Flektin sulake

vezzu

Jäsen
Tietääkö joku onko laguna 2 v2001 flektis sulake kuten joku sano ja missä se on..sulake selityksissä ei mainita mitään.konehuonees on muutama lieneekö niissä sit?..pitäis olla sähkökaavio

Rellumarei

Nuorempi jäsen
Vs: Flektin sulake

Kyllä sähkölaitteet on normaalisti sulakkeen takana, ainakin flekti. Mutta yleensä ei sulakkeet pala omia aikojaan. Englanninkielisellä hauilla löytyy yleensä paremmin tietoa.

vezzu

Jäsen

no nyt pyörii flekti kun kone huoneen sulakkeet irrotin ja kiinnitin uudestaan,,uus ongelma synty sit siitä rupes palaan ABS valo sekä turvavyön piippari hiljeni..ABS sulakehan on varsinaisessa sulakerasiassa ja se on ehjä oikein mittaamalla todettu,mutta jotenkin konehuoneen 4stä sulakkeesta joku vaikuttaa siihen..onko ideoita?

kimbe

Tunnettu jäsen

vezzu sanoi:
no nyt pyörii flekti kun kone huoneen sulakkeet irrotin ja kiinnitin uudestaan,,uus ongelma synty sit siitä rupes palaan ABS valo sekä turvavyön piippari hiljeni..ABS sulakehan on varsinaisessa sulakerasiassa ja se on ehjä oikein mittaamalla todettu,mutta jotenkin konehuoneen 4stä sulakkeesta joku vaikuttaa siihen..onko ideoita?
Konehuoneen neljästä sulakkeesta? Kai niitä nyt jokunen enemmän siellä kuitenkin. Siellä pitäisi olla kaksi sulaketta ABSille: nuo liitekuvassa punaisella merkityt F10 (20A) ja F17 (40A). Ja se tuulettimen sulake F15 (60A).

Liitteet

• Lagu_sulakerasia.jpg
    Lagu_sulakerasia.jpg
    53,1 KB · Katsottu: 7

vezzu

Jäsen

no tämä ongelma ratkes 1 sulake väärässä paikassa joten nyt pyörii..mulla on toi sulake homma aivan erilainen..ei niin kuin tossa kuvassa en tiedä miksi,on tosiaan 3 pientä sulaketta välillä 1-9 ja toi f 10 joka oli väärässä paikassa eli flektin sulake,lisäksi on isompia sulakkeita 7 siinä ne sulakkeet mitä siellä ja puoli tusinaa relettä eli mulla tämmönen sulakehässäkkä.

Liitteet

• SULAKE RASIA.jpg
    SULAKE RASIA.jpg
    70,6 KB · Katsottu: 7

kimbe

Tunnettu jäsen

vezzu sanoi:
no tämä ongelma ratkes 1 sulake väärässä paikassa joten nyt pyörii..mulla on toi sulake homma aivan erilainen..ei niin kuin tossa kuvassa en tiedä miksi,on tosiaan 3 pientä sulaketta välillä 1-9 ja toi f 10 joka oli väärässä paikassa eli flektin sulake,lisäksi on isompia sulakkeita 7 siinä ne sulakkeet mitä siellä ja puoli tusinaa relettä eli mulla tämmönen sulakehässäkkä.
No hyvä että homma selkis. Tuossa mun laittamassa kuvassa on siis kaikki mahdolliset, mutta se on ihan mallista ja varustetasosta kiinni, että mikä missäkin yksilössä on käytössä. Omassa lagussa noita sulakkeita on rasiassa kiinni kaiken kaikkiaan 14 ja releitä 6 kpl.

e: Niin se F10 ei ole flektin, vaan absin sulake. Flekti on tuo vasemmassa reunassa oleva iso 60A sulake (F15).
e2: Ja se F10 pitäisi muuten kyllä dokumentaation mukaan olla 20A sulake, eikä 30A, kuten sulla näkyy olevan. Omassakin tuo on 20A.
e3: Tarkemmin pöyhiessä se näkyykin 2001 vuosimalleissa tosiaan olevan 30A, mutta jo 2002 eteenpäin vaihtunut 20A sulakkeeksi.

Ylös Bottom