Grand scenic 2.0 vm. 2005 lämmityslaitteen moottorin irroitus

jaripekka

Nuorempi jäsen
Moro,

Lämmityslaite pimeni. Onko kukaan foorumilaisista irroittanut kyseisen pelin lämppärin moottoria. onko kuinka kova urakka ja miten siihen pääsee helpoiten käsiksi ? Ei viittis kiikuttaa ensimmäisenä Käyttöautolle.....

T. Jari

anttiso

Nuorempi jäsen
Vs: Grand scenic 2.0 vm. 2005 lämmityslaitteen moottorin irroitus

jaripekka sanoi:
Moro,

Lämmityslaite pimeni. Onko kukaan foorumilaisista irroittanut kyseisen pelin lämppärin moottoria. onko kuinka kova urakka ja miten siihen pääsee helpoiten käsiksi ? Ei viittis kiikuttaa ensimmäisenä Käyttöautolle.....

T. Jari

Itse käytin joku pari vuotta sitten huollossa saman ikäistä Meganea ja kysyin samalla korjaamolla olleesta Scenicistä, että mikä tuota vaivaa, kun koko kojelauta purettu jne. Korjaaja sanoi vaihtavansa puhaltimen moottoria ja että sinulla on sama edessä jonkun ajan kuluttua. No viime vuonna alkoi pitämään sen verran ikävää ääntä, että oli pakko vaihtaa se. Ei käynyt mielessäkään vaihtaa itse, kun olin nähnyt sen potilaan siellä korjaamolla aiemmin.

jaripekka

Nuorempi jäsen

Jep. Lämmityslaitteen etuvastus oli sökönä. Suhteellisen helposti pääsi siihen käsiksi, kun irrotti hansikaslokeron pois edestä. No, jos etuvastus on pimahtanut, niin siihen löytyy syy tod.näköisesti jostain muualta. Eli tässä tapauksessa puhaltimen moottorista. Nyt tarttee ottaa vaan moottori käteen katsoa mistä vika löytyy, hiilistä tai jostain muusta. Tai ehkäpä jätän sen autosähkärille, katotaan nyt ;)

T. Jari

marmur

Nuorempi jäsen

sama vika iski meillekkin ootko JariPekka selvittänyt omaa vikaa.
Tänään meillä hyyty kokonaan lämppärin puhallin , tosta kyselin jo kun pari viikkoa sitten pimeni 1-3 asennot ja nyt ei toimi mikään , tosi hienoo talvella.

tossa toi mun juttu
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=9890.0

Selvä tyyppivika mutta ei mistään tunnu löytyvän lämppärinmoottorin purkuun mitään ohjetta , tonnia ton lämppärin korjaukseen en laita.

Joku kick start my heart virityskin olis hyvä , sama se ulvooko täysiä vai ei mutta lasit huurussa ajaminen on vähä tuskasta

a.e

Aktiivinen jäsen

Oletko tuon etuvastuksen katsonut.

http://www.youtube.com/watch?v=szMPmBxudWQ

jaripekka

Nuorempi jäsen

No joo. Etuvastus oli tosiaan sökönä ja valmistauduin henkisesti siihen, että moottori on sökönä tai hiilet loppuun kuluneet. Itse purin hansikaslokeron ja muut muoviosat pois niin, että vastuksen sai käteen. Laitoin uuden tilalle ja totesin sen kuumenevan niin kovasti, että moottori alkoi taas pätkiä, kun lämppäri oli jonkun aikaa ollut päällä. No viedä kiikutin rellun autosähkärille joka sanoi kovan kuumenemisen syyksi sen, etten ollut kokeillessani laittanut etuvastusta ruuvilla kiinni sen omaan paikkaan vaan se roikkui johtojen varassa. Vastuksen ollessa omalla paikalla ilmavirta jäähdyttää sitä niin, ettei se kuumene aivan niin kovasti. Nyt on moottori pyörinyt ainakin ongelmitta. Itse moottorista putsattiin pois vain sinne kertynyt hiilipöly ym. epäpuhtaudet. Nyt vaan odotellaan, koska moottori hyytyy seuraavan kerran ::) Tosiasiahan vaan on se, että monesti se etuvastus menee juuri sen takia jotta vikaa on ensin jossain muualla, esim. moottorissa tai hiilissä.

T. Jari

Ylös Bottom