Grand Scenic täristää??

jaalanrenki

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Ajelin pitkästä aikaa muijan -04 renulla. Huomasin oireen mitä aiemmin en ole havainnut.
Kun nopeus nousee yli 50km/h, alkaa inhottava pikku vibra täristää koria (ratti ei tutise).
Ensin luulin että se on alkuperäisistä kuluneista talvirenkaista johtuvaa. Niinpä vaihdettiin alle uudet Nokiat (Hakkapeliitta 5).
Siitä ei kuitenkaan ollut apua. Auton alustasta ei kuulu mitään ylimääräistä kolinaa eli mitään väljän oirettakaan ei tunnu olevan.
Samoin iskarit tuntuvat terveiltä (ajettu tosin jo 90tkm).
Onko ideaa mihin kannatttaa seuraavaksi tarttua javascript:void(0);
Huh
 
P

PappaX

Vieras
Vs: Grand Scenic täristää??

Pimeä veikka: Vetarissa pinttynyttä likaa, josta osa ropissut tielle ja vapisee epätasapainon vuoksi.

Esiintyykö vain ajaessa, vai ilmeneekö, kun kierrättää moottoria 50km/h vauhtia vastaaviin kierroksiin/rullaa vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa/ylhäällä?
 

jaalanrenki

Nuorempi jäsen
Viestejä
2
Vs: Grand Scenic täristää??

PappaX sanoi:
Pimeä veikka: Vetarissa pinttynyttä likaa, josta osa ropissut tielle ja vapisee epätasapainon vuoksi.

Esiintyykö vain ajaessa, vai ilmeneekö, kun kierrättää moottoria 50km/h vauhtia vastaaviin kierroksiin/rullaa vaihde vapaalla ja kytkin pohjassa/ylhäällä?


Saattaa pimeä veikkasi olla lähellä totuutta. Oire korjaantui itsestään.
Se esiintyi aina kun nopeutta oli yli viiskymppiä. Ei ollut väliä rullattiinko, vedätettiinkö, jarrutettiin tai mitä vaan.
 
Ylös Bottom