Ignition on piste moottoritilassa

maanma

Aktiivinen jäsen
Onko tietoa mistä konehuone puolella voisi saada Ignition on lähteen päivävaloille?

MTI

Aktiivinen jäsen
Vs: Ignition on piste moottoritilassa

Minä otin espacessa rosvolla pyyhkijänmoottorin johdosta. Oli helpoin paikka espassa. 8)

maanma

Aktiivinen jäsen

Mittailin liitintä. Yhteen napaan tulee normijännite auton käydessä, mutta 4,9v kun auto ei käy. Omituinen kynnysjännite sanoisin.

Liittimeen tulee 4 johtoa, kaksi paksua valkoista, yksi paksu musta ja yksi ohuempi vaalea. Liittimestä ei voi sanoa varmasti, että musta on oikea, mutta lähin se on.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Tuossa ex. Grand Scenicissäni käytin diesel-solkkua herätteenä 8)
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=8702.msg54362#msg54362

Edit: Jos nyt tekisin vastaavan, käyttäisin noita Ebay:sta saatavia latausjännitteen tunnistavia mokkuloita ja näin kytkentä kävisi helposti vaikka suoraan akkuun. Kun auto sitten lähtee käyntiin, lataus käynnistyy, akun napajännite nousee ja tuo mokkula antaa herätteen releelle päivävalot sytyttääkseen :)

http://www.ebay.com/itm/DC-12V-AUTO-CAR-LED-DAYTIME-RUNNING-LIGHT-RELAY-HARNESS-DRL-CONTROLLER-ON-OFF-/121847903397?hash=item1c5eb374a5:g:N7IAAOSwstxVQJ7d&vxp=mtr
s-l1600.jpg

zeikki90

Kyllä se kuumaliimalla pysyy

Pakko oli tilaa moinen, edellisessä megane II liitin sumareihin päivävalot, joo oli väärin asennettu :D, pitäis grand scenicciin laittaa uudet :)

MTI

Aktiivinen jäsen

Mä otin herätteen siitä pyyhkijänmoottorilta johon tuli jatkuva virta kun virrat oli päällä. Maadoitus ajovalon johtoon.(maadottaa kun valot ei ole päällä) Kun valot käänsi päälle niin ledit sammui 8)
Niin siis mulla ei ollut ajovaloautomatiikkaa tossa kun oli tuontiauto.

Ylös Bottom