Grand Scénic -04 pissapojan moottorin irroitus

cliotta

Jäsen
Pitäisi suorittaa juuri nyt ko operaatio ahtaassa tallissa. Katselin noita videoita ja tapoja oli useampi. Voiko sen moottorin irrottaa puskurin/maskin kautta irrottamalla vain sen muoviosan ja siitä ujuttaa käsi pissapojan moottorille? Katsomassani videossa puuttuu juuri se hetki, että ei ole ihan varmaa saako sen sitä kautta. Toinen tapa lienee irrottaa rengas ja sisälokari ja sieltä sitten.

cliotta

Jäsen
Vastaan itselleni. Renkaat käännetään vasemmalle, oikean puolen sisälokarista 2 ruuvia irti (minulla 7 mm kanta), lokaria taivutetaan sivuun, käsikopelolla pissapojan moottori irti (vedet tulee tietysti lattialle, minulla lasten pulkka alla), sähköpiuha irti moottorista, vesiletkut irti (lämmitin hiustenkuivaajalla niitä letkuja ja painelin sormella ne joustavaksi), keittiön pöydän ääressä moottorista irti se osa missä letkut kiinni, sen osan jako kahtia (ne osat on eri väriset), sisällä oleva kumiosa irti (käytin paineilmaa ettei mene rikki. Kumiosasta turvonneelta puolelta millin siivu pois sieniveitsellä. Osat käänteisessä järjestyksessä takaisin ja homma toimii taas. Kun laittaa moottorin takaisin säiliön kylkeen, niin kannattaa laittaa se tiiviste ensin säiliöön ja sitten moottori siihen tiivisteeseen. Jos yrittää niitä yhtä aikaa, niin vaikeata. Kannattaa katsoa Googlesta kuva säiliöstä, niin selviää rakenne. Ja vielä…kannattaa laittaa ylös ne letkujen värit, että pissapoika toimii oikein eteen ja taakse. Minulla ne oli eriväriset -> musta mustaan ja väritön valkoiseen.

Ylös Bottom