Jarrunesteen taso tarkistukseen samantien.Eathron sanoi:Itsellä kanssa veikeästi vilkuttelee check hand brake valoa kun auto vapaalla. Kytkimen kn painaa pohjaan niin valo katoaa. Mistä voisi johtua.
Mä kuten yllä mainitsin, ostin uuden yksikön. Piti ohjelmoida, ja ainakaan Joensuusta en äkkiseltään löytänyt huotoa joka ohjelmoinnin olis pystynyt tekemään - ohjasivat suoraan merkkihuoltoon. Merkkihuollossa varoittivat käytetyn osan hankinnnasta, ettei välttämättä saa ohjelmoitua ellei ole täsmälleen samanlainen auto kyseessä - mutta tämä saattoi olla hieman puolueellinen näkökulma, tiedä häntä.rauphine sanoi:Pitääkö vaihtoboksi (käytetty osa) ohjelmoida? Saako (osaako tai pystyykö) sitä tekemään muut kuin valtuutettu Renault jälleenmyyjähuoltoliikevirallinenmaajantuoja?
Mulla on siis tuo ylempänä mainitsemani boksi, laitoin mailia.rauphine sanoi:Nyt laitetaan kolvit punaisiksi ja OSTETAAN RIKKINÄINEN BOKSI!
laita yv tai postia: jk135@nic.fi
Vastaillaan tässä nyt sitten itse itselle. Boxille tulee jännite koko ajan. Sulakkeita löytyy myös kuskin penkin alta. (ja joku rele (en tiedä mihin nuo kaikki liittyy))rauphine sanoi:Pitääkö käsijarruboxille tulla 12 V koko ajan (olikohan punainen ja musta johtopari)? Jotenkin tuntuisi että pitää, koska sitä voi ohjata vaikka virrat ei olisi päällä.
Missä on käppärin sulake? Moottoritilan sulakerasiasta en löytänyt ko. asiasta kertovaa symbolia ja ainakaan suomenkielisestä käyttöohjekirjasta ei löydy muuta kuin kabiinin puoleiset sulakkeet esiteltynä.
Vierivä kivi ei sammaloiduRelluPeki sanoi:Useissa keskusteluissa on todettu, että parasta huoltoa käsijarrulle on runsas käyttö. Onko tälle tarkempia perusteluja? Mekaaniset osat jumiutuvat?
Minulla oli GrandC4Picasso, eli Citroen. Neljä vuotta, 100 000 km, kerran jäätyi. Ei huono.HiTec sanoi:Vierivä kivi ei sammaloiduRelluPeki sanoi:Useissa keskusteluissa on todettu, että parasta huoltoa käsijarrulle on runsas käyttö. Onko tälle tarkempia perusteluja? Mekaaniset osat jumiutuvat?
Omalla kokemuksella muutama vuosi Grand Scenic II ja nyt Citroen C5, sähkökäkät molemmissa s.e. aina kun auton sammuttaa, käkkä vetää itsenvä päälle ja kertaakaan ei kummassakaan autossa ole ollut mitään ongelmia käkän toiminnassa, ei itselläni eikä katsurilla 8)
Niinpä jäätyi minunkin scenicissä tuossa loskakelin jälkeisenä pakkasyönä, miten sulla pelasi jäätymisen jälkeen ja selvititkö mikä siellä jäätyi ( vaijeri(t) / sylinteri(t) / ohjain ) ?joerkka sanoi:Minulla oli GrandC4Picasso, eli Citroen. Neljä vuotta, 100 000 km, kerran jäätyi. Ei huono.
Kuulostaa ihan nykyajan autojen ominaisuudelta: hienot on varustelut mutta käytitpä niin tai näin, niin mitenkään ei toimi kunnolla.Fuego Turbo sanoi:Taitaa olla kaikkien levyjarrullisten ongelma. Käsijarru ei saisi käyttää kylmällä ilmalla ja kun lämpimänä parkkeeraat,jämähtää palat levyihin kii.
Tuttu juttu, paitsi kahdessa autossa on toiminut moitteetta kesät talvet: Ex C5 ja nykyinen Megane. Ilmiö tuntui olevan yleisempi halvimmilla jarrupaloilla mitä löytyi.Fuego Turbo sanoi:Käsijarru ei saisi käyttää kylmällä ilmalla ja kun lämpimänä parkkeeraat,jämähtää palat levyihin kii.
Ainakaan dieselissä ei pitäisi varoitusvalojen vaikuttaa. 2001 ja nuoremmat bensavehkeet voi olla sitten toinen asia, niissä kun kytätään OBD koodeja.spore sanoi:Mulla scenic 2005 ja oli huoltamolla kun käsijarru ei pitänyt kuskin puolella.
Asentaja herkisteli ja rupes toimimaan mutta nyt ilmoittaa service valoa ja kolmion sisällä p merkkivaloa. Mutta sammuu kun lähtee ajamaan eli silloin kun käsijarru lähtee päältä. Ja taas kun sammuttaa niin syttyy palamaan. Huomenna katsastus mutta meneekö läpi?
Ja mikähän tuossa on vikana kun ei ennen rassailua palanut??