Grand Scenic III (vm 2011) mittaristo pimenee

maara

Nuorempi jäsen
Onko muilla ilmaantunut 2011 tai uudempaan sceniciin pimenevän mittariston vikaa? Omasta mittaristo ja ilmastoinnin näyttö pimenivät ensimmäiset yöpakkasten jälkeen kun olin ajellut muutaman kilometrin ja pysyi pimeänä pari kilometriä, kunnes alkoi taas pelata jonkun pikkutöyssyn jälkeen. Tämä on toistunut nyt useamman kerran. Näyttö pelaa ok kun laittaa virrat päälle. Kun aurinko paistaa sopivasta kulmasta, niin näytöstä näkee himmeästi mitä siellä tapahtuu eli tuntuu pelaavan koko ajan, mutta jostain katkeaa joku valaistus. Onko näissä uudemmissikan sceniceissä sama ongelmat kuin aiemmassa malliversiossa?

peve

Nuorempi jäsen
Vs: Grand Scenic III (vm 2011) mittaristo pimenee

Vanhemmassa versiossa 2005 korjauksessa auttoi thatinen@gmail.com. Olen huomannut nyt tässä scenic3 vm.2010, että mittariston kirkkaus vaihtelee, ei paljon mutta enteileekö vastaavaa vikaa.

j81509

Jäsen

Nostetaanpa tämä ylös.

Minulla myös vuoden 2011 mallinen Grand Scenic 3. Putsasin paineilmalla lehtiä ja havuja pois konepellin kupeesta tuulilasin vierestä konepelti auki.

Tämän jälkeen mittaristo tekee niin, että kun menen autoon sisälle, palaa täydellä valolla kuten ennenkin. Kun starttaan auton, niin mittaristo himmenee jollekin minimivalolle.

Itse ajattelen niin, että joku lehti tms. meni jonkun valosensorin päälle ja tämän takia himmentää näytön kun auton starttaa.

Eli kysymys kuuluu, onko auton etupäässä jossain tuulilasin kupeessa joku valoamittaava anturi tms?

A

ArskiGS

Vieras

j81509 sanoi:
Nostetaanpa tämä ylös.

Minulla myös vuoden 2011 mallinen Grand Scenic 3. Putsasin paineilmalla lehtiä ja havuja pois konepellin kupeesta tuulilasin vierestä konepelti auki.

Tämän jälkeen mittaristo tekee niin, että kun menen autoon sisälle, palaa täydellä valolla kuten ennenkin. Kun starttaan auton, niin mittaristo himmenee jollekin minimivalolle.

Itse ajattelen niin, että joku lehti tms. meni jonkun valosensorin päälle ja tämän takia himmentää näytön kun auton starttaa.

Eli kysymys kuuluu, onko auton etupäässä jossain tuulilasin kupeessa joku valoamittaava anturi tms?

Ei ainakaan itsellä ole (vm. 2012). Mittarivaloissa vain säätöpyörä/-vastus ratin vasemmalla puolen kojetaulussa. Naville on päivä-/yö- automatikka, mutta vain naville.

Voisiko tuon säätöpyörän kontaktihäiriö aiheuttaa ko. ongelmia? Vastus maksimi (vai nolla)--> palaa tosi himmeästi?

j81509

Jäsen

No hitto, tuosta rullastahan se johtuu. Imuroin samalla auton ja varmaan silloin pyörähtänyt:)

Ylös Bottom