Espacen lämmityslaitekyselyjä

Kaasumies

Jäsen
Olen uusi täällä ja ehkä tuleva -99 espacen onnellinen omistaja. Auto on ilmastoitu. Kyselen ennakkoon, että missä on lämppärin puhallin ja miten se vaihdetaan ja missä on lämppärin etuvastus ja mitä kautta se vaihdetaan? Ja pystyykö ite vaihtamaan lämppärin läppien sähkömoottoreita? Ilmeisesti sähköllä on kaikki tossakin. Ja minkälaisia kokemuksia on yleensä tommosen sähkölaitteista?
Ja vielä yksi ihan erilainen kysymys, onko kuskin penkissä korkeussäätöä? Kiitos vastauksista.

Kaasumies

Jäsen
Vs: Espacen lämmityslaitekyselyjä

Kukaan ei taida tietää. Surkeeta, koska kirjastossakaan ei ole tommosen -99 mallin korjauskäsikirjaa. Ainakaan tampereen kirjastossa. Olisi vaan kiva tietää pitääkö tommosten asioiden takia purkaa koko kojelauta vai ei. Jos pitää, niin sitten pitää harkita vielä Espacen ostamista, koska itellä ei mahdollisuutta sitä purkaa ja korjaamossa maksaa varmasti reilusti. Jostain forumista vaan sattu silmään juttu, jossa sanottiin, että koko kojelauta pitää purkaa, että voi vaihtaa vastuksen. :P

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Kyllä täällä on siitä ollut juttua jo aikaisemminkin,Itsellä jouduttiin purkaan koko koelauta pois (Espace II 91-96), kun vaihdettiin lämmityslaitteen kenno + muuta). Jos oikein muistan niin ilmeisesti joutuu, mutta nyt en varmaks sano, kun en muista. Ei se nyt niin kauhea homma ollut.Ei niitä kirjastossa ole,ainakaan Tampereella, vaan Alfameriltä joudut tilaan, varmasti hintansa väärtti.

Ihan pienenä vinkkinä, älä sen takia jätä ostamatta Espacea, jos et pysty itse korjaamaan. Siihen tulee "taatusti" muitakin mystisiä vikoja,mutta ei ne niin pahoja loppupeleissä ole. Jos itse olisin jättänyt ostamatta nuo lukuisat Renaultit,niin tällä perusteella minulla ei olisi ollut yhtään niitä,mutta senkin voin sanoa, että aikas vähä vikaisia ovat olleet hinta/laatusuhteeltaan.

Pyöränlaakerit,alustan osat ja muutamat sähköviat kun muistaa, ja sen elektronisen mittariston pystyy korjaamaan muutamalla satasella,jos siihen vikaa tulee, ei tarvitse vaihtaa koko mittaristoa, silloin puhutaan jo tonneista.

Kaasumies

Jäsen

Pari renukorjaamoa, käyttöauton renunero eikä yksi tavallinen autoasikorjaamo tiennyt tuohon vastausta. Ei taida kovin usein mennä lämppärin vastus tai puhallin. Hyvä niin. Mulla on Citroen C5 ja edellisen omistajan aikana ( 8-Vuotta ) on lämppärin vastus vaihdettu 3-kertaa jo. Jos noin usein menee espacestakin ja aina kojelauta irti, niin tulisi liian kaliiksi. Näyttää tosin siltä, että on kestävät laitteet "tenussa".

Eikö sitä vastuksen piuhaa voisi jatkaa ja laittaa vastus järkevämpään paikkaan? Siis jos se on jossain kojelaudan syvyyksissä.

Kaasumies

Jäsen

Käyttöauton renunero selvitti asiaa ja on se niin, että kojelauta pitää ottaa irti kun vaihtaa joko vastuksen tai puhaltimen. Pitää olla todella kestäviä noi osat, muuten on aivan älyvapaa systeemi. Sääli kun on muuten hyvä auto. Pitää miettiä vielä ostoa. Onko kukaan kuullut, että vastus/puhallin olisi hajonnut ja kuinka usein menee?

Kaasumies

Jäsen

Tommosen kuvasarjan/jutun löysin. Jos toi on samanlaisesta, niin ei taida olla vaikea juttu vaihtaa jos kojelaudan yläosa on ruuveilla kiinni. Ehkä sittenkin uskaltaa ostaa Espacen. :)

http://www.auto-evasion.com/forum-auto/panne-auto-mecanique-et-entretien/renault/espace/ventilation-habitacle-toujours-active-sur-espace-3/188073-1118.html

KariH

Nuorempi jäsen

Tuolta löytyy espacesta asiaa mm manuaaleja http://www.matrasport.dk/

Ylös Bottom