CLIP

keijok

Jäsen
Aikeissa on hankkia vikakoodien lukuun ym. harrastamiseen lukulaite, jolla hoituisi -06 GS:n kanssa keskustelu.

Ebay on "pullollaan" eri hintaisia "CLIP"- laitteita, onko noista hongkongin clipeistä mihinkään? Mitä kelpo laitteesta kannattaa maksaa? Geneerisillä obd- lukijoilla ei taida päästä käsiksi moottorin vikakoodeja syvemmälle?

Antti O

Aktiivinen jäsen
Vs: CLIP

Ei ole kokemuksia, hieman kämmäsin ebay huudon. 67£ loppu tänään yksi käytetty.
Menikö tälle foorumille? 8)

Täytyy harkita jos uuteen sijottaisi joskus keväällä, mikäli Relluja vielä talossa on.
BMW INPA jo löytyy, se maksaa huimat 25€ ja on kyllä todella hyvä ollut.

kekeV

Aktiivinen jäsen

"Menikö tälle foorumille ?"
Ei menny, ellei joku muukin ollut kisassa mukana, tarjosin 52 £, meni hintaan 67.11.
Posketon rahti 42 € ( ruotsista ).
Menee lähes samaan kuin hongkong tilaus, halvin mitä löysin, 80 €, mutta noissa rahdit, tullit ja alvit lisää.
Jotkut firmat näyttäisivät laittavan hinnaksi 24 € ( lähetyslistaan vai mihin lienee, virkamehiä [ tullia ? ] varten ), jolloin tullia ei menisi, mutta se on pieni osa hinnasta, alv siinä leijonan osan vie, jos jouutuu maksamaan. Tietysti alvi 24 eerosta on pienempi kuin 120:stä eerosta.
MItäs muuten lopulta tarjosit ?

Onkos kukaan ( varmasti ainakin mielessään, mutta sanonut ääneen ) josko keräis kimpan ja pyytäis tarjouksen suoraan kiinasta.
Hinta muuttuis varmaan vähän, alvit ja tullit tietysti pitäis makssaa, mutta varsinainen säästö tulis postimaksuista, nythän nuo pyytää bauttiarallaa 28 - 35 eeroo per lähetys tai sitten se on hinnassa mukana = on yks ja sama.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

kekeV sanoi:
Tietysti alvi 24 eerosta on pienempi kuin 120:stä eerosta.

Toki, mutta tulli laskee pohjaksi hinta + PK, johon tulee sitten ne ALV:it ja mahd. tullit päälle => se on aikalailla ihan sama miten he eBay-huudossa merkkaa hinnaksi ja PK-osuudeksi. Ja kun joudut sen paketin siinä tullin tiskillä, valvovien silmien alla avaamaan, niin sisältä löytyykin pakkauslista, jossa on eBay-ID, niin virkailijapa chekkaa koneeltaan tuon päättyneen kaupan (nehän on eBayssa ihan julkista tietoa), mikä oli kyseisen huudon loppuhinta + PK => se on tasan ihan sama merkkaako se Kiinan poika "kuittiin" 80;- vermeen hinnaksi vaikka 15;- Sen verran useasti on jo itsekin tullut tuolla Hki-Vantaan postitullissa asioitua, ettei nuo tullivirkailijat nyt mitään ihan museopässejä sentään (enää?) ole 8)

keijokos

Aktiivinen jäsen

Mistähän johtuu mutta olen tilannut tuolta kiina taiwan akselilta monta vuotta ja useita noin 100 euronkin lähetyksiä eikä ikinä ole tulliin jäänyt, pelkkää tuuria vai mitä.

HiTec

No omallakin kohtaa tuo on vaihdellut ihan hirveästi. Joskus menee pitkän aikaa että mikään ei arvostaan huolimatta jää "kiinni" ja toisena ajan hetkenä taas tuntuu että jopa 10;- pikkutilaukset jää ihan järjestäin "nalkkiin" ja joutuu ne tullista noutamaan :-\

kekeV

Aktiivinen jäsen

Vaan joskohan olisi kiinnostusta kimppatilaukseen ?, keskustelu kääntyi noihin tullihommiin ja jos lähtökohdaksi otetaan että maksut jotka kuuluu maksaa ( alvi + tulli ) myös maksetaan, oliskos halukkaita kimppaan, muutaman kympin tuossa vois itse kukin jättää omaan lompakkoon.

Itse olen tilaamassa bauttiarallaa viikon kuluessa ( lähipiirissä 3 renua ja kaikilla het' kohtapuoleen katastus. Kahdessa palaa airbagin valo eikä sammu liitosten tarkistusella/contact spraylla + nitkuttelulla ).

kimbe

Tunnettu jäsen

keijok sanoi:
Aikeissa on hankkia vikakoodien lukuun ym. harrastamiseen lukulaite, jolla hoituisi -06 GS:n kanssa keskustelu.

Ebay on "pullollaan" eri hintaisia "CLIP"- laitteita, onko noista hongkongin clipeistä mihinkään? Mitä kelpo laitteesta kannattaa maksaa? Geneerisillä obd- lukijoilla ei taida päästä käsiksi moottorin vikakoodeja syvemmälle?

Itse olen kolmisen vuotta sitten tuollaisen kiina-clipin ostanut, itse asiassa kaksikin, ja ihan toimivia laitteita ovat olleet. En nyt ihan koko toimintojen skaalaa ole läpi käynyt, mutta ainakin nyt niiden toimintojen osalta mitä itse olen käyttänyt. Saattaa toki olla myyjissäkin eroa, mutta siitä ebay:ssä myyjälle tulleesta palautteesta nyt jotain voi tietenkin päätellä.

Hintaan en osaa ottaa kantaa, kun on näköjään yleisesti jonkin verran hinnat tulleet alaspäin tässä kolmen vuoden aikana.

Antti O

Aktiivinen jäsen

Minä voisin mahdollisesti harkita tuota kimppatilaukseen liittymistä kunhan hinta selviää.

Jäähöylä

Jäsen

Tilasin jus ton, yht 120€ kotiinkannettuna ... versio 133.
http://obdtool.co.uk/wholesale/renault-can-clip-diagnostic-interface.html

Kerronpa sitten kun/jos/mitä tulee. Ainakin tuo näytti .uk -palvelulta eli tullia tms ei ole.

HiTec

Jäähöylä sanoi:
Kerronpa sitten kun/jos/mitä tulee. Ainakin tuo näytti .uk -palvelulta eli tullia tms ei ole.

No eihän tulli noissa montaa prosenttia ole = jää usein alle maksurajan = ei tarte maksaa. Vaan ALV 24% se on se pirulainen, mutta EU-sisäliikenteessä ei onneksi tosiaan sitäkään tule 8)

Antti O

Aktiivinen jäsen

Jäähöylä sanoi:

Kyselin noilta maililla tuleeko tuo uk:sta, eivät vastanneet mitään.

kekeV

Aktiivinen jäsen

1. How Are Goods Shipped?

Our shipping method contains: DHL, UPS, EMS, TNT, FedEx, Singapore post.

ja tuolla "Shipment & Customs Clearance" osassa

When you encounter customs clearance issues, we will supply you the shipping invoice which you have to supply to customs. At the same time, we also will contact China DHL to help you deal with such situation.

Eli saattaapi nuo alvit ja tullit kuiteskii tulla tai sitten ei, mutta kirjoittele tänne kun asia selviää.

clio_rt

Jäsen

Mulla olisi tarvetta CLIP:lle kun pihassa laguna II ja clio II sekä appiukolla Megane.
Sähkövikoja on ollut ja tulee olemaan, perusjuttua Rellujen kanssa.
CLIP on kuin jakoavain rellun omistajan työkalupakissa :)

kekeV

Aktiivinen jäsen

3. What information do you need for the delivery?
In general, we need receiver name, contact phone number, shipping address. Please make sure all the information is correct and available for the shipping.

For Brazil customer, we need your CPF number as well, which is very necessary for the item shipped to Brazil by express shipping service

For Finland customer, we need your Social security number, which is same important for the delivery as the CPF number for Brazil customer

Onkos kellään mitään käsitystä, miks nuo kyselee sos tunnusta, mihin tarvii, ja mitä riskejä tuon antamisessa on ?

Jäähöylä

Jäsen

kekeV sanoi:
1. How Are Goods Shipped?

Our shipping method contains: DHL, UPS, EMS, TNT, FedEx, Singapore post.

ja tuolla "Shipment & Customs Clearance" osassa

When you encounter customs clearance issues, we will supply you the shipping invoice which you have to supply to customs. At the same time, we also will contact China DHL to help you deal with such situation.

Eli saattaapi nuo alvit ja tullit kuiteskii tulla tai sitten ei, mutta kirjoittele tänne kun asia selviää.

Voipi tulla jo loppuviikosta... kerrotaan kuis arpalipun kävi.

'Vastuu on kuulijan': tullia ei tietenkään kiinnosta mitä minä luulin, olenko hyvä/pahauskoinen vai uskoton. Jos se niille näyttää kiinalaiselta niin tietty seuraa eurahastus ja paavinpahastus. Tämä oli äkkiseltään parhaimman tuntuinen (?huijaus...) Toistaiseksi Visa on hyvittänyt jos kama ei tule - tosin sekin (visavalitus) on tehty tarkoituksellisen vaikeaksi.

Tuo taloon tullu scenic-97 vanhus on myös ropleemi: siinä on Fenix 5 ECU - a.k.a. Siemens. Vain muutama lukija väittää sitä tukevansa.

Ensin ajattelin selvita sillä puuilon ELMillää ja torq(?) mikälie softalla mutta se ei PC:lle käy eikä mukana tulleet ohjelmat lue väylää. Kännykkään laitettuna kehuvat sitä täälläkin; meillä siihen tuli softaturvaosastolta porttikielto.
Sitten meinasin josko tuolla immo26 -softalla, mutta vaikutti sekin niin viiruspesältä etten tohtinu ostaa. (Vaan suurin virus tietty on tämä pilligatesin Win dowsr...) Jos joku tietää tästä jotain, kertokoon: http://www.xcar360.com/immo-tool-v26.html

Antti O

Aktiivinen jäsen

Jäähöylä sanoi:

Kyseltiinkö sulta sotua?

Ylös Bottom