grand scenic -06 2.0 bensa. low battery ilmoitus

mtt.h

Nuorempi jäsen
Moi.
apuja ja vinkkejä kaivataan.
lowbattery hälytys tuli eilen.
nyt paikallaan on uusi akku, ja varoitus tulee vasta kun kierrokset ylittää 2000rpm (toisinaan päästää korkeammalle) ja hälytys häviää kun kierrokset laskee alle sen, esim. Risteyksissä jne..
tyhjäkäynnillä akulle tulee 17,2v ja kierroksilla 15,0-15,4v.

osaatteko auttaa mistä lähtisin vikaa seuraavaksi etsimään?

Mikko83

Nuorempi jäsen
Vs: grand scenic -06 2.0 bensa. low battery ilmoitus

Tulee kyllä liian isot jännitteet jos 17v. Oisko lataussäädin rikki?

Megane

Aktiivinen jäsen

"Low Battery" ilmoitus vastannee latauksen merkkivaloa...Ja muistelen ammattikouluajoilta että latauksen merkkivalo voi syttyä myös liikalatauksen merkiksi,ja itse asiassa nykyään omassa venemoottorissa on tasavirtalaturi,ja latauksen merkkivalo syttyy kovilla kierroksilla, sammuu sitten taas kaasua löysätessä... ;)

mtt.h

Nuorempi jäsen

Mikko83 sanoi:
en tiedä mittasinko oikein. Mittari kiinni akkujen kengissä kun auto käy? Onko tuo lataussäädin erikseen vai onko Se kiinni laturissa?

JPE

Megane II 1,6 2004

mtt.h sanoi:
Mikko83 sanoi:
en tiedä mittasinko oikein. Mittari kiinni akkujen kengissä kun auto käy? Onko tuo lataussäädin erikseen vai onko Se kiinni laturissa?
Säädin on kiinni laturissa. Helpointa vaihtaa uusi laturi kokonaisena.

Palosella

Pelaa vaan

Juu ja ei kannata ajella tuollaisenaan ennenkun se laturi on vaihdettu. Saat muuten hakea uuden akun kaupasta "uuden" kiehuttua pilalle.

mtt.h

Nuorempi jäsen

Moi,

kiitos kaikille vastauksista.
Haluasin vielä varmistuksen, onko lataussäädin kiinni laturissa?

Minua vain ihmetyttää tässä se että tyhjäkäynnillä virtaa tulee sen 17v ja kierroksilla se pienenee 15v.
Itse en näistä paljoa tiedä, mutta minun logiikan mukaan tuon volttimäärän tulisi myös kasvaa kierrosten noustua?

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

Minusta ajaminen suorastaan vaarallista,polttimot ei maksa paljoa mutta jos joku boxi menee niin alkaa maksaa paljoan...
Virtamäärin eri kierroksilla paha ottaa kantaa ja turhaakin,hajalla se on se lienee selvä,saisiko lataussäätimen erikseen ja onko kova homma vaihtaa sitä voinee miettiä.

timfin

Jäsen

Lataussäädin on kiinni laturissa. Tyypillisesti se sisältää myös hiilipaketin ja kyllä, niitä saa erikseen.

dci

Aktiivinen jäsen

mtt.h sanoi:
Moi,

kiitos kaikille vastauksista.
Haluasin vielä varmistuksen, onko lataussäädin kiinni laturissa?

Minua vain ihmetyttää tässä se että tyhjäkäynnillä virtaa tulee sen 17v ja kierroksilla se pienenee 15v.
Itse en näistä paljoa tiedä, mutta minun logiikan mukaan tuon volttimäärän tulisi myös kasvaa kierrosten noustua?

Sen takiahan siellä on se säädin, että latausjännite on akulle sopiva koko kierrosalueella - ja jos se on rikki...
Nykyiset laturit antavat jo tyhjäkäynnillä oikean latausjännitteen, joskus 40 vuotta sitten tasavirtalatureissa tyhjäkäyntilataus oli vähän niin ja näin.

Ylös Bottom