hatutus törmäys

jussi

Nuorempi jäsen
Joku on rutannut klassikko-relluni etulokasuojaan kunnon lommon! Parkkipaikalla tietysti vahingosta ilmoittamatta. Kyllä hatuttaa, ja varmasti maksaa jos joku oikoo. Kellään kokemuksia miten vakuutus suhtautuu näihin tapauksiin?

Artificial

Helsinki
Vs: hatutus törmäys

Hei,

Mulla sattui vastaava tapaus, joku oli yön aikana tuupannut parkkipaikallanin Laguna II:seni takapuskuriin nyrkinmentävän reiän (peräkoukulla kaiketi).
Vakuutusyhtiön vastaus tiedusteluun korvauksista: luetaan kolaritapaukseksi, ellen pysty todistamaan että se olisi ollut ilkivaltaa. Ilkivallaksi saaminen olisi vaatinut rikosilmoituksen tekemisen ym. muuta paperisotaa ja todistajien nimikirjoituksia, en jaksanut vaivautua.
Kolarissa kaskon omavastuu 500 euroa, ilkivaltatapauksessa 150 euroa, elikkäs maksoin tuon 500 euroa. Vahinkotarkastuksessa kyseltiin moneen otteeseen etten vaan olisi itse peruuttanut autoani johonkin, tuli vähän sellainen olo että minut miellettiin huijariksi.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: hatutus törmäys

Artificial sanoi:
Hei,

Mulla sattui vastaava tapaus, joku oli yön aikana tuupannut parkkipaikallanin Laguna II:seni takapuskuriin nyrkinmentävän reiän (peräkoukulla kaiketi).
Vakuutusyhtiön vastaus tiedusteluun korvauksista: luetaan kolaritapaukseksi, ellen pysty todistamaan että se olisi ollut ilkivaltaa. Ilkivallaksi saaminen olisi vaatinut rikosilmoituksen tekemisen ym. muuta paperisotaa ja todistajien nimikirjoituksia, en jaksanut vaivautua.
Kolarissa kaskon omavastuu 500 euroa, ilkivaltatapauksessa 150 euroa, elikkäs maksoin tuon 500 euroa. Vahinkotarkastuksessa kyseltiin moneen otteeseen etten vaan olisi itse peruuttanut autoani johonkin, tuli vähän sellainen olo että minut miellettiin huijariksi.

Tuo on niin yleistä, aina epäillään että ilmoituksen tekijä olisi tehnyt vilppiä, ja siltikään ei uskota jos selkäsuorassa asiansa esittää ilman mitään venkoiluja. Prkl. mulla on autossa 4 eri merkkiä jonkun muun suorittamina tönäisystä, en ole edes viitsinyt kysyä näitä vakuutusyhtiöstä että mitä maksaa korjata, paljonko on omavastuu ja niin edelleen. Menen sitten kerralla ilmoittamaan kaikki mahdolliset parkkipaikka tuuppaisut mitä on muut kylkiin puskeneet ja laitetaan omavastuulle paras hyöty sitä kautta. Saa nähdä mikä meteli siitä tulee.

Ylös Bottom