Huolto hinnat

enagem

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Vaihdatin vas. sis. vetoakselin suojakumin. Megane 1.6-16v man.
Yksi korjaamo kertoi hinnaksi 151€ sis. osan 41€(ei omia osia) + työn110€. öljy maksaa lisää.
Toinen ilmoitti tunti työtä 68€ + vaihteisto öljyä 10/l.
Osan sain ostaa halutessani itse, ostinkin (bilia 24€).
hinnaksi tuli 109€.
-työ 68€
-pientarvikelisä 3€
-öljy 2l a´19€=38€
-oma osa 24€ jolloin kokonaiskustannukset = 133€
Rutisin hiukan öljyn hinnasta kun oli tuplaantunut, mutta sen se kuulemma maksaa?
Tyydyin hintaan koska olin laskenut mielessäni sen tekevän noin max 100€.
Hassua miten sitä nielee mukisematta epämääräiset/ylimalkaiset hinnat (kymmenien eurojen heitot)
samaan aikaan kaupassa tai jonkun muun palvelun kanssa tuijottaa centtejä ja nostaa älämölön jos on centtien virhe.
 

Spreewald

Jäsen
Viestejä
145
Vs: Huolto hinnat

Tunnin työ (68€) Meganen vetoakselin ulomman suojakumin vaihdosta on asiallinen hinta; en itse pystyisi paljon parempaan. Huoltotyö muuten on mielestäni ihan OK, mutta öljyn hinta hiukan hirvittää minuakin. Maksamasi öljyn hinta on lähes kolminkertainen verrattuna tarvikeliikkeiden hintoihin, joissa niissäkin on kate mukana. Ostin vaihteistoöljyn vaihdatusta varten 5 litraa (Renun vaihteistoon menee 2,2 l, joten astialla vaihtaa kaksi kertaa öljyn) Tranself 75W-80 ja se maksoi 35,90. Litrahinnaksi tulee siis 7,18 €/l. Vein omat vaihteistoöljyt mukanani huoltoon ja pelkkä vaihtotyö maksoi 23 €. Vinkiksi vaan, että useimmat huollot, myös merkkihuollot, hyväksyvät asiakkaan omat öljyt ja osat. Itse vien aina huoltoon mukanani omat huolto-osat (ilmansuodatin, öljynsuodatatin ym) ja öljyt. Moottorissa käyttämäni Mobil 1 Protection 0W-40 maksaa marketissa havimmillaan 39.90 /4l. Huollot ottavat siitä tyypillisesti lähes tuplahinnan. Sama juttu huolto-osien suhteen, jotka saa tarvikeliikkeistä täysin vastaavina huomattavasti halvemmalla.
 
Ylös Bottom