Clion vikakoodeja

Marko S

Nuorempi jäsen
Terve.
Tällä viikolla meiän -21 mallisee Clioon tuli koodi Tarkista saaste-esto järjestelmä.No eilen Autosalvassa luettii koodit,joita oli kassillinen.Päätettiin ajella ja seurata tilannetta,jos vaikka selviää,et johtuuko pakkasista,jäätyneitä antureista,hetkellisestä jännitteen alenemisesta tai muusta sellasesta.Onko muilla ollu samansuuntasta vaivaa?

LP

Jäsen
Kokemusten mukaan noita voi tulla ainakin jos akku on huonossa kunnossa. Maskisuojaa voin myös suositella käytettäväksi.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Terve.
Tällä viikolla meiän -21 mallisee Clioon tuli koodi Tarkista saaste-esto järjestelmä.No eilen Autosalvassa luettii koodit,joita oli kassillinen.Päätettiin ajella ja seurata tilannetta,jos vaikka selviää,et johtuuko pakkasista,jäätyneitä antureista,hetkellisestä jännitteen alenemisesta tai muusta sellasesta.Onko muilla ollu samansuuntasta vaivaa?
Ajellaanko autolla kävelymatkoja vai pidempiä matkoja?

Kävelymatkoja ajettaessa akku ei pakkasilla välttämättä lataudu kunnolla jonka vuoksi jännitteet notkahtaa startissa ja ohjausyksiköiden muistiin jää vikakoodeja.

J1975

Nuorempi jäsen
Kerran on tullut tuo sama vikakoodi -23 1.0 cliossa, Silloin oli yli 30-astetta pakkasta ja vikakoodi hävisi itsestään seuraavana päivänä.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Kuten tuhanteen kertaan todettu, viimasuojat syksyllä nokalle.

Ja mitä vikaan tulee, suosittelen että tyhjennät välijäähdyttimen jää, vesi, ja öljynmoskasta ettei tule kalliiksi.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Kuten tuhanteen kertaan todettu, viimasuojat syksyllä nokalle.

Ja mitä vikaan tulee, suosittelen että tyhjennät välijäähdyttimen jää, vesi, ja öljynmoskasta ettei tule kalliiksi.
En ole varma mutta vanhemmassa Cliossa (IV) ja Capturissa on sähköinen automaattonen kaihdin syylärin edessä, ymmärtääkseni tässä Clio V mallissa myös..
Enkä myöskään ole niin varma tuosta välijäähdyttimen tyhjentämisestäkään koska itse en ole tyhjentänyt vaikka todella lyhyttä pätkäajoa olen ajanut capturilla jo 10 vuotta, taitaa olla enemmänkin VAG konsernin tuotteiden ongelma tuo välihäähdyttimen jäätyminen..
Tosin täällä foorumilla on yksi meganen tapaus, mutta vain yksi eikä Clion tai Capturin kohdalla lainkaan (johtuisiko siis kaihtimesta).
Jos on lämmitystolppa käytössä niin ehdottomasti calix tai defa ylläpitolaturin hankinta autoon, säästää äkkiä hintansa kun ei tarvitse akkua vaihtaa..

Viimeksi muokattu:

Marko S

Nuorempi jäsen
Terve.En oo huomannu kaihdinta,pitääkii tutkii.Meillä Cliossa on Eberi,laitettiin melkein heti oston jälkee vuosi sitte,niin ei oo tarvinnu kylmäkäynnistyksii tehä.Akkuu olen ylläpitolaturilla lataillu viikon-parin välein just tuon lyhyen ajon takia.

MTI

Aktiivinen jäsen
Lämmittääkö se eberi tosiaan konettakin vai pelkkää kabiinia? Kun tahtoo tulla näissä uudemmissa herkästi vikakoodeja jos konetta lämmittää.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
En ole varma mutta vanhemmassa Cliossa (IV) ja Capturissa on sähköinen automaattonen kaihdin syylärin edessä, ymmärtääkseni tässä Clio V mallissa myös..
Enkä myöskään ole niin varma tuosta välijäähdyttimen tyhjentämisestäkään koska itse en ole tyhjentänyt vaikka todella lyhyttä pätkäajoa olen ajanut capturilla jo 10 vuotta, taitaa olla enemmänkin VAG konsernin tuotteiden ongelma tuo välihäähdyttimen jäätyminen..
Tosin täällä foorumilla on yksi meganen tapaus, mutta vain yksi eikä Clion tai Capturin kohdalla lainkaan (johtuisiko siis kaihtimesta).
Jos on lämmitystolppa käytössä niin ehdottomasti calix tai defa ylläpitolaturin hankinta autoon, säästää äkkiä hintansa kun ei tarvitse akkua vaihtaa..
Se, että sinulle ei ole käynyt näin, ei tarkoita mitään. :)

Tässä tammikuun aikana on nyt käyny minun pajalla jo neljä Tce menopeliä, yksi MB, kaksi VAG.ia joista olen sulattanu välijäähyn ja tehnyt tyhjennyksen.

Ainiin ja yksi Opel, 0,9 Stellantis kötöstys....joka nyt muutenkin aina pukilla. :D

Että ei se todellakaan ole mikään VAG vika. Yhtälailla oli minun entisessä Volvossa IC täynnä moskaa, ja oli kuitennii vm.2001.

Ne pysyy jollain tapaa paremmin puhtaana jos autolle annetaan edes joskus vähän monoa.

Marko S

Nuorempi jäsen
Lämmittääkö se eberi tosiaan konettakin vai pelkkää kabiinia? Kun tahtoo tulla näissä uudemmissa herkästi vikakoodeja jos konetta lämmittää.
Molempia,ja tuo oli Eberiltä kysyttäessä ainoita malleja,jotka tuoho sai laittaa.

MTI

Aktiivinen jäsen
Mulla tulee muistaakseni tuo tarkista saasteenestojärjestelmä dusterissa(vm-21)kun lämmittää moottoria.
Menee vikatilaan, lämpötila-anturi sekoaa.

Marko S

Nuorempi jäsen
Joo tää vikakoodi tuli tasasella 80km/h vauhdissa ja ensimmäistä kertaa meiän aikana.Se,että oliko se jonkun toisen vikakoodin seurausta,sitä seuraillaa nyt.

hhelminen

Tunnettu jäsen
Se, että sinulle ei ole käynyt näin, ei tarkoita mitään. :)

Tässä tammikuun aikana on nyt käyny minun pajalla jo neljä Tce menopeliä, yksi MB, kaksi VAG.ia joista olen sulattanu välijäähyn ja tehnyt tyhjennyksen.

Ainiin ja yksi Opel, 0,9 Stellantis kötöstys....joka nyt muutenkin aina pukilla. :D

Että ei se todellakaan ole mikään VAG vika. Yhtälailla oli minun entisessä Volvossa IC täynnä moskaa, ja oli kuitennii vm.2001.
Ei tarkoitakkaan, itse en vain olisi huolissaan..
Et ilmeisesti muista mutta tdi koneiset VAG konsernin tuotteet pääsi lehtiin ja jopa TV1 kunigaskuluttajan ohjelmaan yli viisitoista vuotta sitten koska välijäähdyttimen jäätyminen ja sitäkautta konerikkojen ongelma oli niin laaja (todettiin jopa tyyppiviaksi).
Kyllähän sinne välijäähdyttimeen kosteutta aina talvella kertyy, eri asia onko se ongelma koska kaikkiin sitä kertyy enemmän tai vähemmän.
Ja vastaus on kyllä varsinkin jos kyseessä on dieselauto koska niissä on palotila niin pieni että pienikin vesi voi aiheuttaa moottoririkon.

muski

Aktiivinen jäsen
Minulla on -21 Captur 1,0 Tce 90 herjannut "tarkista suihkutus" jo kolme kertaa vähän reilun vuoden aikana. Viime talvena meni vikatilaan, eikä kulkenut 30km/h lujempaa, niin hinuri vei korjaamolle. Syynä hiukkassuodattimen paine-erotunnistimen letkuissa ja anturissa kosteutta. Liekö sitten jäätynyt. No kesällä alkoi tekemään samaa, kun kiihdytti moottoritielle ja kierrokset nousi yli 4000 r/min. Sama juttu, letkuihin paineilmaa ja anturiin myös. Sama loppu syksystä. Edellinen korjaamo oli laittanut klemmarit anturin letkuihin, niin annoin sinne paineilmaa ja anturiin myös. Vika poistui. Minulla on viimasuojat keulassa, vaikka siellä automaatti kaihdin onkin. Tuossa profiilikuvan -19 Clio 5 ei onneksi ole hiukkassuodatinta.

Marko S

Nuorempi jäsen
Meillä Clio joskus ja tehny tuon tarkista suihkutus,mut lähteny melko heti pois,eikä jättäny mitää vikamuistiin.Joskus pitäis ajella vähä ripeämmin,kun suurimmaks osaks näillä meidän autoilla ajellaan,ku hautajaissaattueessa.Osin siitä johtuen olen noin kerta vuoteen laittanut polttoaineen sekaan jonkun hyvän puhdistusaineen.

tippa77

Jäsen
1,8 tce talismaanissa on webasto ja jos lämmittää yli 15 min, tulee joka kerta tarkista suihkutus ilmoitus, poistuu kyllä jos sammuttaa ja starttaa uudestaan

muski

Aktiivinen jäsen
1,8 tce talismaanissa on webasto ja jos lämmittää yli 15 min, tulee joka kerta tarkista suihkutus ilmoitus, poistuu kyllä jos sammuttaa ja starttaa uudestaan
Todennäköisesti sinulla on muistissa vikakoodeja tuosta lämmityksestä, että kun menet katsastukseen, niin kannattaa poistaa ne tai muuten saattaa tulla hylky, kun muistissa vikakoodeja tuosta lämmityksestä.

Ylös Bottom