Clio-IV

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Clio-IV

hhelminen sanoi:
Kysymys kuuluu, onko moottorin ohjausta tai turboa muutettu tuossa 2014-2015 mallien välissä (overboost on tullut ainakin) vai olikohan Korsikalla vain joku moottorin ohjaukseltaa "häiriöllinen" tapaus tuosta Cliosta.
Itse itselleni vastaten, ilmeisesti myös teknisiä/mekaanisia muutoksia on koska lastutettaessa softa on eri 2013-2014 malleille kun 2015 malleille.

renukaitsu

Jäsen

Auto on nyt ajossa vaikka kolarikorjaus on vielä kesken joten käytin nyt kolmenkympin huollossa vaikka kilometrejä onkin vasta 26tkm kun 2v tuli tässä täyteen.Laittelivat sitten sen ilmastoinninkin kuntoon vihdostaviimein ettei pääse talvella hiki lentään ja ne jarruletkut tarkisteltiin.Lisäksi työnjohtaja ilmoitti kun hain autoa että alapallonivelet loppu joten pitää pikaisesti vaihtaa mutta kun takuu on mennyt umpeen niin ei ole varmaa meneekö enään takuuseen.Minä olin vähän ihmeissäni kun olen ollut siinä uskossa että näissä on 4v/100tkm takuu mutta työnjohtajan mukaan ei kuulemma ole 2013vm sitä ja tarkisti vlelä asian,sanoin sille että antaa olla kun vien tämän kuitenkin vaihtoon heti kun kolarikorjaukset kuntoon tulee.Olivat sitten jättäneet päiväajovalojen piuhatkin irti tuon ilmastointihomman yhteydessä kun nekään ei enään pala joten sitäkin korjausta varten taas aikaa varaamaan.
Löysin auton papereista renault lisätakuu paperin jonka mukaan takuu on 4v/100tkm joten pitää nyt varmaan mennä se kädessä sinne huoltoon jos siitä jotain hyötyä olis vai onko vaan joku mainoskikka tuo pitkä huuhaa takuu.

Tmex

Clio IV

Alapallonivelet 26 tkm ajosuoritteella loppu, täh? Mulla kesto ex sitikassa 290 tkm ja katsuri sanoi että ei hylkää mutta mieti jo vaihtoa.Vaihdoin autoa.

renukaitsu

Jäsen

Tmex sanoi:
Alapallonivelet 26 tkm ajosuoritteella loppu, täh? Mulla kesto ex sitikassa 290 tkm ja katsuri sanoi että ei hylkää mutta mieti jo vaihtoa.Vaihdoin autoa.
Niimpä,ne kun kestää mopoautoissakin pidempään.

hhelminen

Tunnettu jäsen

Muutenkin tuo takuu on kuluvien osien kohdalla vähän niin ja näin, yleensä kun takuu ei kata niitä.
Varsinkin jarrupaloja on aika turha takuuseen huudella, mutta tosiaan ei pallonivelten pitäisi noilla kilometreilla loppuun kulua.
Tapauksessasi on ennemminkin kuluttajasuojan määrittelemä valmistusvirhe (oletettu kestoikä) tuotteessa....

Tmex

Clio IV

Mulle jäi varsin positiivinen käsitys työmatkalla vuokraamon uudesta Cliosta. Vaimo kyselee vinkkiä mikä auto hänelle hankittaisiin, toki Clion kokoluokan auto saattaa olla halvalla kasattu mutta Clio taitaa jäädä kauppaan.

renukaitsu

Jäsen

En taida edes viittiä alkaa vääntään meneekö pallonivelet takuuseen kun niitten tulo kestää kuitenkin 1-2kk niin kuin muidenkin osien ja auto on kuitenkin siinä vaiheessa jo vaihdettu.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

No se on siinä ja siinä että onko ne "loppu" ja loppu. Nykyinen Suomen tiestö on kyllä täynnä kuuoppia ja koloja ja kaupunki ajelu rasittaa niveliä enemmän kuin valtatie. Marmoritiskin huolto saattaa sanoa,että vaihto on ajankohtaista jos väljyyttä on vähänkin. Tosin kunnossa olevat eivät syö muuten renkaita eikä muuten alustaa. Usein olen samalla vaihdattanut nipun alustan pusliakin. Kertaheitolla ajettavuus on parantunut.

Mitä tarkoittaa halvalla kasattu? Jokainen auto näistä uusista on niin halvalla kasattu,että korjaaminenkin tulee uusissa autoissa kalliimmaksi kuin vanhoissa.

Tmex

Clio IV

Pallonivelen kanssa on laatuongelma jos se kestää vain 26 tkm. Väljyys on helppo todeta. Tarkoitin että huonoa laatua on pallonivel, lie halpa ja laaduton.Vertasin omaan kuoppateitä ajeltuun sitikkaan ko osan kestoa. Mulla on mielikuva että renu takavuosina söi liikaa alustan osia, toivoin että kehitystä olisi tapahtunut mutta huonolta vaikuttaa.

Antti O

Aktiivinen jäsen

No ei 26tkm kohdalla saa kyllä pallonivelet olla loppu. Ei vissiin ole Renault oppinut mitään aikanaan kun lagunoista meni palloja hurjaa tahtia.
Jos renaultti haluaa yhtään hoitaa asian hyvin se hoitaa ns. goodwillinä nuo pallot kuntoon jos takuu ei kerta ole voimassa.
Itse miellän että 200tkm toisella puolella voi niitä palloja alkaa vaihtelemaan normaalisti..Omassa käyttöautossa on 203tkm nyt mittarissa ja edelleen alkuperäiset alatukivarret palloineen paikallaan, samoin myös rt. päät.

Luukkonen

Aktiivinen jäsen

Fuego Turbo sanoi:
No se on siinä ja siinä että onko ne "loppu" ja loppu. Nykyinen Suomen tiestö on kyllä täynnä kuuoppia ja koloja ja kaupunki ajelu rasittaa niveliä enemmän kuin valtatie. Marmoritiskin huolto saattaa sanoa,että vaihto on ajankohtaista jos väljyyttä on vähänkin. Tosin kunnossa olevat eivät syö muuten renkaita eikä muuten alustaa. Usein olen samalla vaihdattanut nipun alustan pusliakin. Kertaheitolla ajettavuus on parantunut.

Mitä tarkoittaa halvalla kasattu? Jokainen auto näistä uusista on niin halvalla kasattu,että korjaaminenkin tulee uusissa autoissa kalliimmaksi kuin vanhoissa.
No onhan toi nyt aivan hävytöntä jos pallonivel kestää vain 26tkm! Omassa (ei rellu) vaihdoin alatukivarret kun niillä oli ikää 10v ja 250tkm, enkä vaihtanut kolinan takia vaan sen takia että taakse vaidettiin puslia niin samalla sinne eteenkin vaihtaa koko tukivarret ja saa uudet jäykät puslat.

renukaitsu

Jäsen

Tänään poikkesin huollossa ja laittoivat unohtuneen päiväajovalojen liittimen kiinni ja samalla kyselin tuosta takuusta kun se mielestäni on 4vuotta ja niinhän se sitten onkin vaikka alkuun muuta väitettiinkin.Kyllä ne pallonivelet on hiukan kolinaa mukulakivetyksellä pitäneet jo jonkin aikaa mutta ajoni on 99% kestopäällysteellä tapahtuvia joten ei ole pahemmin haitannut.
Nyt sitten ilmoittivat että pallonivelet tulleet ja myöskin alatukivarret kun pitää kuulemma vaihtaa nekin,taitaa olla tyyppivika kun noin nopiaa löyty osat.

Päivitytystä tohon takuuhommaan,alatukivarret palloineen vaihdettu nyt ja sen takia vaihdettiin molemmat kun pelkkiä palloniveliä ei voi vaihtaa vaan menee aina molemmat yhdessä.Kuuden tunnin homma joten olis pikkasen kirpassu jos tollasen olis omasta pussista joutunu kustantaan.
Tohon takuuseenkin sain hieman lisätietoa,takuu on 4 vuotta mutta kuluvilla osilla 2 vuotta joihin nämä niveletkin kuuluvat.

renukaitsu

Jäsen

Nyt kun auto rupee oleen kaikilta osin kunnossa niin tuli käytyä muutamissa liikkeissä näyttämässä tuota kun nelivetoon ajattelin tässä jälleen palata.Hyvityshinnat kyllä olivat sitä luokkaa että taitaa jäädä tällä erää vaihtamatta,n.7500-8000€ arvo laskenut parin vuoden ja 27tkm aikana.Tosin edellisen seatinkin kohdalla pudotus oli melkoinen,kolme vuotta 45tkm ja siinä putosi arvo 14 000€.Seatti oli hankintahinnaltaan kyllä huomattavasti kalliimpi.
Päivitystä tuohon auton vaihtoon,nyt sain kohtuullisen hyvityksen ja clio meni vaihtoon.

ripa

Jäsen

renukaitsu sanoi:
Nyt kun auto rupee oleen kaikilta osin kunnossa niin tuli käytyä muutamissa liikkeissä näyttämässä tuota kun nelivetoon ajattelin tässä jälleen palata.Hyvityshinnat kyllä olivat sitä luokkaa että taitaa jäädä tällä erää vaihtamatta,n.7500-8000€ arvo laskenut parin vuoden ja 27tkm aikana.Tosin edellisen seatinkin kohdalla pudotus oli melkoinen,kolme vuotta 45tkm ja siinä putosi arvo 14 000€.Seatti oli hankintahinnaltaan kyllä huomattavasti kalliimpi.
Päivitystä tuohon auton vaihtoon,nyt sain kohtuullisen hyvityksen ja clio meni vaihtoon.
Aika muikea arvonpudotus :-[

Mulla oli edellinen auto BMW ja vähän runsaat puolitoista vuotta sillä ajoin. Siinä säilyi arvo hyvin. Sain sentilleen saman takaisin mitä siitä maksoinkin...

renukaitsu

Jäsen

12 500€ oli paras hyvitys hinta(uutena 17 900€) ja sillä annoin mennä,myynnissä 13 900e käyttöautossa.Nyt ajellaan uudehkolla neliveto mokalla.

hhelminen

Tunnettu jäsen

renukaitsu sanoi:
12 500€ oli paras hyvitys hinta(uutena 17 900€) ja sillä annoin mennä,myynnissä 13 900e käyttöautossa.Nyt ajellaan uudehkolla neliveto mokalla.
No aika linjassa loppujen lopuksi saamasi hyvitys jos vertaa nettiauton hintoja.
Onnea uuden moccamasterin omistajalle.. ;)
Itse en ymmärrä miksi capturin hinnat ei putoa samalla lailla parikaan vuotta vanhoissa (outoa relluksi), oli pakko ostaa uusi...

renukaitsu

Jäsen

Outo juttu tuo on kyllä että capturissa säilyy arvo paremmin.Kattelin kanssa nettiautosta ja 1-2 vuotiaat capturit olivat 3000-5000€ kalliimpia kuin vastaavat farkku cliot eikä niissä nyt uutena kovin merkittävää hinta eroa ole.

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Jallmari sanoi:
Nykyisellä myyntivauhdilla Clio palauttaa pitkästä aikaa Renaultin 30 myydyimmän automallin joukkoon.

Vuoden loppuun mennessä Clio ohittanee Honda CR-V:n (30.), Volvo V70:n (29.) ja Honda Civicin (28.).
Taitaa olla sitten eka kerta vuoden 2010 jälkeen kun Rellun malli on top 30:ssä! Romukampanjan jatkorahoitus taisi tuoda mukavan määrän kauppoja.

http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/1092/lokakuu_2015.pdf

Liitteet

ripa

Jäsen

Heip renu-ihmiset.

Puuttuuko teidän menopeleistänne kuljettajan puolelta jalkatilasta muovilevy joka peittää pellin ja mm. ohjaustangon?

En sitten 1920-luvun autojen ole nähnyt moista.

Joten onko autostani unohtunut peitelevy vai onko kyse siitä, että virma säästää kaikessa mahdollisessa?

Ylös Bottom