CLIP

keijok

Jäsen
Vs: CLIP

-jamo- sanoi:
Prkl. Minulla Clip toimi pari kertaa minkä jälkeen ei saa enää yhteyttä. Asensin softan kahdelle läppärille ja homma toimi hienosti molempien läppärien kanssa. Sitten kun seuraavan kerran yritin niin ei pelittänyt enää kummallakaan. Asensin softan uusiksi toiselle läppärille, mutta eipä sekään auttanut tilannetta. Varmaan Clip on viallinen. ISO-valo ei syty eikä JAECI-ajuri asennu kuin kerran neljän asemasta.

Saa nähdä miten jouhevasti asian saa kiinalaisten kanssa hoidettua.

Mulle kävi samoin. Pe ja la kone toimi, ei enää tänään. HErjaa vaan että pitäs uudelleenasentaa eikä se auta. Samaten ei XP:n recoverylla pääse peruuttamaan aiempaan että voisi asentaa "Puhtaaseen" uudestaan... Kiva. Ja käsijarruherjakaan ei clipillä poistunut.

-jamo-

Jäsen

keijok sanoi:
-jamo- sanoi:
Prkl. Minulla Clip toimi pari kertaa minkä jälkeen ei saa enää yhteyttä. Asensin softan kahdelle läppärille ja homma toimi hienosti molempien läppärien kanssa. Sitten kun seuraavan kerran yritin niin ei pelittänyt enää kummallakaan. Asensin softan uusiksi toiselle läppärille, mutta eipä sekään auttanut tilannetta. Varmaan Clip on viallinen. ISO-valo ei syty eikä JAECI-ajuri asennu kuin kerran neljän asemasta.

Mulle kävi samoin. Pe ja la kone toimi, ei enää tänään. HErjaa vaan että pitäs uudelleenasentaa eikä se auta. Samaten ei XP:n recoverylla pääse peruuttamaan aiempaan että voisi asentaa "Puhtaaseen" uudestaan... Kiva. Ja käsijarruherjakaan ei clipillä poistunut.

Joudut siis asentamaan käyttiksen kokonaan uusiksi. Toivottavasti se auttaa. Itsellä nimittäin Clipin softa oli asennettuna kahdelle eri läppärille, joissa ensin toimi ja sitten ei toiminut kummassakaan. Toisesta koneesta minulla on onneksi kiintolevyimage, joten palauttaminen Clipin asennusta edeltävään tilanteeseen on vain varttitunnin homma. Eipä vaan auttanut sekään. Nyt on Clippi matkalla takaisin HongKongiin ja uusi tulossa DHL:n kyydissä. On nyt tullattavana, joten saanen sen käyttöön parin päivän päästä. Totisesti toivon, että se toimii. Ehkä v136 on joku bugi mikä tappaa laitteen muutaman käyttökerran jälkeen..? Vähän kurkkasin Clipin sisään ennen palauttamista ja olipahan käsittämättömän p*skalaatuinen tuotos.

hhelminen

Tunnettu jäsen

-jamo- sanoi:
Ehkä v136 on joku bugi mikä tappaa laitteen muutaman käyttökerran jälkeen..? Vähän kurkkasin Clipin sisään ennen palauttamista ja olipahan käsittämättömän p*skalaatuinen tuotos.

Hmm.. minulla tuo Clip softa v136 päivitti myös itse OBD lukijan, pitäisiköhän olla huolissan....
Omalla clipilläni kun emännän Megane II yritin pävittää ruiskun ohjausta niin tuli ilmoitus että yhteys menetettiin, tarkista kytkennät jne.
Niin ja olisi kiva varmaan muidenkin tietää mistä tuon Clip:in hankintaa kannattaa välttää tai mistä se kannattaa hankkia?

-jamo-

Jäsen

hhelminen sanoi:
[Hmm.. minulla tuo Clip softa v136 päivitti myös itse OBD lukijan, pitäisiköhän olla huolissan....
Omalla clipilläni kun emännän Megane II yritin pävittää ruiskun ohjausta niin tuli ilmoitus että yhteys menetettiin, tarkista kytkennät jne.
Niin ja olisi kiva varmaan muidenkin tietää mistä tuon Clip:in hankintaa kannattaa välttää tai mistä se kannattaa hankkia?

En usko, että Clipin ostopaikka vaikuttaa asiaan, samalta tuotantolinjalta varmaan tulevat kaikki. Ainakin mitä noita Clippejä myyviä nettikauppoja selasin briteissä ja saksassa, niin kaikki näyttävät olevan samaa puljua, vähän eri nimellä vain rekisteröityjä.

Ensimmäisen Clipin tilasin täältä: www.obdtool.co.uk
Ja toisen täältä: www.CarSets.co.uk

Molemmissa Paypal nimeää vastaanottajaksi: "CAO JINLI"

Miten teillä muilla Clipin ostaneilla, ken on rahanne saanut?

Tuo päivityshomma voikin olla ongelman ydin, eli Clippi sinänsä toimii kyllä, mutta Clipin softa päivittäisi lukijan virheellisesti tehden sen toimintakyvyttömäksi. Ei kiva skenaario laisinkaan. Eli voi uudenkin kanssa olla odotettavissa, että ensin se toimii hyvin päivän-pari, mutta kuukahtaa sitten. Prkl.

Täällä on keskustelua aiheesta:
http://www.auto-professionals.co.uk/showthread.php?tid=667

harriveikko

Jäsen

No mäkin tollasen hankin ebaystä ja sit imuroin ohjelmia netistä.Mul on samaan vekottimeen ohjelmia parille kolmelle eri autolle nyt käytössä.Pelaa ihan nyvin,eikä maksanu kun viitisen kymppiä ja tuli enlannista.

-jamo-

Jäsen

harriveikko sanoi:
No mäkin tollasen hankin ebaystä ja sit imuroin ohjelmia netistä.Mul on samaan vekottimeen ohjelmia parille kolmelle eri autolle nyt käytössä.Pelaa ihan nyvin,eikä maksanu kun viitisen kymppiä ja tuli enlannista.

Kerrotko vähän tarkemmin? Nissaniinhan Clipin raudan pitäisi käydä ja kun anopilla on Almera, niin olisipa kätevä käyttää laitetta siihenkin.

keijok

Jäsen

-jamo- sanoi:
keijok sanoi:
-jamo- sanoi:

Joudut siis asentamaan käyttiksen kokonaan uusiksi. Toivottavasti se auttaa. Itsellä nimittäin Clipin softa oli asennettuna kahdelle eri läppärille, joissa ensin toimi ja sitten ei toiminut kummassakaan. Toisesta koneesta minulla on onneksi kiintolevyimage, joten palauttaminen Clipin asennusta edeltävään tilanteeseen on vain varttitunnin homma. Eipä vaan auttanut sekään. Nyt on Clippi matkalla takaisin HongKongiin ja uusi tulossa DHL:n kyydissä. On nyt tullattavana, joten saanen sen käyttöön parin päivän päästä. Totisesti toivon, että se toimii. Ehkä v136 on joku bugi mikä tappaa laitteen muutaman käyttökerran jälkeen..? Vähän kurkkasin Clipin sisään ennen palauttamista ja olipahan käsittämättömän p*skalaatuinen tuotos.

Voihan vuohi. Mikähän sen käyttiksen sitten "rikkoi"? Saitko sä toimittajalta DHL:n "palautuslähetteen" vai millä konstilla sä sen palautat? Onkohan olemassa/saatavilla jotain muuta ohjelmaversiota kuin tuo V136, jos vika on siinä eikä itse laitteessa? Mullakin vähän väliä kyllä yhteys autoon katkeili kun clipillä "leikin" kuten tuossa alempana joku muukin mainitsi käyneen.

-jamo-

Jäsen

Laitoin takaisin postilla. Ensin ei meinannut onnistua millään, mutta kun laitoin disputen Paypaliin niin heti alkoi tapahtumaan, eli tuli ohjeet palauttamiseksi. Postipakettina laitoin. Saa nähdä milloin (jos koskaan) rahat kilahtaa tilille, palautuskuluineen. Maksetun alvin saa takaisin kun tekee anomuksen tullille.

Luin tuon ylle laittamani linkin viestiketjun läpi ja sen perusteella Clipin ongelmat johtuvat pääaisassa huonosta tuotantolaadusta ja luokattoman halvoista komponenteista. Voin vahvistaa ainakin huonon tuotantolaadun. Tuossa linkissä on paljon ohjeita prosessorin, muistien, kiteiden ym. vaihtamisesta, joilla toimilla Clippejä on elvytetty toimintakuntoisiksi. Taitaa olla "korkeemmas käres" toimivan yksilön saaminen.

Täytyy varmaan uusi Clippi avata ja korjata surkeimmat juotokset itse ennen kuin kokeilee sen toimivuutta läppärillä ja autolla.

-jamo-

Jäsen

Uusi Clippi tuli. Avasin sen ennen kokeilua. Tämä yksilö oli sisuskaluiltaan merkittävästi parempi kuin edeltäjänsä, jonka tuotannollinen laatu oli käsittämättömän surkea. On tätä uuttakin linjalta tulon jälkeen runsaasti käsin korjailtu, mutta korjaajalla lienee vähän enemmän kokemusta. Pirusti oli irtonaisia tinapalloja ja muuta roisketta piirilevyillä. Vähän harjailin ylimääräiset pois ja juottelin surkeimmat tinaukset uusiksi. Sitten Clippi kiinni autoon + läppäriin ja ainakin ensi-yrittämällä Clippi toimi hienosti. Saa nähdä miten jatkossa toimii.

Vantaalla siis asustelen ja jos joku Clippiä haluaa käyttää niin YV:llä kannattaa kysellä.

Hallu

Jäsen

Tuolla on jotain vertailua noista laitoksista.
http://www.auto-professionals.co.uk/showthread.php?tid=2684&page=3
En lukennu tuota mutta mukana on orkkis, hyvä klooni ja paska klooni :)

-jamo-

Jäsen

Hallu sanoi:

Hyvä klooni on ns. A-versio ja huono klooni B-versio.

Itsellä siis molemmat tuota hieman kalliimpaa A-versiota.

hhelminen

Tunnettu jäsen

Hallu sanoi:

Juurihan tuon vertailun edellisellä sivulla linkitin tänne....

Hallu

Jäsen

hhelminen sanoi:
Hallu sanoi:

Juurihan tuon vertailun edellisellä sivulla linkitin tänne....

No näin näkyy teit :)
Nyt on kaks linkkiä, pahoittelen, mutta koitetaan selvitä siitä :)

MTI

Aktiivinen jäsen

Oisko kellään clippiä Oulunseudulla, pitäs espacesta vikakoodit poistaa ja ei oikein innostas viedä merkkiliikkeeseen valohoitoon.
Parin minuutin hommasta R-J:lla 40€ :o ja Wetterillä 50€ :o
Ryöstöä >:(

-jamo-

Jäsen

keijok sanoi:
Voihan vuohi. Mikähän sen käyttiksen sitten "rikkoi"? Saitko sä toimittajalta DHL:n "palautuslähetteen" vai millä konstilla sä sen palautat? Onkohan olemassa/saatavilla jotain muuta ohjelmaversiota kuin tuo V136, jos vika on siinä eikä itse laitteessa? Mullakin vähän väliä kyllä yhteys autoon katkeili kun clipillä "leikin" kuten tuossa alempana joku muukin mainitsi käyneen.

Miten tämän kanssa kävi? Kuntoutuiko käyttiksen ym. uudelleen asennuksella?

keijok

Jäsen

-jamo- sanoi:
keijok sanoi:

Miten tämän kanssa kävi? Kuntoutuiko käyttiksen ym. uudelleen asennuksella?

En ole vielä kokeillut, tänään tulee uusi clip samalta toimittajalta, saa nähdä alkaisiko sillä pelaamaan. Samoin aion etsiä netistä toisen softan jo ssen saisi asennettua tuohon vioittuneeseen käyttikseen... Tuntuisi kyllä äkkiseltään siltä että ei XP:tä tarvitsisi uudelleen asentaa kunhan vain löytäisi rekisteristä sen rivin jonka Clipin kräkki sinne lisäsi, ei ainakaan ihan helpolla löytynyt. JA siitäkin huolimatta, pitäisihän palautuspisteiden toimia, eikö? Mutta vaikka valitsen minkä tahansa palautuspisteen ei palauttaminen onnistu.

Antti O

Aktiivinen jäsen

Xp:n restorepointtien palautus ei ole ihan valitettavasti samalla tasolla Win7 kanssa. Joskus toimii, joskus ei..
Suosittelen xp:n uudelleenasennusta, ei siinä niin kova homma ole.

-jamo-

Jäsen

Itse olen kallistunut sille kannalle, että vika oli puhtaasti Clipissä, eli käyttiksen tai edes softan uudelleen asentamista ei tarvita. Nytkin Clippiä kytkiessä vähän pelottaa kun ruudussa aina vilahtaa teksti "Update sonde firmware". Tämä lienee se kriittinen hetki jolloin homma menee pieleen jos on mennäkseen.

a.e

Aktiivinen jäsen

keijok sanoi:
En ole vielä kokeillut, tänään tulee uusi clip samalta toimittajalta, saa nähdä alkaisiko sillä pelaamaan. Samoin aion etsiä netistä toisen softan jo ssen saisi asennettua tuohon vioittuneeseen käyttikseen... Tuntuisi kyllä äkkiseltään siltä että ei XP:tä tarvitsisi uudelleen asentaa kunhan vain löytäisi rekisteristä sen rivin jonka Clipin kräkki sinne lisäsi, ei ainakaan ihan helpolla löytynyt. JA siitäkin huolimatta, pitäisihän palautuspisteiden toimia, eikö? Mutta vaikka valitsen minkä tahansa palautuspisteen ei palauttaminen onnistu.

Eikös nuo ohjelmat joita clip on asentanu näy siellä ohjauspaneelissa: ohjelmat (lisää tai poista sovellus)
josta ne voi poistaa, vai eikö näy siellä?

Ylös Bottom