Dauphinet kateissa

renuse

Jäsen
Onkohan tällä hetkellä muita, jotka ovat herättelemässä henkiin Döfiniä/Gordinia? Olisi ihan mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia vastaantulleista haasteista. ;)

TH87

Nuorempi jäsen
Vs: Dauphinet kateissa

Terve, meikäläisellä on vm. 60 oleva dauphine kunnostettavana. Kirjoittelin tuonne "moottori" osioon vesipumpusta, jonka alumiinilevyyn oli syöpynyt halkeama. Nyt kiinnostaisi että mistä saisin uudet laakerit ko pumppuun.
Mukava kuulla että muillakin on kiinnostusta herättää dauphineja henkiin.

Porinpoika

Kesä kamu

Teon alla mulla -65 gordini, viidestä jos yhden saisi tehtyä, uusia umpioita on vielä saatavilla meinaan alkuperäisiä... Aika vaan tuppaa olemaan kortilla.... :-[

renuse

Jäsen

Olisiko kenties kenellekään jäänyt ylimääräiseksi lattiamattoja? Tarve ei vielä akuutti on tuota työsarkaa muutenkin vielä jäljellä. Aihioita on 4, mutta kaikista on matot "haprastuneet" pilalle. ??? Onko teillä autot muuten missä mallissa ja teettekö niistä museo autoja vai ihan omaksi iloksi radalle ja kesä ajoon??

jyri.h

Jäsen

Tämmönen peli mulla:
doffe7vl1.jpg

doffe1bz7.jpg

Omaksi iloksi radalla ja kesäisin melkeinpä jokapäiväisenä käyttöautona :)

Porinpoika

Kesä kamu

Yksi ois tarkoitus museoida ja toisesta omaksi iloksi ja kun löydäntietyn tekniikan niin kiihdytys autoon riittää vielä yksi kori, kasi ollut kovassa käytössä tänä kesänä, 4cv saanut huilata aika paljon, vanha rouva oli v8 lehdessä FSRA jutun yhteydessä.... :)

Porinpoika

Kesä kamu

;D Kyll nyt on hymy herkässä, löyty uusi ja alkuperäinen tehtaan paketissa oleva kaasari, hauskinta et tuli penny sylvaniasta, onhan sämpylöitä vietysinne paljon mut et osia nyt sieltä takas päin tulee, olui kannattavaa käydä ettiis osia olsmobileen kun tuollaisen löysi ;)...

Porinpoika

Kesä kamu

Ei keneltäkään löytyisi ko mallisia tekstejä ja lisäksi nya punaisella pohjalla? taitaa olla harvinaista että vielä kyljessä kiinni...

[ylläpito on poistanut liitteen]

renuse

Jäsen

Teenköhän suurenkin synnin jos laitan -62:seen Dauphineen Gordinin tekniikan? Asia on vaivannut minua jo jonkin aikaa, kun tallissa olisi suht. hyvä Dauphinen kori ja Gordinin moottori, 4-vaiht. laatikko jarrukamat useita kappaleita.(levyjä jarrusatuloita)
Museo autoksi näin autoa ei saa. Tämä SAHK.in porukka kun ei tykkää "tuunaajista", mutta omaksi iloksenihan minä tätä toisaalta rassailen ja teen. Kuitenkin takaraivossa korvan takana se pikku-ukko huutaa, että "se ei ole alkuperäinen se ei ole alkuperäinen". Mitäs mieltä olette? Auttakaa miestä mäessä!

Porinpoika

Kesä kamu

Jos sulla on helposti museoitava malli niin itse en lähtisi muuttamaan, teho ero ei suunnaton ja toi mun 4cv kolmilovisella kanssa, ei tunnu lainkaan hullummalta, mulla tuo dg menossa museoon ja suurimpana hakuna on verhoilut, edellinen omistaja kun ei ollut säilönyt oikein niitä... :( dauphinen koneeseen löytyy kaikki tarvittavat uudet osat, verhoilu vinkkejä otetaan vastaan, myös muutkin osat...

renuse

Jäsen

Tämä minun aihiohan on -62 vuoden 1090. Autolla tiettävästi kokonaiskilometrit n. 47000, mutta se tavallinen tarina. Seisomaan v.-67 ja pois kilvistä -72 ja latoon. Hommahan on ollut hyvä niihin asti kunnes ladon katto antautui lumelle. Onneksi ei kuitenkaan käynyt kovin pahasti. Katon takaosassa oikealla painaumat ja sinne tänne lokasuojiin, joten ne on kyllä jo ok. Auto tällä hetkellä purettuna pääosin. Ruoste peikko ei ole päässyt iskemään kiinni kuin aivan vähän. Etu sisälokasuojan takaosasta n.10 neliösentin palat molemmin puolin ja takalokasuojat kun irroittelin niin niiden kiinnityspisteiden luona paikkaamista eli mielestäni auto on "helmi". Lattiamatto tuntuu olevan hakusassa. Varmaakin joilla sellainen löytyy sille on kyllä sitten käyttöäkin. Varmaan monelle niin tuttu aikapula on läsnä voimakkaasti ja aiheuttaa levotonta oloa, kun tietää mikä tallissa odottaa ja ei pääse iskemään kiinni. Näin täällä keski-suomessa.

Porinpoika

Kesä kamu

Matot tosiaan hakusessa, ebays oli myynnissä uusi alkuperäinen matto etuosaan, huudoissa olin pitkään mukana mutta karkasi tosiaan hinta käsistä, nousi yli 1000$ eli noin 680€ ja rahti päälle... >:( On kyllä herkku kuntoinen "aihio", paas soittaen 0500 723 593 ni saadaan hieman juteltua tarkemmin... ;)

jakues

Jäsen

Mun ukilla oli joskus dauphine. Sen kyydissä tuli jokunen kauppareissukin käytyä.
Aikuiset aina kehuivat sitä ukin autoa, kun se oli niin varma käynnistyjä.
Sitten 80-luvun alussa siitä hajosi kai vaihdelaatikko, eikä sitä saanut tallista ulos muuten kuin takapyörät ilmassa. Tai jotain. Kovasti oli sukua sitä silloin pähkäilemässä.
Romuttamolle se sitten vietiin.
Myöhemmin olen asiaa pohtinut ja vika olisi varmaan ollut ihan korjattavissa, jos olisi löytynyt tahtoa ja tekijöitä. Nykypäivänä tuollainen döfääni olisi hyvinkin sympaattinen ilmestys.

Tässä vaan hieman muisteluja ot.

renoo

Jäsen

jos ehjä dauphine kiinnostaa, niin saksassa olis yksi nätti myynnissä. Dauphine Gordini 1095 vuodelta 1965. lisätietoja saa Arnebolzmann@aol.com kun lontoon kiälellä kyselee. Arnella on myös kontakteja mistä vois osiakin löytää.tollanen punanen paholainen kuvattuna jokunen vuosi sitten

[ylläpito on poistanut liitteen]

Porinmatti

Nuorempi jäsen

renuse sanoi:
Teenköhän suurenkin synnin jos laitan -62:seen Dauphineen Gordinin tekniikan? Asia on vaivannut minua jo jonkin aikaa, kun tallissa olisi suht. hyvä Dauphinen kori ja Gordinin moottori, 4-vaiht. laatikko jarrukamat useita kappaleita.(levyjä jarrusatuloita)
Museo autoksi näin autoa ei saa. Tämä SAHK.in porukka kun ei tykkää "tuunaajista", mutta omaksi iloksenihan minä tätä toisaalta rassailen ja teen. Kuitenkin takaraivossa korvan takana se pikku-ukko huutaa, että "se ei ole alkuperäinen se ei ole alkuperäinen". Mitäs mieltä olette? Auttakaa miestä mäessä!

Myy mulle se motti ja laatikko ja ne jarrukamat ja vaikka kallistuksen vakaajan puslat ja koiranluut.

Porinpoika

Kesä kamu

paas porinmatti soittaen, jotain multakin yli varmasti jää, samassa cityssä kun ollaan... 0500 723 593 ;)

heikkioravala

Nuorempi jäsen

museo tavara?maasta kaivetttu pronssi esine.suosta löydetty ruuhi?muutama lauta?museo auto hienompi kuin uusi? ja usein vielä eri väri?hienompi kuin alkuperäinen?ja joksikin kilpa kalustoksi muutettu?kelpaa museorekisteriin?historikki luokkaan?koska vastaavanlaisia on ollut?= autoja saatetaan museorekisteriin tavalla=yhdet rekistöröintiin kelpaavat eheät istuimet=mahdollisesti ei samanlaiset kuin ko autossa on alkuperäisesti ollut,mutta ko vm ollut? museo-ajoneuvorekisterissä on autoja oikeastaan niin paljon että sillä ei ole muuta merkitystä kuin vakuutusmaksu?ajoneuvovero?en arvostele tällä kommentilla sitä että on runsaasti todella huippu hienosti kunnostettua ja entistettyä kalustoa.nuoristakin ns museo ajoneuvoista
markkina pyynti!!!.
tarvittais jotain juttua? en sano järkeä tähän

heikkioravala

Nuorempi jäsen

Moro
menikö tämä sivu nyt aivan hiljaiseksi???
Döfiin on hienoin Reno malli ihan oikeasti.hienoin kaikista.
itselläni on pari kasia. kumpikaan ei museorekisterissä,koska tykkään ajella niillä useammin kuin 30pv vuodessa heh.(olishan niissä kriteereihin laittamista)oikeasti puupää hommaa koko rajoitus,eihän sitä kukaan edes valvo?

Ylös Bottom