Dacia Duster TCe 125 S 2017 Laturi lataa vasta kuormitksessa

Juntunen

Aktiivinen jäsen

Tämmöisiä lukemia ajon jälkeen.
Akun jännite 11,88V ja akun lataus 69%.
Laturikin täytyy olla just oikeanlainen näissä nykyisissä herkissä vehkeissä.
Kiitos esimerkistä, ei osunut tuo oma arvaus 80% tasosta ihan kohdaleen eli tilanne on jopa huonompi. Autovalmistajat eivät näitä kylmiä alueita ota huomioon suunnittelussa, miksipä ottaisivat kun hyvin pieni osa autoista myydään näille alueille.

Seba

Jäsen
Mä tuskastelen tän ongelman parissa Clion kanssa, auto ei lataa akkua tarpeeksi ja omassa lyhyessä ajossa + pakkanen ei tee hyvää. Mulla on useasti työpäivän ajan akku latauksessa 5A Ctek:n älylaturissa mutta olen vakavasti harkinnut että täytyy autoon hankkia kiinteä Defan 5A laturi niin ei tarvitsisi aina aukoa konepeltiä ja askarrella irtolaturin kanssa.

Ilmeisesti tuota latausrajaa ei saa millään Pyrenillä tai vastaavalla ohjelmistolla muutettua isommaksi?

MTI

Aktiivinen jäsen
Joskus kokeilin muuttaa arvoja ddt4all ohjelmalla, en vaan huomannut mitään käytännön eroa missään. Pitäisi perehtyä asiaan paremmin.
Mulla on defan kiinteä laturi ja akun lämmitin myös.

MTI

Aktiivinen jäsen
Duterin näytöltäkin näkee kun on elm327 kiinni. Tasaisesti on nyt ladannut 14.3-14.4V kokoajan.

Tipitce

Jäsen
Omassa Megane III:ssa tuli muutama vuosi sitten Check Stop ja Start vika näyttöön. Tällöin huomasin että laturi alkoi lataamaan jatkuvasti.
Stop Start ongelma siis lopetti myös "älykkään" latauksen.

MTI

Aktiivinen jäsen
Pakkasilla latasi kokoajan. Nyt kun kelit lauhtui niin ajossa näytti pitkään 11.7V ja moottorijarrutuksessa 14.8V
Mitenkähän aloittajan auto, oliko vikaa ja tuliko kuntoon?

Ylös Bottom