Selvittelin tuossa, että vika johtuu tosiaan palaneesta vastuksesta eikä esimerkiksi johtoviasta.
Kysymys kuuluukin mitä kautta tuon lämmittimen saa irrotettua/vaihdettua. Olin lähes varma, että alakautta onnistuu, mutta en olekaan varma.
Kannattaako sitten uusia vai laittaako letkulämmittimen kiertovesipumpulla?Taitaa olla aikas yleistä tuo vastuksen palaminen, jotenkin sellainen kutina jäänyt, että joku niitä polttaa joskus ja urakalla. Onko niin ,että tuon säteilylämmittimen asennuspaikka tai jotenkin muu, koska tuo on kuin lehmän henkäys ja lämmittyykö mikään muu kuin öljypohja? jos sekään..
Miten päädyin tuohon diagnoosiin jos se lämmitin on vielä hukassa?Selvittelin tuossa, että vika johtuu tosiaan palaneesta vastuksesta eikä esimerkiksi johtoviasta.
Kysymys kuuluukin mitä kautta tuon lämmittimen saa irrotettua/vaihdettua. Olin lähes varma, että alakautta onnistuu, mutta en olekaan varma.
Kyllä se ihan moottorilohkoa lämmittää eikä öljypohjaa tässä tapauksessa. Voihan sen myös öljypohjaan asentaa.Säteilylämmittimen tehtävä on lämmittää öljypohjaa/moottoriöljyä. Noista letkulämppäreistä kun ei tiedä että saako niitä toimimaan uusissa autoissa.
Pumpullinenkaan ei toimi kaikissa, kokemuksesta tiedän. Vaikka kone lämpiää tasaisesti, kun moottorin lämpötila nousee yli 20 asteen niin auto menee vikatilaan. Lisäksi mittaa aikaa, jos edellisestä ajosta on alle 8h niin lämmityksestä ei aiheudu häiriöitä. Heti 8h jälkeen lämmitys sytyttää vikavalon.Ja MTI.lle, nimenomaan pumpullinen käypi parhaiten koska lämpö jakaantuu tasasesti. Pelkällä lohko tai letkuvastuksella tulee näitä ongelmia että jokin lämpösensoreista saa liikaa lämpöä ja anturi ristiriidan vuoksi syttyilee vikavalot, tai niinkuin tietyissä PSA-konsernin diesel versioissa letkulämppäriä käyttäessä flekti lähtee heti huutaan käynnistyksen jälkeen vaikka olis kuinka kylmä.
Mä oon tainnu päästä siis aika pienillä murheilla. Clio iv:llä ajoin vajaassa 3 vuodessa 100tkm ja nyt tuli just v clioon 100tkm 3v ja 1kk. Ei oo jäätyny takajarrut eikä huohotin tai välijäähdytin. Auto ollut aina ulkona. Lieneekö sit syynä että kun kilometrejä tulee noin paljon, eli pitkää siivua ajelen töihin ja takas.
TT-thermo asennettu, suht hyvin se sinne mahtuu.Minkähän kokoinen Cliossa tämä letku moottorin ja sisäkennon välissä on? Näyttäisi olevan moni letkulämmitin 16mm letkulle.
Tai pitäisikö sanoa että öljytilaa lämmittää, oljypohja kun näisssä ei ole paljon syvää ruokalautasta suurempi..Kyllä se ihan moottorilohkoa lämmittää eikä öljypohjaa tässä tapauksessa. Voihan sen myös öljypohjaan asentaa.
Alakautta joka tapauksessa vaihdettava.