Clio IV sekalaista höpötystä

I

isopahvi

Vieras
Käytin Clioni kestopinnoitettavana. Pinnassa nyt Finikor Brilliant Plus. Stop-Rust Oy (Kyläsaarenkatu 7 HKI) otti toimenpiteestä 340 e antaen mukaan kolmen vuoden takuutodistuksen.
Pesuohjeeksi sain huuhtelun painepesurilla ilman mitään pesuaineita. Näin siis toimin, katsotaan mihin se riittää.

Kuva ei tee oikeutta kiillolle. Auringonlaskun värikirjo ei välity.

I

isopahvi

Vieras
Vs: Clio IV sekalaista höpötystä

Aloittelevan autoilijan kysymykset, osa 1.

Perse edellä puuhun menneenä auto kyllä kiiltää nyt niin perhanasti, mutta pohja on alkuperäiskuosissaan. Mikä on oikea aika ruosteenestokäsittelylle? Meni jo? Syssymmällä? Parin vuoden päästä? Auto on siis uusi.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Omasta suusta huudeltuna: Oikea aika käsittelylle on "nyt". Käsittely tehdään muutaman päivän aikana asiansa tuntevassa firmassa, ensin alusta pestään läpikotaisin, sitten se kuivatetaan. Kun paikat ovat kuivat ja puhtaat, suoritetaan varsinainen käsittely.
Eli nyt sun auton pohja on puhtaimmillaan ikinä, joten paras aika tehdä käsittely on nyt kun pohjaan ei ole pinttynyt kesän ajalta hiekka/katu/jarrupölykerrosta.
Fiksu kysyy kun ei tiedä, jotta ei toi niin takaperin kiipeämistä nyt ole ;) Muista kuiten mainita ruostesuojaukseen autoa viedessä että maalipinta on tullut jo tuolla käsittelyllä pestyä, eikä autoa ole tarkoituksen mukaista pestä käsitellyiltä pinnoilta pesuaineilla jotta pinnoite pysyy paikallaan.

Tuolla tarkempaa tietoa myyntimiesten suusta:
http://finikor.fi/finikor-palvelut/ruosteenesto.html

Jallmari

Clio IV TCe 90 Expression 04/2013

Omaa pohjaa katsellessa näytti tehtaan kotelosuojia vielä valuvan sieltä täältä. Vanhassa Cliossa ei tullut vielä 10 vuoden ikäisenä mitään hälyttävää ruostumista, ainoastaan äänenvaimentimen ympäristössä sinkki oli reagoinut hieman. Itse en aio suojauttaa, mutta toki pidän tilannetta silmällä.

I

isopahvi

Vieras

Kiitos vastauksista. Taidan kallistua vaihtoehtoon sitten kun lompakko on lyönnissä.

I

isopahvi

Vieras

Mainittakoon, että kun ei ole mahdollisuutta lämmittää autoa piuhan päässä, niin laitatin Webaston. Uudenmaan Autovarustelu, kännykkäohjauksella 1590 e.

Onneksi ensi viikolle ennustetaan pakkasöitä...

Antti O

Aktiivinen jäsen

isopahvi sanoi:
Käytin Clioni kestopinnoitettavana. Pinnassa nyt Finikor Brilliant Plus. Stop-Rust Oy (Kyläsaarenkatu 7 HKI) otti toimenpiteestä 340 e antaen mukaan kolmen vuoden takuutodistuksen.
Pesuohjeeksi sain huuhtelun painepesurilla ilman mitään pesuaineita. Näin siis toimin, katsotaan mihin se riittää.

Kuva ei tee oikeutta kiillolle. Auringonlaskun värikirjo ei välity.
Kommenttina tuohon "huuhtelu painepesurilla"
Se valitettavasti ei vie traffic filmiä pois pinnalta, se pitää aina mekaanisella pesulla siivota pois. Tällä tarkoitan sitä moskaa esimerkiksi mitä nastarenkaat hieroo asfaltista irti, ja märällä tiellä tarttuu kylkeen.
Jos tätä ei tehdä, ajanmyötä tuo moska pinttyy lakkapintaan todella tiukasti kiinni. Suosittelen ainakin parikertaa kuussa käsinpesua.
Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota millaisella aineella pesee, nyt kun siinä on tuore pinnoite pesisin vain miedoilla autoshampoilla (chemical guys citruswash & gloss) 1 korkki 15 litraan vettä. Saat vaikkapa www.projectech.fi.
Lisäksi hommaa kunnollinen pesukinnas ja kuivausliina.
Näillä pääset hyvin alkuun ja pinnoitekaan ei kärsi, eikä pesussa tule naarmuja.

Minulla on 2007 vain huolella käsinpesty auto, katso missä kunnossa lakkapinta on edelleenkin. Olen itse sen myllyttänyt ja laittanut sealant pinnoituksen.

http://aor.kuvat.fi/kuvat/Clio%20Renault%20Sport%20197/20130823_193426.jpg/_full.jpg

I

isopahvi

Vieras

Antti O sanoi:
isopahvi sanoi:
Se valitettavasti ei vie traffic filmiä pois pinnalta, se pitää aina mekaanisella pesulla siivota pois. Tällä tarkoitan sitä moskaa esimerkiksi mitä nastarenkaat hieroo asfaltista irti, ja märällä tiellä tarttuu kylkeen.
Jos tätä ei tehdä, ajanmyötä tuo moska pinttyy lakkapintaan todella tiukasti kiinni. Suosittelen ainakin parikertaa kuussa käsinpesua.
Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota millaisella aineella pesee, nyt kun siinä on tuore pinnoite pesisin vain miedoilla autoshampoilla (chemical guys citruswash & gloss) 1 korkki 15 litraan vettä. Saat vaikkapa www.projectech.fi.
Näillä pääset hyvin alkuun ja pinnoitekaan ei kärsi, eikä pesussa tule naarmuja.

Minulla on 2007 vain huolella käsinpesty auto, katso missä kunnossa lakkapinta on edelleenkin. Olen itse sen myllyttänyt ja laittanut sealant pinnoituksen.

http://aor.kuvat.fi/kuvat/Clio%20Renault%20Sport%20197/20130823_193426.jpg/_full.jpg
Hienolta näyttää!

Arvostan ahkeria ihmisiä, jotka jaksavat pestä autoaan oikeaoppisesti ja jopa nauttivat toimituksesta. Itse en ole sellainen, vaan hankin kestopinnoitteen tavoitteena mahdollisimman vähäinen työnteko. Eli Shellin kolmen euron poletilla viiden minuutin huuhtaisu on minulle sopiva työpanos.

Pitänee siis turvautua ammattipesijöihin. Kuinkas tuo alustan pesu luonnistuu noissa käsinpesufirmoissa? Kai sekin pitäisi joskus huuhdella. Suosituksia hyvästä ja halvasta käsinpesusta pääkaupunkiseudulla? Kivenlahden Autopesua on jo suositeltu. Muita?

Antti O

Aktiivinen jäsen

isopahvi sanoi:
Antti O sanoi:
isopahvi sanoi:

Hienolta näyttää!

Arvostan ahkeria ihmisiä, jotka jaksavat pestä autoaan oikeaoppisesti ja jopa nauttivat toimituksesta. Itse en ole sellainen, vaan hankin kestopinnoitteen tavoitteena mahdollisimman vähäinen työnteko. Eli Shellin kolmen euron poletilla viiden minuutin huuhtaisu on minulle sopiva työpanos.

Pitänee siis turvautua ammattipesijöihin. Kuinkas tuo alustan pesu luonnistuu noissa käsinpesufirmoissa? Kai sekin pitäisi joskus huuhdella. Suosituksia hyvästä ja halvasta käsinpesusta pääkaupunkiseudulla? Kivenlahden Autopesua on jo suositeltu. Muita?
Otappa tuonne yhteyttä ja kysele hintoja:

https://www.facebook.com/TCWMPMAutoDetailing

Tämä on mun tutun firma, ja varmasti pesevät oikein metodein. -Ei siis mitään silikoonilastalla tai säämiskällä kuivailuita jne..

Kuvaus
Tarjoamme laadukkaita autonhoitopalveluita Vantaan Kaivokselassa, osoitteessa Taivaltie 4. Tavoitat meidät parhaiten numerosta o4o 588 4996 ja o4o 140 2816.

- Maalipintojen kiilloitukset ja kestopinnoitteet mm. Nanolex, Modesta, Sonax Nano Paint Protect, Gyeon, Cquartz Finest, Cquartz UK, Opti-Coat, SS Nano 2K, Ultra-Shield, (osa takuulla varustettuna)

- Furniture Clinic -nahanhoitokäsittelyt
- Maalipintojen paksuusmittaukset - poistaa epäilykset, onko autoa "ylimaalailtu"
- Autolasien kestopinnoitus
- Ikkunakalvoitukset (3M kalvot)
- Teippaukset (3M kalvot)
- Kiveniskemien korjaus
- Sisustapesut & sisustan muovi- ja verhoilu kestosuojakäsittelyt (myös otsonointi, höyrypesuri ja tehoimurit löytyy)
- Ajoneuvo diagnostiikkavälineet myös BMW, VAG & Subaru (vm. >1999)

TCW Auto Detailing, Y-tunnus: 2117981-2
MPM Auto Detailing, Y-tunnus: 2439188-6

I

isopahvi

Vieras

Ajelin perjantaina Helsingistä Ylä-Karjalaan. Kuopion moottoritiellä Cliosta katosivat yht'äkkiä tehot pakottaen minut pysähtymään pientareelle. Ajotietokone herjasi sitä ja tätä jättäen huollon ja ajonvakautuksen(?) merkkivalot palamaan. Enpä oikein muuta osannut tarkastaa kuin sen, että kaikki renkaat näyttivät ehjiltä. Lähimmäelle huoltoasemalle oli reilu kilometri, joten päätin yrittää ajaa sinne. Hyvin kulki ja varoitusvalotkin sammuivat matkalla. Soitin Renaultin tiepalveluun, joka neuvoi jatkamaan matkaa. Näin toimin. Tämän jälkeen olen ajanut ilman ongelmia 700 km, joten kai se oli vain jokin häiriö. Mielikuvitukseni ehdottelee syyksi matkalla puhaltanutta puuskaista sivutuulta.

Ylös Bottom