Dusterin raidetankojen päät

LP

Jäsen
Olisi tietysti hyvä, jos jostain löytyisi vähän laadukkaammat osat. Esim. Motonetistä saa peruslaatuisen 14€ ja alkuperäislaatuisen 60€, lieköhän noissa eroa kestävyyden kannalta… Työn osuus kuitenkin se suurin kulu, kun pajalle vie korjattavaksi.

MTI

Aktiivinen jäsen
Jos lisäisi rasvanipat niihin... Mulla 80tkm mittarissa, ei vielä välystä. En ole vielä nippoja laittanut.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Jos lisäisi rasvanipat niihin... Mulla 80tkm mittarissa, ei vielä välystä. En ole vielä nippoja laittanut.
KYLLÄ. Olen muutaman kerran omiin autoihin vääntäny rasvanipat uuteen niveleen. Ei oo niin pitkään viä yksikään autoista ollu että nivel olis hajonnu.

Ja jos ei nippaa halua laittaa niin vaseliinirässiin neula kiinni ja kumin läpi vassut. Muistaa vaan tukkia sen neulan reiän esim polttamalla.

Nippa on toki paras ratkasu koska sillä saa painettua mahollisen veden ja paskan nivelen pohjalta ulos.

Kyllä vaan niin moni asia oli ennen paremmin, joka nivelessäkin oli nippa.

Digip

Jäsen
Lopettakaa se Motonetistä ostaminen, Iparts virosta toimittaa suomeen murto-osa hinnalla samaa tavaraa, Meyle HD raidetangonpää Dusteriin alle 13€/kpl tai Lemförder 38€/kpl

sjtg.PNG
vmbn.PNG

LP

Jäsen
Tuo Lemförder näyttäisi kuvien perusteella samalle osalle, mitä Motonet myy alkuperäislaatuisena varaosana. Jos on sama, niin ei tuota nyt murto-osa hintaan saa. 84,38€ posteineen Virosta tai tuosta vierestä Motonetistä 119,8€.

MTI

Aktiivinen jäsen
Onko alkuperäislaatu sitten hyvä? Onko yhtä heikkoja kuin alkuperäiset :D
Meyle hd ei tainnut sen kummemmin trafikissa kestää.

• Tykkää
Reactions: LP

LP

Jäsen
Niinpä. Entiseen Sandero Stepwayhin myös noita vaihdettiin jo takuuaikana uusiin, että en paljon paremmaksi usko tuota alkuperäislaatua tai Lemförderiä jos ne samoja osia on. Minulle sama, maksaako osa 14€, 20€, 38€, 60€ tai vaikka 100€ jos hinnalla saa laatua.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Onko alkuperäislaatu sitten hyvä? Onko yhtä heikkoja kuin alkuperäiset :D
Ei se ole. Esim. Volvot P-2 koppasina kuuluisia etupään osien väljistymisestä. Koiranluut, alapallot, raidetangonpäät, aivan sama laittaako Meyle HD.t

Ihan yhtäkaikki hajoaa paskojen vaseliinien takia. Kyllähän silläkin jo ikää saa pallonivelille kun purkaa heti uutena kumit ja laittaa hyvät rasvat sisään.

Jos ei siis halua nippoja laittaa. Kun ompa näinkin käyny että yksi asiakkaani kertoi mulle naama mutrussa että eipä auttanu sun rasvanippa taikas kun hajos alapallo jo 1.5-vuoden päästä. :mad:

Olisittepa nähnyt hänen ilmeensä kun kysyin että montako kertaa oot laittanu uutta rasvaa.... :D

Hän ei kuulemma omista edes rasvaprässiä.....voi luoja näitä riittää. Mikään ei kestä ilman huolenpitoa.

LP

Jäsen
Ei ole minun tapauksessani nipat vaihtoehto ja en omista rasvaprässiä. Teen korkeintaan sähköihin liittyviä töitä autoilleni, renkaat vaihdan ja öljyä lisään tarvittaessa… Muista töistä maksan mielelläni jollekin muulle. Kerrostalossa kun asuu, niin ei kannata kaikkia työkaluja haalia varastoihin lojumaan. Työkalut kyllä pysyy töissäkin kädessä, vapaa-ajalla teen mielummin jotain muuta kun sotket kädet rasvaan. Mutta tuo nippojen asennus muuten olisi kyllä varmasti paras ratkaisu.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Ja jos ei nippaa halua laittaa niin vaseliinirässiin neula kiinni ja kumin läpi vassut. Muistaa vaan tukkia sen neulan reiän esim polttamalla.
Ei sitä suojakumia tarvitse neulalla puhkaista jos nivel on irti, sen voi tehdä näinkin kuin alla suojakumia venyttämällä..

Mutta on niissä Meyle HD nivelissä iso kokoero normaalikokoisiin (alla Lemfoder ja Meyle HD), niihin kun laittaa vielä vassut niin pelittää..

Ylös Bottom