Grand Scenic 2.0T 2007 virtaongelma

Rikhardson

Nuorempi jäsen
Hei,

Pari viikkoa sitten kulkine hävitti virrat kesken ajon lukuunottamatta keskuslukitusta. Hinurilla kotiin ja laitoin starttikaapeileilla hypyn miinukselta moottoriin ja moottorilta koriin -> taas pelitti. Putsailin sitten tämän kokeilun jälkeen konehuoneesta kaikki kontaktit akulta ja uusin maakaapelin mikä menee vaihteiston päälle ja siitä vielä tein hypyn koriin. Scenicci taas pelasi pari viikkoa. Nyt taas aamulla auto kyykkäsi, eikä samalainen hyppy starttikaapeleilla auttanut. Keskuslukitus edelleen pelaa ja mittaristossa vilkkuu punainen valo. Startata kun yrittää, niin punainen valo hetkeksi häviää/himmenee, mutta mitään ei tapahtu (paitsi naksahdus kuuluu releeltä). Radiot, puhaltimet, ikkunat yms ei myöskään pelaa, eikä mittaristolle tule mitään. Laturi kesällä vaihdettu ja lataa ok. Akku katsottu testerillä ja on "hyvä". Akun plus-navalla olevat sulakkeet myös yleismittarilla mitattu ja on ok. Onko ideoita mistä lähtä tällä kertaa vikaa paikantamaan? Kiitos ja anteeksi.

Viimeksi muokattu:

teekeepee

Jäsen
Tällä forumilla on varmaan virtuooseja ja tietäjiä kyseiseen ongelmaan ja pian saat heiltä ohjeita. Itse kysyisin vielä sinulta, että mikä on se testeri, joka katsoo akkua ja sanoo suomenkielellä, että hyvä. Sillä vaan, että itsekin olen mennyt "halpaan", kun akku jujutti meikäläistä. En kuitenkaan arvaa, että vika on akussa. Olen niin monta kertaa ollut väärässä.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Onneksi täällä on tietäjiä. Itse en tiedä , mutta meganessa starttauksessa tiputti jännitteet alle 10, niin vastaus oli selvä. Akku vaihtoon. Otti vastaan kyllä mutta mittarien mukaan kunnossa. Pikku pakkasella ja helteillä nää tulee esiin.

Rikhardson

Nuorempi jäsen
Tällä forumilla on varmaan virtuooseja ja tietäjiä kyseiseen ongelmaan ja pian saat heiltä ohjeita. Itse kysyisin vielä sinulta, että mikä on se testeri, joka katsoo akkua ja sanoo suomenkielellä, että hyvä. Sillä vaan, että itsekin olen mennyt "halpaan", kun akku jujutti meikäläistä. En kuitenkaan arvaa, että vika on akussa. Olen niin monta kertaa ollut väärässä.
Sen verran korjaan sanomisiani, että taisi olla ameriikaksi se testeri ja sanoi että "Good". Ja ei ihan katsomalla toiminut vaan piti testerin kaapelit liittää akun napoihin.

Mutta ongelma onneksi ratkesi ja vika löytyi akun viereisen sulakeboksin virtajohdosta jonka kiinnitys oli löystynyt.

Vielä toki autossa low battery varoitus, joka tulee 10-15min ajon jälkeen. Lataa kyllä senkin jälkeen normaalisti, mutta ei pysty enää lukemaan ajotietokoneelta tietoja. Jostakin luin, että nämä rellut tai ainakin scenic olisi herkkä siitä että laturin pitäisi olla juuri eikä melkein se oikea ettei herjaa tulisi

Ylös Bottom