Espace IV -Airbag "900F"- vikakoodi

Praats

Jäsen
Hei , kyseessä 2006 Espace 2.2 Dci. Vielä olis tarkotus kerran katsastaa, mutta nyt vaivaa Airbag- häiriö, josta Delphi -koodilukija antaa vikailmoituksen "900F Unknown fault code. Auto on ollut seisonnassa suurimman osan vuotta, ja mulla on tutina,

Olen ottanut kahdesta paikkaa turvatyynyjen piuhat irti (ratti ja apaukuskin etutyyny), ja lukija ilmoittaa niiden osalta koodit heti oikein ja kun piuhat laittaa takas, niin vikaherjat niiden osalta loppuu. Mutta tuo "900F" tulee heti takaisin (ja tieten näyttöön ko. turvatyyny-kuva) , vaikka vikakoodit nollaa?

Yleensähän relluissa (ja miksei muissakin) on vika penkin alla olevissa huonoissa liitoksissa, mutta niihin en ole vielä päässyt käsiksi... autossa on kummassakin etupenkissä sähköiset säätimet, enkä ole vielä penkkejä lähtenyt irrottamaan. Olisiko huono maadoitus jossain? Yksi kaveri epäili jo vetokoukun hapettuneita johtimia- nekin voi kaikenlaista aiheuttaa- toki kyllä WD40 olen niihin laittanut. Googlaamalla ko. vikakoodi tuli vastaan Mersun kuskin puolen airbag:iin- tiedä sitten mistä vikaa lähtis hakemaan.

Praats

Jäsen
Googlaamalla löysin tuollasen, mutta en oikein jaksa uskoa tämän syy-yhteyttä Relluun: Vikakoodi on jostakin Daimler-kamppeesta: " 900F Incorrect sensor type A53 (Driver side airbag sensor) fitted

Praats

Jäsen
Voihan se niinkin olla, ei ole nyt tyrkyllä semmosta. Olen kitenkin kokeillut kolme airbagiä pois pelistä; apukuskin eestä ja takaa sekä kuskin ratista. Kaikkien kohalla on Delphi 2015 näyttänyt oikein vian. Kumma juttu. 2 päivää aikaa hakea vikalista....

kimbe

Tunnettu jäsen
Tuo 900F on renun koodistossa DF208, Rear curtain airbag circuit, driver's side, eli kuten mersussakin, niin kuskin puoleinen takasivuverho, vai mikä sen virallinen nimi suomeksi sitten onkaan.

Praats

Jäsen
Hieno homma, kun selvisi. Tossa 7-paikkasessa Espace:ssa on sivuilla 3+1 Airbagiä: 1 kuskin penkin sivussa, 1v takaovessa , 1 takaoven takana olevassa sivupilarissa ja sitten 1 kpl ihan takaoven ja takaimmaisen ikkunan välisessä pilarissa.
Eli nyt kun tietäs , kumpi noista takimmaisista? Sivuverhon edessä tai takana? Kts Kuva...

Liitteet

Praats

Jäsen
Kiitos Kimbe, täältä saa lähes aina vastauksen haasteisiin. Eli se "takasivuverho";n takimmaisessa Airbag- liitoksessa oli huono liitos (kts kuva) Niin vaan sekä Service- että Airbag vikavalo sammui.

Seuraava haaste onkin sitten sähköinen käsijarru, se ei kunnolla pidä ja näyttöön tulee merkintään kun yrittää sitä testata. Mutta olkoon nyt, hain vikalistan ja siirrän sen ongelman tulevalle kuukaudelle.

Liitteet

Ylös Bottom