Hihnan tai jonkun vikinä Laguna -95

vilijami63

Nuorempi jäsen
Mikä voisi aiheuttaa hirveän vikinän moniurahihnan luonna??? Vaihdettu vesipumppu, laturi ja hihna. Ääni ei kuulu aina, voi olla poissakin pitkiä aikoja ja palata takaisin. Kaasun käytö ei vaikuta, eikä sähkölaitteiden käyttö. Ratin vääntely ei vaikuta ( ohjaustehostimen pumppu). Onko noissa siimapyörissä laakerointi joka kuluu?

Kaasumies

Jäsen
Vs: Hihnan tai jonkun vikinä Laguna -95

Mulla vähän samaa vikaa -99 2.0 8V Espacessa. Hihna on ok. Mulla ääni etäistä kirskuntaa vasta. Kaasu tms ei vaikuta ääneen tai sen tuloon.
Mulla ainakin vuotaa ohjaustehostimen akselitiiviste öljyä hihnaan ja varmaankin siksi vinkuu. Uusi pumppu+hihna ostettu ja vaihdetaan pian.
Onkohan Espacessa sama kone kuin Lagunassa kun siinä kaippa on Lagunan etupään alustakin?

Twingo

Jäsen

Kytkimen painelaakeri kuiva? Omassa Twingossa vähänkin viileällä ilmalla kirskuu/vikisee sekunnin parin intervalleissa kun kykintä EI paina. Ääni häviää aina kytkintä painettaessa ja sitten kokonaan kun moottori lämpenee.

Kaasumies

Jäsen

Mulla 2.0 8v -99 Espacessa (Sama kone kuin -98 Lagunassa) kampiakselin hihnapyörä väpäs ja remmi vinku aika usein. Melkein jo tilasin hihnapyörän Skruvatista (n.200€. Käyttöautossa 400€) mutta ajateltiin eka tarkistaa tilanne.
Otettiin hihnapyörä irti ja katsottiin mikä vikana. Ensinnäkin se oli aika löysällä. Kumijuttu ihan ehjä mutta jotain kuminpurua/jaskaa siellä hihnapyörän takana kyllä oli. Pestiin se kunnolla ja väännettiin paineilmapyssyllä kunnolla kiinni.

Hihna oli myös ottanut muutamasta kohdasta sivustaan kiinni jakopäänhihnan koteloon. Kun ylhäältä katsoi, niin kotelon reuna oli selvästi ensimmäisen kiilauran kohdalla. Veistettiin turhat muovit pois, niin ettei hihna mistään kohdasta ottanut enään kiinni koteloon. Mikä oli tulos?
Kampiakselin hihnapyörän väpätys loppui ja hihna kulkee nyt niin ettei ota mistään kiinni edes kierroksilla. Pari päivää mennyt ilman vinkunaa. Katsotaan nyt sitten miten menee, mutta vaikuttaa hyvältä.

Kannattaa tarkistaa noi paikat niin voi päästä halvalla. :)

Ylös Bottom