Grand Scenic -05 Xenon valot

ekimmo

Jäsen
Aloin kiinnittää huomiota heikentyneeseen valotehoon ja seuraavassa huollossa pyysin vaihtamaan ostamani Philipsin Xenon polttimot koska oletin että kyse on normaalista polttimon heikentymisestä. Ikää autolla on jo 6,5 vuotta ja kilometrejä 115tkm. Valoteho ei korjaantunut niin paljon kuin odotin, toisen autoni (Suzuki Grand Vitara) H7 valot +90% polttimoilla ovat selvästi paremmat. Voi olla että aika kultaa muistot, mutta tuntuu että alkuperäisestä tehosta on jäljellä enää noin 70% uusista polttimoista huolimatta.

Tehdäänkö tuossa polttimon vaihdon yhteydessä joku perussäätö joka olisi voinut mennä pieleen ja valot näyttävät liian alas? Automaattinen korkeudensäätö tuntuu toimivan kuten ennenkin eli auto säätää valot käynnistyksen yhteydessä. "Normaaleissa" umpioissa on tunnettua että ne tummenevat aikaa myöden, mutta vaivaako sama ilmiö myös linssi-toteutuksia? Umpioiden tummentumisen olen kuvitellut olevan lähinnä 10+ vuotiaiden vaivoja.

Positiivista oli muuten se, että Keskusautohallissa polttimoiden vaihto työ ei loppupeleissä ollut kuin reilu 30 euroa, vaikka uhkailivat etukäteen sen olevan satasen luokkaa..

iltaa

Nuorempi jäsen
Vs: Grand Scenic -05 Xenon valot

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?PHPSESSID=4388c43ca19b51e18e51ad781d34daef&topic=8240.0

Ettei vaan olisi sama vika kuin minulla..Todennäköisesti automatiikka vetää lamput alas...En ole saanut keltään asiantuntijalta tähän vielä lausuntoa...

Lyhkäset on aivan perseestä ja pitkän, kun laittaa päälle, niin kirkkain kohta tulee aivan liian edes.

ekimmo

Jäsen

iltaa sanoi:
http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?PHPSESSID=4388c43ca19b51e18e51ad781d34daef&topic=8240.0

Ettei vaan olisi sama vika kuin minulla..Todennäköisesti automatiikka vetää lamput alas...En ole saanut keltään asiantuntijalta tähän vielä lausuntoa...

Lyhkäset on aivan perseestä ja pitkän, kun laittaa päälle, niin kirkkain kohta tulee aivan liian edes.

Huomasin viestisi ja ajattelin että aika samalta kuulostaa. Kävin tuossa pimeällä metsäpätkällä tutkailemassa valoja tarkemmin ja olen melko vakuuttunut että valot tosiaan näyttää liian alas. Valo on hyvin kirkas, mutta vain n. 20m vasemmalta laidalta ja oikea laita ehkä 35m. Pitänee viedä auto jossain vaiheessa pajalle kun nämä omat taidot rajoittuvat lähinnä tankkaamiseen ja renkaiden vaihtoon :)

ekimmo

Jäsen

Jotenkin on sellainen olo ettei tule halpa reissu siitä.. on alkanut nimittäin uudehkot Lagunat sen verran kiinnostaa :)

ekimmo

Jäsen

Tämä tuli pajalla kuntoon. Ongelma oli että perussäätö polttimoiden vaihdossa oli jäänyt liian alas. Nyt palasi valo elämään.

iltaa

Nuorempi jäsen

Kimmo-921 sanoi:
Tämä tuli pajalla kuntoon. Ongelma oli että perussäätö polttimoiden vaihdossa oli jäänyt liian alas. Nyt palasi valo elämään.

Olisko kallista lystiä?

ekimmo

Jäsen

Ei ollut koska olin vaihdattanut polttimot samassa paikassa ja koska tuossa korjattiin huollossa tapahtunut virhe, en olisi siitä kyllä mitään maksanutkaan

Ylös Bottom