:
SKlaguna sanoi:
Päädyin sitten ostamaan tuon Viper 211hv:n :). Ohjeet on kyllä aika hyvät, mutta riittääköhän mun autosähkötietämys kuitenkaan itse vaihtamiseen :-\ Siinä se odottelisi asennusta.

Kerro kokemuksia käytöstä - itellä tiluussa, kunhan lompsa sallii

Joo, kerrotaan :D Parin viikon päähän sain ajan vasta korjaamolle asennukseen, en ala itse laittamaan ettei tuu sähellettyä pilalle ;D 120€ oli hinta-arvio asennuksesta.

Ylös Bottom