Puhaltimen moottorin vaihto vaatii koko kojelaudan irroituksen. Mukavinta olisi työskennellä lämpimissä tilossa....
Ehkä noin 80% näistä on juurikin niitä malleja joissa täytyy ihan oikeesti ottaa kojelauta irti, koska puhallin on mittariston takana suoraan kojelaudan alla.
Se kojelaudan irroitus on monelle hirvee pelkotila. Ei oo oikeesti mikään iso homma.
Ite oon tehny sen todella moneen ja mulla menee siihen noin pari tuntia kun tietää mikä mistäkin irtoo.
Rohkaisuna vaan tarkoitan että ei ens kertalaisellakaan siihen päiviä mene.![]()
Kannattaisko kuitenkin paikallistaa vika ennenkuin repii kojelautaa...toimii vain nelosnopeudella. Oli kai ensin vähän vaihdellut se, millä nopeudella toimii. Etuvastuksen vaihdoin pari kuukautta sitten. Tarkoittanee siis sitä, että lämppärin moottorin vaihto tällä kertaa edessä
Kannattaisko kuitenkin paikallistaa vika ennenkuin repii kojelautaa...
Johtuen moottorin kuluneisuudesta ja kasvaneesta virran tarpeesta uusikin etuvastus tai jo tehtaalla valmiiksi alimitoitetut liittimet tulevat tuhoutumaan . Puhaltimen suurin nopeus 4 ohittaa etuvastuksen ja antaa 12 volttia suoraan moottorille.
Se lämppäri on joko tuollainen...
Kiitos vinkistä. Manuaali ac, joten siis tuo ensimmäinen vaihtoehto sitten ilmeisesti? Ei auta kun odottaa auto paikalle ja purkaa sitten...ja ehkä vähän tutkia ensin![]()
videolla kohta 12:38 missä puhallin jo näkyy.
Ehkä noin 80% näistä on juurikin niitä malleja joissa täytyy ihan oikeesti ottaa kojelauta irti, koska puhallin on mittariston takana suoraan kojelaudan alla.
Se kojelaudan irroitus on monelle hirvee pelkotila. Ei oo oikeesti mikään iso homma.
Ite oon tehny sen todella moneen ja mulla menee siihen noin pari tuntia kun tietää mikä mistäkin irtoo.
Rohkaisuna vaan tarkoitan että ei ens kertalaisellakaan siihen päiviä mene.![]()