Clio II -99 öljynpaineen anturi vika?

jonas.steur

Nuorempi jäsen
Cliossani alko noin kuukausi sitten palamaan/välkkymään öljynpaineen varoitusvalo.
Valo syttyy vasta silloin kun moottori on lämmin ja yleensä se välkkyy tyhjäkäynnillä ja sammuu kun antaa kierroksia mutta joskus se taas palaa jatkuvasti.
Öljypumpussa ei lienee vikaa kun öljykorkin avaa moottorin käydessä niin öljyä kyllä kiertää ihan nokalle asti. Onko muilla sitten ollut kyseistä öljyvalon temppuilua?

Arvostaisin pikaisia vastauksia kovasti!

jmmv

Jäsen
Vs: Clio II -99 öljynpaineen anturi vika?

Onkohan se anturin liitin kuinka likainen.Koita putsata ja jos ei auta voi olla vika itse anturissa.Milloin öljyt vaihdettu ja onhan koneessa tarpeeksi öljyä?

jonas.steur

Nuorempi jäsen

öljyt + suodattimen olen vaihtanut ihan vasta ja liittimen olen puhdistanut ja suihkauttanut siihen wd-40:stä. Pitääpä motonetistä hakea uusi anturi kun ei se kalliskaan näkynyt olevan :D

JPE

Megane II 1,6 2004

Jos ei anturin vaihdolla kummene, niin käy jossain korjaamolla mittauttamassa öljynpaineet. Ei ole iso homma.

T_White

Aktiivinen jäsen

jonas.steur sanoi:
öljyt + suodattimen olen vaihtanut ihan vasta.

Mitähän öljyä laitoit koneeeseen? Tokihan valon ei saa palaa millään öljyllä, mutta liaan lievää tuohon koneeseen ei kannata laittaa, just joku 10-40w tai min. 5-40w ois sopivaa. Nyt en viitsi enää merkistä puhua mitään, pitäis jo ainakin meikän mielipide/kokemus olla selvillä ;)

VIER

Nuorempi jäsen

Näin puolitoista vuotta myöhemmin on hyvä kysellä, :) jotta tuliko ongelmaan ratkaisua? (Oma clio alkoi juuri samaa valoa välkyttelemään)

marko2905

Nuorempi jäsen

onkohan jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdettu kampiakselin pultti.öljypumpun ratasta ei ole lukittu kampiakseliin muuten kuin kiristämällä pulttia, jos löysällä ketjun hammaspyörä kampiakselilla ei pyöri samalla nopeudella kuin moottori(luistaa),näitä vikoja on joskus löytyny 1,4-1,6 meganesta.omassa rellussa tyhäkäynti heijasi 400-1500 välillä ja valovilkkui,valo sammui aina 1200 .alapultin vaihto auttoi.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

jonas.steur sanoi:
öljyt + suodattimen olen vaihtanut ihan vasta ja liittimen olen puhdistanut ja suihkauttanut siihen wd-40:stä. Pitääpä motonetistä hakea uusi anturi kun ei se kalliskaan näkynyt olevan :D

Jukra kun tähän olis vastaus tullunna jotta auttoiko anturin vaito vaiko eikö. Yks samaan tapaan oireileva olis tuossa riesana. Just vaihdettiin 2 vuotta vanhat 15tkm ajetut Mobilit pois ja Valvoline engineflushin (sekä uusien öljyjen että suodattimen kanssa) jälkeen vielä tuore suodatin sekä Teboilin Gold S 5W40 öljyt sisään...

Ihmetystä herätti tuon moottorin logiikka - castrolin sivusto sanoi että 4.9 litraa öljytilavuus (väärä moottoritieto ensin haussa). Huoltokirja 3.9. No ei saatu vahingossakaan vajaata 4 litraa enempää sisään vaikka kuinka valutti tyhjäksi, tosin eipä sitä vajaata neljää enempää sisään uitettu. SItten rekisterinumerolla Castrolin palvelusta haettuna sanoo että 2.9 litraa :) Jep jep..

Alkuunsa jo luultiin että toi tuli kuntoon kun koeajolenkkien jälkeen ei sytyttänyt valoa, vaikka kuinka antoi evästä männän päälle ja seisotti sen jälkeen tyhjäkäynnillä.. Aiemmin tuo kova kuormitus ja sitten tyhjäkäynti sytytti valon.

Liitteet

• F8Qöljynpaineet.JPG
    F8Qöljynpaineet.JPG
    35,4 KB · Katsottu: 3
Ylös Bottom