Hei,
Clio -02 on kehitellyt viimeaikoina vikaa tod. näk. käynnistyksenestoon liittyen.
Lyhyt kuvaus ongelmasta
- Päivän ensimmäinen (tai hieman pidemmän tauon jälkeen, yli 30 min) käynnistys onnistuu ilman mitään ongelmia ja vaikkapa bensa-asemalle ajelu onnistuu vallan hyvin.
- Ajon jälkeen kun auton sammuttaa ja yrittää käynnistää uudelleen, niin rellu ei suostu starttaamaan.
- Mittariston punainen valo vilkuttaa nopeasti.
- Punainen valo vilkkuu nopeasti molemmilla avaimilla.
- Mittariston kaikki valot syttyvät ja ne joiden pitää sammua sammuvat.
- Starttaaminen ei onnistu, starttimoottori ei puhu mitään.
Yhdeksi ratkaisuksi ehdotettiin avaimien kopioimista. Käytin avaimia lukkosepällä ja hän totesi, että sai luettua molempien avaimien sirut. Itse olen googlaillut ja keskustelupalstoja selaillut sen verran, että niiden perusteella vahvin ehdokas ongelman lähteeksi olisi avaimen lukijarengas.
Mikä on foorumilaisten arvio ongelman syystä ja miten sen saisi ratkaistua?
Clio -02 on kehitellyt viimeaikoina vikaa tod. näk. käynnistyksenestoon liittyen.
Lyhyt kuvaus ongelmasta
- Päivän ensimmäinen (tai hieman pidemmän tauon jälkeen, yli 30 min) käynnistys onnistuu ilman mitään ongelmia ja vaikkapa bensa-asemalle ajelu onnistuu vallan hyvin.
- Ajon jälkeen kun auton sammuttaa ja yrittää käynnistää uudelleen, niin rellu ei suostu starttaamaan.
- Mittariston punainen valo vilkuttaa nopeasti.
- Punainen valo vilkkuu nopeasti molemmilla avaimilla.
- Mittariston kaikki valot syttyvät ja ne joiden pitää sammua sammuvat.
- Starttaaminen ei onnistu, starttimoottori ei puhu mitään.
Yhdeksi ratkaisuksi ehdotettiin avaimien kopioimista. Käytin avaimia lukkosepällä ja hän totesi, että sai luettua molempien avaimien sirut. Itse olen googlaillut ja keskustelupalstoja selaillut sen verran, että niiden perusteella vahvin ehdokas ongelman lähteeksi olisi avaimen lukijarengas.
Mikä on foorumilaisten arvio ongelman syystä ja miten sen saisi ratkaistua?