Clio-IV

Kapa

Nuorempi jäsen
Vs: Clio-IV

Onko Suomessa tehty yhtään vertailutestiä, jossa Clio IV olisi ollut? Ainakaan en ole löytänyt. Nuo pikatestit, joita on niin aika monesta vaikuttaa siltä, että varsin ennakkoluuloisesti ovat tehty. Varsinkin, koska itse olen nuo Vag-leirin kilpailijat käynyt varsin tarkkaan läpi. MIelestäni ohjaus on parempi tuntumaltaan kuin missään noissa. Varsinkin sorateillä on ollut Cliolla mukava ajaa. Ainoa, missä ei ole ollut miellyttävää on nuo todella syvällä uralla olevat asfalttiväylät, mutta niin on myös muillakin epämukavaa, Viiksien toiminnot poikkeavat merkittävästi Vagin käytännöistä, mutta sehän on tottumiskysymys. On varmaan testaajille kynnys, mikä näkyy arvioissa.

ville_te

Jäsen

hhelminen sanoi:
Mitäs Clio 0.9 Tce koneella vie gasoliinia motarilla matka-ajossa 120km/h nopeudella?
Tuli vaan mieleen kun uudessa TM:ssä on Kia Rio 1,0 T-GDI EX (3 syl suorasuhkutteinen turbokone) josta mainitaan että tasaisella 120km/h nopeudella kulutus nousee lähes kahdeksaan litraan sadalla!
Lehdessakin todetaan Kia:sta että Se on pienelle autolle aika paljon ja minä kun pidin korkeahkona kun Capturissa pysyy juuri alle 7 litran lukemissa (noin 130km/h nopeudessa menee 7L/100km raja).
Ajoin Turun moottoritiellä välin Lohja-Espoo molempiin suuntiin vakkarilla 120km/h ja kulutus oli ajotietokoneen mukaan n. 5,7l/100km. Tässä siis vain moottoritieajo. Erittäin kova tuuli oli tänään. Edellisenä päivänä ajoin koko työmatkani 55km suuntaansa 5,0l/100km kulutuksella. Rauhallisempi vauhti tosin. Eilenkin tuuli kovaa.

Autona tuliterä Renault Clio Sport Tourer 0.9 tce ja mittariin kertynyt nyt 300km.

hhelminen

Tunnettu jäsen

ville_te sanoi:
Ajoin Turun moottoritiellä välin Lohja-Espoo molempiin suuntiin vakkarilla 120km/h ja kulutus oli ajotietokoneen mukaan n. 5,7l/100km. Tässä siis vain moottoritieajo. Erittäin kova tuuli oli tänään. Edellisenä päivänä ajoin koko työmatkani 55km suuntaansa 5,0l/100km kulutuksella. Rauhallisempi vauhti tosin. Eilenkin tuuli kovaa.

Autona tuliterä Renault Clio Sport Tourer 0.9 tce ja mittariin kertynyt nyt 300km.
Eli karkeasti Capturin kohdalla moottoritienopeuksilla litran satasella syö tuo korkeampi kori ja isompi maavara verrattuna Clioon.

Docw

Jäsen

Clion jarrut ovat olleet pienimuotoinen pettymys. Pito riittää, mutta jokusen tiukemman pysähdyksen jälkeen paras ensipuraisu hukkui ja tiukassa jarrutuksessa etupää tahtoo täristää. Vaihdoin kokeeksi alle EBC:n tuotokset, katsotaanpa miltä nämä tuntuu.

Onhan tuolla jo 13tkm ajettu, että olihan se aikakin jo vaihtaa uutta palaa alle :)

arson

Aktiivinen jäsen

Kapa sanoi:
Onko Suomessa tehty yhtään vertailutestiä, jossa Clio IV olisi ollut? Ainakaan en ole löytänyt. Nuo pikatestit, joita on niin aika monesta vaikuttaa siltä, että varsin ennakkoluuloisesti ovat tehty. Varsinkin, koska itse olen nuo Vag-leirin kilpailijat käynyt varsin tarkkaan läpi. MIelestäni ohjaus on parempi tuntumaltaan kuin missään noissa. Varsinkin sorateillä on ollut Cliolla mukava ajaa. Ainoa, missä ei ole ollut miellyttävää on nuo todella syvällä uralla olevat asfalttiväylät, mutta niin on myös muillakin epämukavaa, Viiksien toiminnot poikkeavat merkittävästi Vagin käytännöistä, mutta sehän on tottumiskysymys. On varmaan testaajille kynnys, mikä näkyy arvioissa.
Silloin kun Clio IV:n farmari esiteltiin oli se TM:ssä varmuuden vuoksi sijoitettu parin sivun päähän Skoda Fabia farmarista. Kumpikin oli karkeasti saman hintaisia ja varustettu ahdetulla 1.2-litraisella moottorilla. En muista oliko Skoda DSG:llä, mutta Clio oli muistaakseni nimenomaan 1.2tce + kaksoiskytkinautomaattilla. Niistä olisi saanut hyvän parivertailun, mielestäni mielenkiintoiseen pienien farkkujen luokkaan.

konjamiini

Jäsen

No niin: nyt on Clio IV sitten saatu läpi ekasta katsastuksesta: mittarissa on 216 000 km jota ei katastusmies ensin oikein tahtotunut uskoa mutta pakkohan se oli kun näki matkamittarin lukemat. Ennen katsastusta vaihdatin etujarrulevyt + palat = olivat ihan loppu. Mutta sitten etuiskari oli alkanut vuotaa vissiinkin sen parin viikon aikana mitä oli väliä tuon jarrulevy+pala rempan ja katsastuksen väliä joten hylsy siitä tuli. No vaihdatin sitten uudet etuiskarit ja ne oli vaihdettava merkkihuollossa koska kuulemma niitä ei vielä saa harakiriliikkeistä kun on kuulemma vielä niin uusi malli... en tiedä kustiinko mua silmään mutta tehtiin sitten merkkiliikkeessä ja makso 320,00 euroa. Nyt sitten perjantaina meni sitten läpi uusintakatsastuksesta. Iskarit kesti edessä noin 215 000 km mikä ei mun mielestä ole paha.... tosin pääasiassa pitkää maantieajoa.

Nyt muuten navigaattori on menyt pimeäksi ja herjaa "FATAL ERROR IN MAIN THREAD" = mitäs tämä tarkoittaa?

bugenhagen

Jäsen

konjamiini sanoi:
No niin: nyt on Clio IV sitten saatu läpi ekasta katsastuksesta: mittarissa on 216 000 km jota ei katastusmies ensin oikein tahtotunut uskoa mutta pakkohan se oli kun näki matkamittarin lukemat.
Täytyy kyllä hattua nostaa jotta oot jaksanut tolla ulkohyyssillä tollaisen matkan tossa ajassa päästellä ;D

konjamiini

Jäsen

bugenhagen: ajan vuodessa noin 80.000 km työajoa (pitkiä maantieajopätkiä pääasiassa Suomen rintamailla) mutta mulla käytössä myös tämän Clion lisäksi toinen isompi dieselauto ( ei ole rellu) - tällä Cliolla ajelee myös rouva ja jälkikasvukin joten itse en ole ajanut tuota 216.000 km. Syy siihen miksi itse kuitenkin ajan paljon Cliolla on auton tosi matala keskikulutus - maantieajossa esim.talvirajoitusten aikana keskikilutus huitelee siinä 3,4 litran paikkeilla minkä olen laskenut -ei siis perustu ajotietokoneen näyttöön. Lisäksi olen luonteeltani sen verran pihi, että en ala ostelemaan mitään saksalaisia premiummerkkejä tms. sillä ajan kuitenkin parissa komessa vuodessa auton vaihtokuntoon; ennemmin kannattaa ostaa vaikka Talvivaaran arvonsa menettäneitä osakkeita.... lisäksi kyllä sillä Cliollakin siirtää itsensä paikasta toiseen siinä missä jollain johtotähdelläkin - kyllä meikäläisen ego kestää sen ihan hyvin

bugenhagen

Jäsen

konjamiini sanoi:
bugenhagen: ajan vuodessa noin 80.000 km työajoa (pitkiä maantieajopätkiä pääasiassa Suomen rintamailla) mutta mulla käytössä myös tämän Clion lisäksi toinen isompi dieselauto ( ei ole rellu) - tällä Cliolla ajelee myös rouva ja jälkikasvukin joten itse en ole ajanut tuota 216.000 km. Syy siihen miksi itse kuitenkin ajan paljon Cliolla on auton tosi matala keskikulutus - maantieajossa esim.talvirajoitusten aikana keskikilutus huitelee siinä 3,4 litran paikkeilla minkä olen laskenut -ei siis perustu ajotietokoneen näyttöön. Lisäksi olen luonteeltani sen verran pihi, että en ala ostelemaan mitään saksalaisia premiummerkkejä tms. sillä ajan kuitenkin parissa komessa vuodessa auton vaihtokuntoon; ennemmin kannattaa ostaa vaikka Talvivaaran arvonsa menettäneitä osakkeita.... lisäksi kyllä sillä Cliollakin siirtää itsensä paikasta toiseen siinä missä jollain johtotähdelläkin - kyllä meikäläisen ego kestää sen ihan hyvin
Siksi nostankin hattua, itsellä ei hermot kestäis, senverta mukavuudenhaluinen. Jaa saako muuten jostain ostettua vielä talvivaaraa ;D ;D

Antti O

Aktiivinen jäsen

Nopeasti vilkaistuna Monroelta ainaskin näyttäisi löytyvän kierros iskareita clio4 0.9 tce:hen:

https://profiteile.de/renault-ersatzteile/federung-daempfung/stossdaempfer/:renault-clio-iv-0-9-tce-90,57401/

markoolio

Jäsen
Moottorinlämmitin ja EURO6 Vs: Clio-IV

Soittelin eilen merkkiliikkeeseen ja kyselin moottorinlämmittimen asennuksen hintaa uuteen autooni Clio IV Sport Tourer 0.9tce 2017. Ensisijaisesti harkitsen letkulämmitintä, koska minulla on käsitys, että se on ylivoimaisesti parempi moottorin lämmitystapa säteilylämmittimeen verrattuna.

Marmoritiskiltä arvioitiin hinta, mutta kertoivat, että maahantuojan tiedotteen mukaan letkulämmitintä ei saisi EURO6-koneeseen asentaa. Lupasivat vielä selvittää asiaa tarkemmin ja palata, koska tiedote oli aika vanha. Oletteko te muut 0.9tce koneen omistajat hankkineet säteilylämmittimen vai letkulämmittimen? Mikä oli hinta asennuksineen jos liikkeessä asennutitte?

hhelminen

Tunnettu jäsen
Vs: Moottorinlämmitin ja EURO6 Vs: Clio-IV

markoolio sanoi:
Soittelin eilen merkkiliikkeeseen ja kyselin moottorinlämmittimen asennuksen hintaa uuteen autooni Clio IV Sport Tourer 0.9tce 2017. Ensisijaisesti harkitsen letkulämmitintä, koska minulla on käsitys, että se on ylivoimaisesti parempi moottorin lämmitystapa säteilylämmittimeen verrattuna.

Marmoritiskiltä arvioitiin hinta, mutta kertoivat, että maahantuojan tiedotteen mukaan letkulämmitintä ei saisi EURO6-koneeseen asentaa. Lupasivat vielä selvittää asiaa tarkemmin ja palata, koska tiedote oli aika vanha. Oletteko te muut 0.9tce koneen omistajat hankkineet säteilylämmittimen vai letkulämmittimen? Mikä oli hinta asennuksineen jos liikkeessä asennutitte?
Onhan se letkulämmitin (Calic Letkuämmitin 1762020 500W) jo lähtökohtaisesti paljon tehokkaampikin kuin säteilylämmitin (Defa säteilylämmitin 421806 300W), hinnassa ei käytännössä ole edes eroa (Omalla kohdalla Calix oli jopa halvempi).
Tuo ettei letkulämmitintä saisi asentaa on viime vuoden vanhaa tietoa, aiheutti jollakin moottorin softaversioilla kylmäkäynnistysongelmia.
Nyttemin kielto on kumottu asia on korjattu auton/moottorin softapäivityksellä, tajoaahan Renault itsekin nyttemmin tuota letkulämmitintä lisävaruste hinnastossaan.

markoolio

Jäsen

hhelminen sanoi:
Onhan se letkulämmitin (Calic Letkuämmitin 1762020 500W) jo lähtökohtaisesti paljon tehokkaampikin kuin säteilylämmitin (Defa säteilylämmitin 421806 300W), hinnassa ei käytännössä ole edes eroa (Omalla kohdalla Calix oli jopa halvempi).
Tuo ettei letkulämmitintä saisi asentaa on viime vuoden vanhaa tietoa, aiheutti jollakin moottorin softaversioilla kylmäkäynnistysongelmia.
Nyttemin kielto on kumottu asia on korjattu auton/moottorin softapäivityksellä, tajoaahan Renault itsekin nyttemmin tuota letkulämmitintä lisävaruste hinnastossaan.
Kiitos tämä selvitti asiaa! Soittelen uudelleen liikkeeseen tämän tiedon kanssa.

hhelminen

Tunnettu jäsen

markoolio sanoi:
Kiitos tämä selvitti asiaa! Soittelen uudelleen liikkeeseen tämän tiedon kanssa.
Lisätään vielä että oma Captur 0.9 Tce on EURO6 ja siinä on ollut letkulämmitin uudesta asti eikä ongelmia ole ollut..

markoolio

Jäsen

hhelminen sanoi:
markoolio sanoi:
Lisätään vielä että oma Captur 0.9 Tce on EURO6 ja siinä on ollut letkulämmitin uudesta asti eikä ongelmia ole ollut..
Tänään soittivat merkkiliikkeestä. Maahantuojalta saamansa tiedon mukaan letkulämppäriä ei saa asentaa. Oli tosin hieman epämääräinen vastaus. Voipi olla, ettei maahantuojakaan ole oikein tietoinen. Eivät suostuneet asentamaan letkulämppäriä vaan ohjasivat Uudenmaan autovarustelun asiakkaaksi.

hhelminen

Tunnettu jäsen

markoolio sanoi:
Tänään soittivat merkkiliikkeestä. Maahantuojalta saamansa tiedon mukaan letkulämppäriä ei saa asentaa. Oli tosin hieman epämääräinen vastaus. Voipi olla, ettei maahantuojakaan ole oikein tietoinen. Eivät suostuneet asentamaan letkulämppäriä vaan ohjasivat Uudenmaan autovarustelun asiakkaaksi.
Tässä uusin Clion lisävarustelista https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2017/03/Hinnasto_20.2-5.3.2017_Clio_ST_Navi_Limited.pdf

Ja tässä Capturin https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2016/09/Captur-Ja%cc%88lkiasenteiset-lisa%cc%88varusteet_26092016.pdf
Capturin kohdalla jo vuoden vanha mutta uudempaakaan ei ole julkaistu.

Kummassakin nuo letkulämmittimet vielä löytyvät..

markoolio

Jäsen

hhelminen sanoi:
markoolio sanoi:
Tässä uusin Clion lisävarustelista https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2017/03/Hinnasto_20.2-5.3.2017_Clio_ST_Navi_Limited.pdf

Ja tässä Capturin https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2016/09/Captur-Ja%cc%88lkiasenteiset-lisa%cc%88varusteet_26092016.pdf
Capturin kohdalla jo vuoden vanha mutta uudempaakaan ei ole julkaistu.

Kummassakin nuo letkulämmittimet vielä löytyvät..
Niinpä näkyy. Kiitos tästä. Informoin liikettäkin tästä. Jostain syystä tosin tuo tuotenumero on Defan ja Calixin lämmittimellä sama 421806 tuossa Clion lisävarustehinnastossa. Virhe todennäköisesti vain tuotenumeroissa.

tiva55

Rellumies

markoolio sanoi:

Tilasin uuteen Clioon Defan letkulämppärin merkkiliikkeestä ja asensivat mukisematta. 550 maksoi hinnaston mukaisesti.

Olen nyt ajellut 4kk ja 5 tkm Clio IV 0.9tce Sport Tourerilla ja pääosin olen tyytyväinen. Ainoastaan rengasmelu on vähän häiritsevä 120 km/h vauhdissa ja paikaltaan liikkeelle lähdön tehottomuus häiritsee kun vertaa edelliseen 1.6 I-Meganeen. Lisäksi vaihteiston satunnainen kolahdus ihmetyttää kun vaihtaa 2 -> 3 vaihteelle. Vai mistä lienee vaimea kolahdus etupäästä kuuluu. Peruutusvaihde ei mene ensimmäisellä yrittämällä päälle kuin noin joka toinen kerta (Muokattu: Alussa meni vain joka toisella kerralla, nyt ongelma ehkä vain joka neljännellä kerralla eli on se paremmaksi muuttunut). Kytkin ylös ja pohjaan niin sitten menee. Ei pitäisi vaihteiston enää olla uuden jäykkä 5 tkm jälkeen. Onko muilla ollut vastaavia havaintoja?

Positiivisia puolia sitten onkin paljon, hinta-laatu suhde tuntuu olevan enemmän kuin kohdillaan ja bensan kulutus oli iloinen yllätys. Ainakin kesällä pääsee lähelle ilmoitettuja kulutuslukemia mikä tuntuu nykyautoissa olevan harvinainen ominaisuus. Kulutus on pyörinyt 4,4 - 5,6 välillä.

markoolio

Jäsen

Rellumies1 sanoi:
Tilasin uuteen Clioon Defan letkulämppärin merkkiliikkeestä ja asensivat mukisematta. 550 maksoi hinnaston mukaisesti.
Oletko varma, että on Defan letkulämppäri? Minulla on käsitys, että vain Calixilta saa letkulämppärin tuohon moottoriin. Defan lämppäri on säteilylämmitin. Onko lämmitysjohto vihreä?

pasiv

Aktiivinen jäsen

Faijan 3000km ajettuun Clioon on jo vaihdettu happianturi kahteen kertaan. Johtosarjassa ei ole todettu vikaa. Onkohan muilla samalaisia kokemuksia?

Ylös Bottom